Trabant miért csak 26le?
Akkor még nem volt az annyira nevetségesen kevés, mint ma.
Gondolj bele. A hatvanas években még a BMW 3200 CS, ami akkor a sportkupéjuk volt, is 160 lóerőt tudott, ami elég soknak számított. És az a BMW volt. 200 lóerő akkoriban rohadt sok volt, kb olyan, mint ma 500 ló.
A Trabi meg egy keleti, végtelenségig egyszerűsített "papírautó" volt. Nem voltak még autópályák, nem is nagyon volt hol 100 felett bizonságosan közlekedni, 70-80 körül pedig a Trabesz is eldöcög, ha jó az állapota.
Nyilván ma már a forgalom tempóját is nehéz vele tartani, de akkor ez nem így volt :)
És hát azt is vegyük számításba, hogy épeszű ember nem akar túl gyorsan menni egy ilyen autóval.
Igen szerintem is elég, és a kis súlya miatt nem is olyan rossz a dinamikája, simán tartható vele a mai forgalom tempója budapesten is. Csak az erdekelt, hogy milyen muszaki megoldasok miatt nem jott ki tobb belole? Mitol lesz ma egy 4 utemu szivo 600as is akar 100 loero kornyeke?
Sot marajunk a realutas talajan, egy 1,2es suzuki is van 60le, akkor 600as kb 30 lenne, akkor 2 utemuben hasonlo egyszeru technika mellett is siman lehetne 40-50le. Vagy direkt van lefojtva a tartossag miatt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!