Érdemes autót venni 20 km-re munkábajáráshoz ha nincs értékelhető tömegközlekedés a környéken?
"...havi 30 csak üzemanyagra megy el.
Minimum havi 30 lesz átlagban a szerviz."
Napi 40 km. 20 munkanappal számolva az havi 800 km. 380 Ft-os üzemanyagárral számolva ehhez 10 l/100km-es fogyasztás kell. Annyit azért csak nem fogyaszt egy mai autó, ha nem masszív dugóban kell végig azt a 40 km-t learaszolni.
Évente minimum 360.000 Ft-ot hagysz szervizben?! :O Jó kis bontószökevényed lehet...
#21: aki nem követi a kiadásait, az ennyit lát, mint te.
A benzin ára emelkedik, nem lesz sokáigbilyen olcsó.
egy hónapban 21-22 munkanap van.
télen magasabb a fogyasztás, mint nyáron.
Havi 30 az ÁTLAG.
Gumi, fékbetét, futómű, kisebb lakatosmunkák egy régebbi kocsin.
Vásárlás után rögtön "vezérléscsere", folyadékok cseréje.
Régebbi autónál még ha megbízható típus is, mindig lesz valami apró szarság. Ma már egy szerelőnél 10-ért csak rádköszönnek. Szóval ha nem otthon szerelgetsz, akkor vagy ennyi.
Vagy pár év alatt kuka az autó (lásd értékvesztés)
"Havi 30 az ÁTLAG."
Az ez alapján kiszámolt 10 l/100km is az ÁTLAGFOGYASZTÁS. Nem tudom melyik autó fogyaszt ennyit. Nekem két dízel autóm van. Még emelkedőn felfelé utánfutóval se fogyasztana ennyit egyik sem.
A régebbi autóm szervizköltsége 1 db olajcsere volt az elmúlt egy évben + kicseréltem magamnak a levegőszűrőt és a pollenszűrőt. Nagyjából 20.000Ft volt mindennel együtt. Fékbetétet, gumit sem kell szerencsére minden évben venni. A másik autóm még garanciális. A második éves szerviz márkaszervizben 52.000Ft volt. Tehát 72.000Ft-ot költöttem szervizre a két autóra. Pontosan írom, minden szervizszámla el van rakva. Ha évekre lebontjuk a hosszabb távú költségeket: gumi, fék, akku, stb, akkor legyen a duplája. Autópályadíjjal, autómosással, mindennel 200e.
Hol van ez a szerinted két autóra csak szervizre éves szinten 720.000Ft fizetendő összegtől?!
Mindegy... nem vitatkozni akarok. Biztos van olyan pénztemető autó, amire ennyit kell költeni. De az a "minimum" erős költői túlzás. Főleg ha megnézzük, sokan milyen szakadék, öreg autókkal járnak. Kötve hiszem, hogy évente több mint a járgány értékét ráköltik csak szerviz szinten.
Szerintem az nem kérdés, hogy érdemes autót venni 20 km-re munkába járáshoz ha nincs értékelhető tömegközlekedés a környéken?
Nincs más lehetőség, csak az autó vásárlás!
Értelmes ember vagy. Internetet használsz. Szakértők véleményét kéred számodra fontos kérdésekben. Meg kell oldanod ezt a problémát.
Gyorsan kezd el keresni a megfelelő kiskocsit. Egy év múlva nem fogod már érteni, hogy miért haboztál ilyen sokáig. Próbáld a költségeket minimalizálni egy kis fogyasztású és megbízható autó választásával.
Sok sikert!
Nagy választék van 120000Km-nél kevesebbet futott megbízható SUZUKI SWIFT autókból. Az ár akár 400eFt alatt. Lehet válogatni a kínálatból. A fogyasztás 6 liter/100Km alatt. A szerviz költség minimális. Alkatrészárak a padlón. Minden szerelő ért hozzá.
Ha valóban csak arra kell, hogy eljuss a munkahelyedre meg vissza, akkor ez jó, praktikus megoldás.
Ahogy már páran írták, ha tényleg csak az a cél, hogy munkába járj vele, akkor bármi jó. Konkrétan 100 ezer forint környékén is ki lehet fogni használható autókat, amikben van még pár év üzemidő. (Mondjuk ehhez tudás és szerencse is kéne, szóval nem árt feljebb nézelődni kicsit árban.)
Egy régi, olcsó kocsinál az ember le..szrja ha nem jó a klíma (nincs is), ha nem szól a rádió, ha nem tudod lehúzni az egyik ablakot, ha karcos a kasztni, ha picit rozsdál, csipegeti az olajat.
Egy dolga van egy ilyen kocsinak: guruljon és feleljen meg a kötelező előírásoknak (gumi, világítás). Ezt tényleg meg lehet oldani kevés pénzből.
Ha ebben gondolkozol, akkor mindenképp olyat vegyél, amiből sok van/volt az utakon és mindenki ért hozzá. Régi Astrák (F, G), Corsa, Clio, Swift, stb. Igen, pénzbe fog kerülni, az autó luxuscikk. Viszont szerintem a második özönvízben letolt bicikli út után úgy fogsz dönteni, hogy neked bizony ez megér ennyit.
Kérdező!
Te már a nyitókérdésnél sem számoltál a kényelem, a biztonság, az idő, az egészség, stb. összetevőkkel.
Aztán a #19 válaszodban meghoztad a döntést:
"drága, nem érdemes"
Ezek ismeretében fölösleges volt feltenni a kérdést :(
# 23 még azt is írd hozzá, hogy van értékvesztés, pl.
új autó 5 Millió 10 éves legjobb esetben 1,8 akkor évente 320000-et vesztettél csak az értékéből.
"# 23 még azt is írd hozzá, hogy van értékvesztés, pl.
új autó 5 Millió 10 éves legjobb esetben 1,8 akkor évente 320000-et vesztettél csak az értékéből."
Minél régebbi tömegautót veszel, annál inkább elhanyagolható az értékvesztés. Nagyobb értékvesztése igazából csak az új (vagy nagyon fiatal használt) és prémium autóknak van.
De az új autó vééééégtelen értékvesztése sem teljesen igaz, elég csak megnézni a Dacia és Suzuki modelljeit. Van olyan 1,6-os szívó Vitara, amit gyakorlatilag drágábban árulnak most, mint az új ára volt.
Egy huszonéves swift, vagy hasonló rozsdaboglya pont hogy munkábajárós autónak nem való.
A maguk idejében jók voltak, de már leszolgáltak, életveszélyesen rohadnak, és a karbantartásnhiánya miatt megbízhatatlanok.
Ha minden nap ezzel kell járnod, akkor nem opció a bontószökevény, mert nem tudod mikor hagy cserben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!