Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dupla kuplung, tényleg ilyen...

Dupla kuplung, tényleg ilyen sok kuplungolás kéne? (többi lent)

Figyelt kérdés
Na tehát,dupla kuplungnál,ugyebár 2 kuplung pedál van,az egyik(most legyen a bal oldali) az 1,3,5ös fokozatokhoz van,a másik pedig a 2,4,6os fokozatokhoz.Tegyük fel lenyomom a bal kuplungot berakom 1esbe,elindulok megyek,de kéne a kettes,ekkor be kell nyomnom az 1es sebesség kuplungját,úgy kivenni sebességből,benyomni a 2es sebesség kuplungját és berakni 2esbe?Mert ez így jóval több idő mint a sima váltásnál.
2010. júl. 31. 17:16
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:
De valós autók vannak benne,azért úgy hogy nem ismeritek a játékot ne írjátok le.
2010. júl. 31. 17:51
 12/21 anonim ***** válasza:
93%

Ez nem "leírás", hanem a felvetés is elég nagy hülyeség.

Ez olyan, minthogy bemész a parlamentbe és keresed a mágiaügyi minisztériumot, mert a herripotterpe láttad...

2010. júl. 31. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
100%

Nem létezik olyan autó amiben 2 db kuplung pedál van!

A dupla kuplung mint vezetéstechnika még az UAZoknál és a régi teherautóknál jött szóba, ahol úgy működött a dolog, hogy váltásnál 2 sebességi fokozat között kétszer kellett lenyomni a kuplung pedált, egyszer amikor kivetted sebességből és egyszer amikor beraktad a következő fokozatba.

2010. júl. 31. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
100%
17:34-nek igaza van, valószínű a "kézifék" pedált haluztad be második kuplungpedálnak. az amerikai dögöknél ugyanis ott van a helye, de kisebb, mint a normál pedál
2010. júl. 31. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
100%
ja, és nem létezik olyan pláne nem versenyautónál, hogy kétféle kuplung pedál legyen. csak logikusan , gondolj má bele, minden másodperc számít és akkor még szarakodjanak két pedállal ..... ??????
2010. júl. 31. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 A kérdező kommentje:
Itt olvastam hogy van ilyen hogy 2 kuplung van:S De akkor mind1,tényleg a kézifék lehetett az.Köszönöm mindenkinek.
2010. júl. 31. 19:58
 17/21 anonim ***** válasza:
100%
A Forma 1-meg kézi kuplungos...
2010. júl. 31. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:

hozzáfűznék még véleményt az eddigiekhez, mivel magyarázatot egy sem adott a dupla kuplungra.


vannak versenyautók, amiknek úgynevezett duplakuplungos váltója van (DSG váltó). de az utastérben csak két pedált találsz, a gázt és a féket. na, meg a kormány jobb és bal oldalán egy-egy fület. ez a váltó. a jobb oldalon váltasz magasabb fokozatba (általában), míg a bal oldalon visszaváltasz. váltás közben nem kell kuplungolnod, mivel ezt az elektronika elintézi. 1,3,5öst az egyik, 2,4,6ost a másik kuplung rakja. mivel két kuplung van, dupla kuplungos váltónak hívják. gyorsabban, és finomabban elintézi a váltást. bizonyos motorokban (Honda VFR 1200) kuplungolhatsz kézzel, vagy ráhagyhatod az elektronikára is. az utóbbi sokkal finomabban vált. erről egy bemutató:


http://www.youtube.com/watch?v=SBfsCSZwsAc


tehát ennyit a dupla kuplungról. a váltóban van, de pedál (a legtöbb esetbe) nincs hozzá. nemhogy 2 :)


és amiről írtak még, hogy teherautóknál 2x kell kuplungolni, az volt régen a nem szinkronizált váltó. úgy működött, hogy felfeléváltásnál kuplung, gáz, ki a sebesség, megvárod, míg leesik a fordulat, még1x a kuplung, és be a nagyobb sebességbe.


lefele váltáskor kuplung, ki a sebesség, kis gáz, újra a kuplung, és bele a kisebb sebességbe...


... röviden ennyi :)

2010. júl. 31. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
100%
Nem teljesen jó az utsó hozzászólásban a felfelé váltás.Bent van fokozatban, gyorsulsz, aztán üresbe, kuplung fel, majd benyomáskor behúzod a következő fokozatba.De manapság ez kezd kiszorulni.A többi abszolút tökéletes!Üdv!
2010. aug. 1. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 bassa válasza:

Helló!

Egy dolgot nem értek...

Ha mindent jól értek akkor duplakuplungolásnak gázfröccsel az lenne a lényege hogy az autó kerekei ne csúszkáljanak a motorféktől, amikor egyel alacsonyabb sebességbe rakom a váltót viszonylag magas fordulatszámon. Azt értem, hogy a gázfröccs ezért kell. Már csak az nem világos, hogy mért kell hozzá kiengedni a kuplungot amikor a váltó üresben van, hiszen ha le van nyomva a kuplung akkor az azt jelenti hogy a váltót szétkapcsolja a motortól. DE ha üresben van a váltó akkor is szétvannak kapcsolódva a fogaskerekek. Vagy nem?

Tehát ha igaz amit mondok, akkor duplakuplungolás nélkül, kis gázfröccsel ugynazt a hatás érjük el, mintha feleslegesen lépegetnénk a kuplungpedálon.

2010. okt. 2. 01:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!