Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régebben volt gyújtás állító...

Régebben volt gyújtás állító az oktán szám követésre, az öngyulladás kopogása hogy szünt meg ha korábbra lett állítva a gyújtást is? csak azért mert egy korai robbanás volt?

Figyelt kérdés
2020. jún. 15. 13:32
 1/9 anonim ***** válasza:

Melyiknél, tán a zsigulinál?

Ezek a mostani autók már automatikusan tudják, és ha kell akkor módosítanak rajta.

2020. jún. 15. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Wadmalac ***** válasza:
100%

Szerintem a kérdés inkább arra vonatkozik, hogyan akadályozza meg a gyújtáseltolás a kopogásos égést.


A kopogásos égéskor öngyulladás történik, ami nem a szokványos égési mód a motorban. Nem egy lángfront halad a gyújtási ponttól a teljes térfogat felé, hanem mindenhol majdnem egyszerre történik meg az égés, gyakorlatilag robbanás történik. Ezzel a hengerben az égésgázok nyomása nem folyamatosan nő, hanem ugrásszerűen, ez meg odaver egy nagyot a dugattyúnak, ezzel a csapágyazásának is.

Ha viszont van gyújtáseltolásod, a gyertyagyújtás pillanatát el tudod tolni a kopogásos berobbanás ELŐTTRE, így mire berobbanna, már halad benne a lángfront és nem lesz robbanásszerű a nyomásnövekedés.


Persze ezzel együtt jár, hogy az előgyújtásod növekszik, az otpimálisnál nagyobb lesz, ami teljesítménycsökkenéssel, fogyasztásnövekedéssel jár.

Szóval a kopogásérzékelő a motort megóvja a károsodástól, de a xar benzinből nem csinál jót.

2020. jún. 15. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
ha az öngyulladás előttre állítjuk, az már szinte jobban gyilkolta a motort, gyújtás nélkül talán még jobb lett volna, sajna ezt már nem tudjuk hol kipróbálni
2020. jún. 16. 13:50
 4/9 Wadmalac ***** válasza:
100%

"ha az öngyulladás előttre állítjuk, az már szinte jobban gyilkolta a motort"

Nem. Mert, ahogy írtam is, így a nyomás nem robbanásszerűen épül fel. Nem mindegy, hogy a dugattyút úgymond rugalmasan tolod meg kicsit rosszkor, rossz felé, vagy jobb helyen, de kalapáccsal rácsapva.

2020. jún. 16. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 Wadmalac ***** válasza:
100%

"sajna ezt már nem tudjuk hol kipróbálni"

Dehogynem. Kikötöd bármi újabb motoron a kopogásszenzort és megtankolod a legszutykabb 95-össel.

Készülj fel a korai motorgenerálra.

2020. jún. 16. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
az öngyulladás gyors égés, ezért küzdenek a dízelek, hogy elérjék ezt. be lehetne állítani így benzin Diesel arányt ami fékezettebb, un. gyújtásos égés lenne? benzines dízel lehetne? a spanyolviasz fel van találva :}
2020. jún. 18. 13:36
 7/9 Wadmalac ***** válasza:

"az öngyulladás gyors égés, ezért küzdenek a dízelek, hogy elérjék ezt"

Ne felejtsd el, hogy a dízeleknél a sűrítés közben nem keverék van a hengerben, csak levegő. A beporlasztással indul az égés, tehát ott sem robbanásszerű.


"benzines dízel lehetne? a spanyolviasz fel van találva :}"

Nem akarok hazudni, talán a Mazda kísérletezik mostanában benzinesben ilyen sűrítés-gyújtással direkt befecskendezéssel.

2020. jún. 18. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
köszönöm hasznos volt, tényleg a Mazda kisérletről mintha 5-6 éve hallottam volna
2020. jún. 19. 11:39
 9/9 Wadmalac ***** válasza:

Már nem is kísérleti, kint van szériában.

[link]


Mindenesetre az eddigi teszteredmények nem mutatnak azért olyan forradalmi javulást, sem teljesítmény, sem fogyasztás, sem emisszió terén.

2020. jún. 19. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!