Szerintetek jó ötlet lenne lecserélniba Fiat Stilo 19.jtd-t egy egyszerű régi de jobb állapotú, keveset futott suzukira?
Egy turbót egy életút alatt egyszer kell cserélni. Szóval nem ezen kellene aggódni. Ha általosan mindig van valami szir-szar baja a kocsinak, akkor érdemes eladni tényleg.
De erre a távolságra kerettől függően én valami TDI VAG-ot vennék.
Hát igen, használt common-rail rendszerű dízelt venni....a legzsákbamacskább választás.
Gondolom nem véletlenül adja el, aki eladja.
2-es, nem a turbóval van a gond, hanem a porlasztókkal, nagynyomású kompresszorral.
A fosvágen TDI dízeljeit, már a golf 3 korában utáltam, hogy mit össze istenítik azt a vackot, hihetetlen. Nyilván azok, akik még nem ültek, vagy voltak tulajdonosai tdci, cdti, hdi, és az újabb dci motoros autóknak.
A suzuki jó lehet, de hogy fogyasztásban tud e majd annyit, mint egy dízel...passz, de nem hinném.
Miért törltettétek a válaszomat?
Fájt az igazság?
Ebben az árkategóriában szóba sem jöhet a CR, mert nem fér bele a keretbe. Csak adagolós TDI vagy PD lehet opció, azok meg jók, akármennyire is személyes frusztrációt okoz egyeseknél.
Milyen gondok voltak vele? Én is 1.9 jtd-vel járok 17 éves, a flottába már csak enyém fut, többit lecserélték, viszont én még ezt hajtom. 1136500 km van most benne, és jön-megy napi szinten 300-450 km-t.
Stiloba nem ismerem milyen, de azt kijelentem hogyha ugyanaz az 1.9 jtd van benne mint a Doblo-ba, akkor nem a motor lesz a gyenge pont ha rendeltetésszerűen van használva, mert rengeteg futást kibír, ha ésszel használod.
TDI-t láttam a flottába Caddykbe, hát messze nem bírtak annyit, de lehet csak a kollégák taposták szét őket.
Hát, nem tudom hogy ugyanaz e a motor, ebben 80 lóerős van, 192A3.000 a motorkód. Eddig ha jobban megnézem, egyszer hagyott cserben kb másfél év alatt, üzemanyagszabályzó szelepet kellett cserélni, nem indult egyik reggel, de a motorral még nem volt gond. Amióta nálam van, rendszeresen megvan az olajcsere, vezérlést is cseréltettem rajta, a szerelő akihez járok, olasz autókra szakosodott, szerinte rendben van a motor, nem eszi az olajat, csak turbó szenzort kellett cserélni, ja meg most legutóbb ékszíjtárcsát. A kopó alkatreszekkel kiegyeznék, csak a motor és a turbó ne adja meg magát. Kiszámoltam, átlagban a fenntartási költsége havi 16-17000 ft ha a műszaki vizsgát és az olajcseréket nem számolom. 2004-es, nálam van 2018 november óta, azóta még termosztát, izzítógyertyák meg az egyik első kerékcsapágy voltak cserélve.
A rendeltetésszerű használat mit jelent? :) nem hajtom szét, nincs tuningolva, általában tartom a 90-100 km/h-t, nem indulok vele rögtön, odafigyelek hogy hidegen ne hajtsam, kb 10%-ban van városban használva. Amúgy szeretem, igyekszem mindent megadni hogy jól menjen de nem tudom az előéletét. Talán már ennyi idő alatt kijött volna ha nagyon leamortizálták volna? Ha most azt mondanák hogy menni fog így amennyit a tiéd, biztos hogy megtartanám :)
Nálam azt jelenti, hogy hidegen nem taposom, ameddig eléri az üzemi hőfokot, csak gyengéden közlekedek vele, ha bemelegedett, utána már lehet menni vele. Nem állítom le egyből, hogy a turbó vissza tudjon hűlni megfelelően. Ennek a futásnak a 95%-a autópályán kerül bele, ott 120-130-al megyek, van hogy többel, van hogy kevesebbel, mindig a forgalomtól függ.
Amúgy ebben 104 vagy 105 lovas motor van, most hirtelen nem tudom megmondani. Egy jtd motor kegyetlen sokat bír, ha nincs megölve. Családban van stilo, 1.2-es, az is 500 ezer km környékén jár, 2002-es, 1-2 elektronikai gond volt vele, de motorikusan semmi, az sincs szét taposva. Tudjuk hogy mit bír, hogyan kell vele közlekedni, és ilyen használat mellet teszi a dolgát 18 éve.
Sokan azt mondják hogy papókásan vezetek. Tény hogy nem vagyok sebesség őrült, de nem megyek lassan, kellő sebességet használok, és tudom hogy az adott autó adott motorral mit bír, így nem pörgetem szét, hanem megelékszem azzal amit tud, és annak megfelelően használom. Így nem kell a gatyámat rá költeni, és nem kell folyamatosan új autókat venni...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!