Dupla kuplung, tényleg ilyen sok kuplungolás kéne? (többi lent)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hát te nagyon el vagy tévedve! :)
A dolog lényege, hogy a fokozatokat csak akkor tudod összekapcsolni, ha az összekacsolandó fogaskerekek azonos fordulatszámmal forognak. A meghajtott fogaskerék áttételeken keresztül, fix kapcsolatban van a kerekekkel. Tehát adott sebességné a fordulatszáma adott.
A meghajtó fogaskerék kuplungon keresztül a motorhoz csatlakozik. Tehát szétkacsolt fokozattal és kinyomott kuplunggal ez a fogaskerék és tengelye független a motortól is és a kerekektől is. Tehetetlensége miatt továbbra is azzal a fordulatszámmal forog, mint amikor szétkapcsolták. Fordulatszámát változtatni úgy lehet, hogy összekapcsolod a motorral (felengeded a kuplungot).
Lefele váltásnál növelni kell a fordulatszámat, fel kell pörgetni a motort. Felfele váltásnál csökkenteni kell, tehát meg kell várni amíg a motor fordulatszáma leesik a kívánt értékre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!