Simson henger hogy kopott el ilyen gyorsan?
Tavaly vittem el honoltatni a hengerem, mert vállas volt. Bejárattam 1:33, majd 1:40-es keverékkel. Nem húzattam, nem jártam vele megpakolva. Azóta mentem vele közel 1000 km-t. Most azt csinálja, hogy menet közben rángat, mintha elvenném a gyújtást. Szimmeringre tippeltem, ki is cseréltem, de a hiba fenn áll. Közben a dugót is szemügyre vettem. A gyűrű alatt tiszta fekete lerakódás volt. A henger belseje pedig sima volt, honolás nyomai nemigazán látszottak.
Mit ronthattam el? Az olaj félszintetikus, amit használok. Vagy esetleg nem elképzelhető, hogy nem jól fúrták meg?
Továbbá mi okozhatja a rángatást? Minden helyesen van beállítva, úgy ahogy az kell. Próbáltam frissebb benzinnel, mert már régi van a tankba, de azzal sem lett megoldva a problémám. Gyújtás rendszeren belül szinte minden új. Ahogy a karburátor is. Légszűrő is nem régen lett kipucolva és a kipufogó sincs eltömődve. Okozhatja a rángatást zárlat is? Ebben az esetben hol kell/érdemes keresni? Elektronikához nem nagyon értek. Ha például valamelyik lámpának szakadásos vagy letestel a vezetéke, az befolyásolhatja a gyújtást vagy sem? Egyébként N-es kivitel, tehát semmi akkumulátor, gyújtáskapcsoló nincs benne.
A rángatás nem a dugótól van.
De elkellene már ezeket a Simsonokat engedni, lassan 50-60 évesek vagy még több.
Dísznek jók ezek.
Tehát a kopott hengert csak hónoltattad?
Nem volt fúrás, új dugó, gyűrű kombó?
Attól akkor is max gyenge lenne , de nem rángatna.
Máshol keresd a hibát.
A hónolást senki sem hívja javító fúrásnak. A javító fúrás az az amikor ésszerűen a következő túlméretre fúrod a hüvelyt. Tehát 40mm-ről 40.25-re.
Te ebben az esetben csak a dugattyú, a gyűrűk és a felületi egyeneltenségek okozta illesztési hézagot csökkentetted de a hüvely kopásából adódót nem.
Amit te mondasz az csak egy hónolás+új dugó szett.
Nyilván valóan nem ezért rángat. Azért rángat mert a karburátorban eldugult egy fúvóka, kilyukadt az úszó, elment a tűszelep, kondis lett, kicsi a gyertyahézag, elment a gyújtás alaplap, szimeringes lett, megszakítóhézagot kéne állítani, gyújtótrafót kéne ellenőrizni.
Ilyen az, amikor "mesteremberek" javítófúrással hónolnak. ;)
Lényege, hogy olcsó, gyors, és főleg szakszerű.
...de lehet, hogy egyik sem.
Ehem. Tehát egyszóval át lettem verve? Az igen.. Eldobom az agyam.
Mindegy.
Visszatérve a rángatáshoz. Gondoltam, hogy újravezetékelem az egészet. Egyelőre csak a hátsó lámpához tartozó vezetékeket bontottam le, illetve megnéztem a leállító kapcsolót, ott minden rendben, nem húz át. Ehhez utóbbihoz le kellett vennem a tankot. Gyújtótekercset is kimértem, az is rendben van. Kondenzátor 1 éves lehet, akkor jól ment vele a motor, továbbá a szikra is kék/lila színű. Aztán beindítottam. Eleinte beindult, de nem volt stabil alapjárat, fulladozott, mintha fals levegőt szívott volna. Aztán egy szempillantásra egyszer csak beállt az alapjárat, gázra úgy ahogy reagált. Mint mondtam, csak a karbiban volt benzin, a tank nem volt rajta. Ezt okozhatja a tűszelep, esetleg az úszó?
Úgy tűnik, Te is abba a hobbista kategóriába tartozol, aki nem tudja, hogy mit, miért és hogyan kell csinálni, de belebabrál.
Kezdted a "hónolós" sztorival, folytattad a szimmering cserével.
Aztán megbontottad a kábelköteget, ehhez levetted a tankot, most pedig a tűszelepet és az úszóra kezdtél el gyanakodni.
Az gond, hogy hozzáértés hiányban azt sem tudod, mit keresel, így lehet, hogy észre sem veszed, ha esetleg belebotlasz.
Ráadásul minden egyes szétszedés és összerakás is magában hordoz egy -általad véletlenül létrehozott- újabb hibalehetőséget.
Sokkal egyszerűbb lenne először egy alapos műszaki tájékozódás, aztán pedig egy átgondolt, szisztematikus hibakeresés.
Tudjuk, hogy "vak tyúk is talál szemet" ;) de az ilyen össze-vissza kapkodás sosem lehet eredményes.
Tavaly év elején vittem el hónoltatni, mert vállas volt a henger. Utána minden stimmelt. Időközben kapott új BVF karburátort, mert a régi kopott volt, de ment vele, egészen ősz végéig. Ott akkor kezdte ezt a menet közbeni rángatózást. Már akkor sok felé terelődött a gyanu. Egyrészt a megszakító még gyári volt, elég strapált állapotban. Másrészt szimeringet is 3-4 éve cseréltem benne, valami gagyi 200 Ft-os példányra. Tehát ingadozott az alapjárat, előtte pedig stabil volt. Hiába pucoltam ki és állítottam be 100-szor, cseréltem benne főfúvókát is, raktad fel-le a súbertűt, nem változott. Télen meg nem foglalkoztam vele, volt fontosabb dolgom sajnos.
Te/Ti ültettétek a fülembe a bogarat, mint az úszó és tűszelep hibája.
Korábban figyelmes lettem, hogy villog a féklámpám. A vezeték el volt oxidálódva. 6 éve van nálam a motor, a vezetékeket nem tudni ki, mikor, hol cserélte. Az is lehet, hogy gyári, nem tudom. Rángatni rángathat valóban sok minden miatt. De szerintem már rájuk férne egy csere. Ja, és a tank alatt is megy vezeték, ezért kellett levennem, ha már csak úgy is 1 csavar fogja. És igen, a hátsó lámpa vezetéke 5-6 helyen volt megszakadva a szigetelés, mondjuk zsugorcsőben volt.
És így indítottam be. Mint mondtam, eleinte fulladt, leállt és nem szépen járt. Igaz, ha leszedtem annyi vezetéket, már az elején sem lett volna szabad betegeskednie. Gondolom a karburátorban lement annyira a benzinszint, hogy ne sokalljon.
Nos, először is leszedtem minden lámpához tartozó vezetéket, csak a gyújtás része maradt. Kisebbre vettem a megszakító hézagot és növeltem a gyertyahézagot. Karburátorból visszaraktam a gyárit, új úszóval és tűszeleppel, kimostam felrakás előtt. A henger szívótoroknál leszedtem a tömítéseket, és újakat raktam fel. A karburátor csonkját is síkra csiszoltam üveglapon, hogy még véletlenül se szívjon fals levegőt.
Eredmény: hidegen 2. rúgásra beindult, alapjárat nemigen volt, ha volt, akkor ingadozott. Melegen pedig már nem bírt kipörögni. Hiába pucoltam a gyertyát (ami fekete volt, mint a szurok), ugyanazt tapasztaltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!