Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dupla kuplung, tényleg ilyen...

Dupla kuplung, tényleg ilyen sok kuplungolás kéne? (többi lent)

Figyelt kérdés
Na tehát,dupla kuplungnál,ugyebár 2 kuplung pedál van,az egyik(most legyen a bal oldali) az 1,3,5ös fokozatokhoz van,a másik pedig a 2,4,6os fokozatokhoz.Tegyük fel lenyomom a bal kuplungot berakom 1esbe,elindulok megyek,de kéne a kettes,ekkor be kell nyomnom az 1es sebesség kuplungját,úgy kivenni sebességből,benyomni a 2es sebesség kuplungját és berakni 2esbe?Mert ez így jóval több idő mint a sima váltásnál.
2010. júl. 31. 17:16
1 2 3
 21/21 anonim ***** válasza:

Hát te nagyon el vagy tévedve! :)

A dolog lényege, hogy a fokozatokat csak akkor tudod összekapcsolni, ha az összekacsolandó fogaskerekek azonos fordulatszámmal forognak. A meghajtott fogaskerék áttételeken keresztül, fix kapcsolatban van a kerekekkel. Tehát adott sebességné a fordulatszáma adott.

A meghajtó fogaskerék kuplungon keresztül a motorhoz csatlakozik. Tehát szétkacsolt fokozattal és kinyomott kuplunggal ez a fogaskerék és tengelye független a motortól is és a kerekektől is. Tehetetlensége miatt továbbra is azzal a fordulatszámmal forog, mint amikor szétkapcsolták. Fordulatszámát változtatni úgy lehet, hogy összekapcsolod a motorral (felengeded a kuplungot).

Lefele váltásnál növelni kell a fordulatszámat, fel kell pörgetni a motort. Felfele váltásnál csökkenteni kell, tehát meg kell várni amíg a motor fordulatszáma leesik a kívánt értékre.

2010. okt. 2. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!