Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Trabant miért csak 26le?

Trabant miért csak 26le?

Figyelt kérdés
4 ütemú motorokból is sokkal többet ki szoktak hozni, hol veszik el a teljesítmény?

2020. jún. 22. 10:46
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Talán akkoriban nem számított túl lassúnak a Trabant,ezért volt csak 26LE.
2020. jún. 22. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
Annak, hogy manapság mit tudnak kihozni 4 ütemű motorokból, konkrétan nem sok köze van ahhoz, hogy 60 éve mit tudtak 2 üteműből. Akkor ennyi ment.
2020. jún. 22. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

Akkor még nem volt az annyira nevetségesen kevés, mint ma.

Gondolj bele. A hatvanas években még a BMW 3200 CS, ami akkor a sportkupéjuk volt, is 160 lóerőt tudott, ami elég soknak számított. És az a BMW volt. 200 lóerő akkoriban rohadt sok volt, kb olyan, mint ma 500 ló.


A Trabi meg egy keleti, végtelenségig egyszerűsített "papírautó" volt. Nem voltak még autópályák, nem is nagyon volt hol 100 felett bizonságosan közlekedni, 70-80 körül pedig a Trabesz is eldöcög, ha jó az állapota.

Nyilván ma már a forgalom tempóját is nehéz vele tartani, de akkor ez nem így volt :)


És hát azt is vegyük számításba, hogy épeszű ember nem akar túl gyorsan menni egy ilyen autóval.

2020. jún. 22. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%
Na meg 650 kg volt az egész.
2020. jún. 22. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%
Abba pont elég volt az.
2020. jún. 22. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:

Igen szerintem is elég, és a kis súlya miatt nem is olyan rossz a dinamikája, simán tartható vele a mai forgalom tempója budapesten is. Csak az erdekelt, hogy milyen muszaki megoldasok miatt nem jott ki tobb belole? Mitol lesz ma egy 4 utemu szivo 600as is akar 100 loero kornyeke?

Sot marajunk a realutas talajan, egy 1,2es suzuki is van 60le, akkor 600as kb 30 lenne, akkor 2 utemuben hasonlo egyszeru technika mellett is siman lehetne 40-50le. Vagy direkt van lefojtva a tartossag miatt?

2020. jún. 22. 16:41
 7/14 anonim ***** válasza:
100%
Dehogy fojtották le a trabantot... Ennyi ment, azóta ennyit fejlődött a mérnöktudomány. Nagyobb sűrítés, hatékonyabb égés, magasabb fordulat, karburátor helyett injektor, számítógépes vezérlés stb stb stb. Nem igazán lehet egyenlő talajon összehasonlítani a kettőt.
2020. jún. 22. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%
Fejlettebb keverékképzés, korszerűbb égéstér, magasabb kompresszióviszony, precízebb gyártási minőség és illesztések, pontosabb és korszerűbb gyújtás, hangolt szívó és kipufogórendszer, pontosabb vezérlés. Egyenként mind csak keveset tesz hozzá, de ha rendszerben működnek, az már jelentős.
2020. jún. 22. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Akkori piacon teljesen jó volt, nyilván ha angyon akarnak tudnak erősebbet alkotni, de minek?
2020. jún. 22. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%
Akkoriban nem számított sem a teljesítmény, sem a gyorsulás. A Trabantok szinte csak arra voltak jók, hogy elguruljon vele A-ból B-be az ember. Na meg hogy be legyen fogva a proli szája, ha a hanyatló nyugat felé tekingetne.
2020. jún. 24. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!