Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elektromos autóval mennyit...

Elektromos autóval mennyit lehet spórolni?(éves szinten)

Figyelt kérdés

Használtautón néztem elektromos autókat, vannak 4-5 éves,80-100km hatótávval, 3-4,5M forint értékben. Viszont ennyi pénzért jobb benzineseket lehet venni.

Egy átlagos munkába járásra, napi 30-30 km. Gondolok itt arra, hogy nem lenne annyi motor gond, nem lenne olajcsere (vezérműszíj nem tudom van - e benne, de ha nincs akkor azt se kéne cserélni), egy-két helyen tudnám ingyen tölteni (nem mindig), ingyenes parkolási lehetőség, úgy tudom gépjármű adó sincs rá, meg egyéb dolgok amikről nem tudok, de biztos van még +a negatívumok ezt is bele kéne számolni.



2020. jún. 21. 14:01
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
30%

Kérdés, jól jön-e hogy ingyen parkolsz Budapesten belül, és ezért cserébe fenntartanál-e egy utazóautót?

Különben szerintem még drágább is az elektromos.

Kezdjük ott hogy minimum 1.5 millióval drágább mint hasonló benzines.

Számoljunk 500 ft-os benzinnel. Az 3000 litert jelent 1.5 millióból.

Ha 10 liter/100 km a fogyasztás, akkor az 30 000 km.

Te 60 km-t mennél / nap, ami havonta 1800 km. Azaz ha ingyen tankolnád az elektromos autót (amit hamarosan teljesen megszüntetnek), akkor a fenti számítások alapján 1.5 év mire behozná a többletköltséget.

Csakhogy 2 év alatt már aktuâlis lenne új akksi, mert amivel adják az használt, ami kb 2 milliós tétel megint.

És akkor még nem említettem a kellemetlenségeket, hogy nem tudsz vele lemenni a Balatonra, hogy télen megfagysz, nyáron leizzadsz, mert a hűtés-fűtésre már nem futja, illetve hogy sokkal kisebb a belső tér, mert az akksi mindent elfoglal.

2020. jún. 21. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
13%

Nemsokára minden kedvezmény megszűnik a tiszta villany autókra, de még úgymis megéri. A belsőégésű motorokkal csak probléma lesz.

Az autógyártók egyre jobb motorokat készítenek, tíz évig csak olajat kell cserélni, de akkor is..

Szóval a használt villanyautó is bőven megéri.

2020. jún. 21. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
72%

Az autó gyártók pont hogy nem jobb motorokat csinálnak.

Ez a millió megszorítás nagyon megköti a kezüket, és minden féle kütyüket kell beépíteniük hogy tudják hozni a környezetvédelm előírásokat.

AZ meg hülyeség hogy 2 év alatt már aktuális az akku csere.

2020. jún. 21. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
83%
Használt elektromos autónak a fő problémája a korlátolt hatótáv. Persze, azon gondolkozol, hogy napi 60-at mész, akkor a max 80 - 100 km elég lesz. No de, mi van, ha kell menni még bevásárolni, vagy valami bármi más okból el kell menni szomszéd városba. Ilyen megfontolásból, csak második autónak vennék ilyet.
2020. jún. 21. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Nekem is egy használt hét éves Leaf-em van. Őszintén tudom mondani: vegyél nyugodtan!


Egyes válaszoló nem tudja mit beszél, nem kell új aksi használt villanyautóba. És télen finom meleg nyáron hűvös. Sőt nem kell jéghideg/tűzforró kocsiba ülni hiszen távolból már előre be tudod indítani a klímát (és az max 10 km hatótávba "kerül"). Az ingyenes töltőn kívül otthon is konnektorból fillérekért töltöd. Nincs vezérműszíj, olajcsere, semmi. Öt év alatt összesen ha 20 000 forintot fordítottam rá.


Viszont a hatótáv csökken az évekkel. Újonan úgy 120 km ment országúton egy töltéssel, ma talán százat. De 30+30 km még télen is fűtéssel semmi probléma.


Úgyhogy ne tétovázz! Nem véletlenül mondja az összes villanyautós hogy soha többet nem kell kipufogós.

2020. jún. 21. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
17%

Aki lepontozta a válaszokat írja már ide hogy miért, ne sunnyogjon alamuszi módra.

Ennyit ért hozzá.

2020. jún. 21. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
91%

szerintem az a legtisztább, ha abban maradunk, hogy spórolni nem igazán lehet. autó és autó között is van különbség, ami egy használati tárgy, fenntartási költségek ígyis-úgyis lesznek.


nálam is kiadja idáig a matek. első autóm egy H Astra volt, beleszerettem, megvettem...aztán öntöttem bele a pénzt, mert egy rakás szar volt, csak hát belenyúltam...2,5 év alatt simán elköltöttem csak a szervízre 5-600ezret.


tavaly lett lecserélve egy Opel Amperára, ami jelenleg 7 éves. tavaly kellett cserélnem a 12 V-os akksit, mert az még a gyári volt, 6 év után bármelyik így viselkedne...ezen kívül még volt egy kötelező szervíz olajcserével 30ezerért...tehát idáig a szervízre kb. 70ezret költöttem. 28ezer km-t mentem idáig vele, ezalatt 3,5 l/100 km-es átlagfogyasztásom van. én a munkahelyemen tölthetem ingyen, de ameddig a köztöltők is ingyenesek voltak szinte mindenhol akkor azokat is használtam, tehát lényegében kb. 980 liter benzint tankoltam. a H astrámnak meg olyan 6,5-7 literes volt a fogyasztása.


ugyanakkor bármikor megfordulhat ez a dolog, ha mondjuk egy hajtóműcsapágy vagy bármi hasonló lesz cserés...


van, aki eleve így kezdte fordítva, hogy kifogott egy szerencsétlen Amperát, és 1 év alatt ráköltött 700ezret...előtte meg lehet, hogy van egy jó hagyományos autód, és akkor egyből az az igaz, hogy rosszul jártál egy elektromos autóval.


egyébként meg a közterületi töltős sem vészes árban. télen az, mert akkor többet fogyaszt az autó, így gyakrabban is fogod tölteni, de ha az éves átlagot nézed, még lehet, hogy úgy is 1-1,5 literrel alatta marad egy hagyományos autó fogyasztásánál átszámolva.


ilyen jó időbe nagyjából azzal kell számolni a köztöltőkön is, hogy olyan 3,5-4 liter/100 km-es fogyasztásnak felel meg az az ár, amit kifizetsz AC töltőn.


pár hét múlva jön a tarifaújítás, talán lesznek "kedvezményes" havidíjas csomagok is meg éjszakai kedvezmény, de szerintem ez majd úgy fog alakulni, hogy a jelenlegi 80 Ft-os alapdíjat felemelik 100 Ft-ra, és a kedvezményes meg majd ilyen 75 Ft/kWh-ként alakul...aztán nesze, ez kedvezményes...de ne legyen igazam.


nálam sokadlagos szempont volt az, hogy spóroljak a használaton, azért váltottam, mert tetszett maga a technológia.

2020. jún. 21. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
A mostani benzines puntónkba kellett venni ékszíjat 45000Ft, olajcsere 9000Ft, egy hűtő is kell majd, +a munkadíjak. Aztán az egész autóért kapnék kb. 500 ezret... A Nissan leafeket néztem olcsóbbnak, bár nem valami szép :D
2020. jún. 22. 16:02
 9/12 anonim ***** válasza:
23%

Kevesebb a kopóalkatrész, de ahogy a Leaf tulajdonos fent írta, idővel csökken a hatótáv. Ez azt jelenti, hogy a cellák egyenként tönkremennek, idővel cserélni kell az összeset. Ez egyébként nem akkora horror, mert lehet venni felújított aksikat és akár otthon is kicserélheted (megfelelő utánajárást igényel persze).


Ténylegesen a fő kérdés, hogy minden körülmények között elég lesz-e a 80-100 km? Balatonra pl. nem tudsz lemenni, autóályára sem kéne felmenni, mert a növelt tempó csökkenti a hatótávot, stb.

2020. jún. 22. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
86%

???!


Az elemeket NEM kell cserélni. A hatótáv NEM azért csökken mert a cellák egyenként tönkremennek. És NEM lehet őket egyenként otthon cserélni.


A száz km amit írtam autópályán van. Szóval Bp-Siófok elméletileg egy töltéssel menne, de én inkább megállok egy negyed órára a biztonság kedvéért egy kicsit rátölteni az úton. A kérdező mondjuk nem erre akarja használni a kocsit, de ha akarná akkor inkább egy kicsit újabb elektromos autót ajánlanák aminek a táv meg se kottyan. Pld egy Skoda Citigoe iv.


A Leaf-es vagyok. (A Leaf bizony eléggé ronda egy autó - de belülről ezt nem látni ;-)

2020. jún. 22. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!