Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2.0 cr tdi rs octaviaval...

2.0 cr tdi rs octaviaval kapcsolatban lenne kérdésem 238000 km van benne 2016 os, dsg valtoval mennyire ajánlott kuplungot cserélni rajta és számíthatok e más nagyobb költséggel járó cserére?

Figyelt kérdés

2020. jún. 16. 14:02
 1/7 anonim ***** válasza:

Nem ajánlott, igazából felesleges kuplungot cserélni, ha nincs baja.

Kettőstömegű cserére lehet számítani már ennyi km-rel. Akkor érdemes egyben cserélni a kuplunggal.

6 vagy 7 sebességes?

2020. jún. 16. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

A legkorábban jelentkező hiba DSG-nél az, amikor állóhelyzetből indulásnál nem szép finoman indul el, hanem ránt/lök egy kisebbet, de sok esetben ezt orvosolja egy szimpla váltóolaj-csere és/vagy váltótisztítás.


Ez rutinkarbantartás, bár nem kimondottan olcsó. Én 2 hete voltam váltóolaj-cserén (+ szűrő, stb.) márkaszervizben, 6-sebességes (+R) S-Tronic, 120 volt munkadíjjal együtt a vége.


Ha ilyen probléma nincs, akkor jó eséllyel más sem, 60-80.000 kilcsinként ne felejtsd el megcsinálni a váltóolajcserét, de amíg nincs érezhető vagy egyéb nyilvánvaló hiba benne, addig én úgy tudom, hogy kuplungot nem érdemes preventív jelleggel cserélni.


Egyébként ha valami nagy baja lenne és váltófelújításra van szükség, az felső hangon félmillió körül áll meg.

2020. jún. 16. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Előző voltam, egyébként a kisebb lökés indulásnál olyan kaliberű probléma, amivel évekig el fog menni rendesen az autó, mielőtt tényleg nagyon javítani kellene.
2020. jún. 16. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
6 sebességes
2020. jún. 16. 15:52
 5/7 A kérdező kommentje:
210 ezernel volt váltó olaj meg váltó olaj szűrő csere, szervizkönyv szerint minden kötelező ki volt benne cserélve, de sok km miatt nemtudom h bemerjem e válalni h megvegyem
2020. jún. 16. 16:05
 6/7 anonim ***** válasza:

Ha párszor elindulsz vele és nem ránt, nem lök, hanem szép simán, lágyan kezdi el mozgatni a kocsit a fék elengedésénél, akkor elég valószínű, hogy príma állapotú a váltó.


Érdemes még megpróbálni felváltani magas terhelés mellett, a DSG váltónak vaj-simán kell átváltania, a motorhang mellett (és néhány modellen DSG durrogás mellett) ha csak egy apró rezzenést érzékelsz, az is azt jelenti, hogy jó állapotú a váltó.


Én SZVSZ ennyi kilométerrel már nem vennék semmilyen autót, de a váltó specifikusan nem kell, hogy problémát jelentsen. Ha tényleg volt rendszeresen (60-80e kilométerenként) váltóolaj és szűrő csere és semmi furcsát nem érezni belőle, akkor 300e alatt jó eséllyel semmi baja nem lesz, utána legrosszabb esetben is egy váltófelújítással kell számolni, ami 500 körül áll meg felső hangon.

2020. jún. 16. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Akkor kell cserélni, ha kopott.
2020. jún. 16. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!