Dupla kuplung, tényleg ilyen sok kuplungolás kéne? (többi lent)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez nem "leírás", hanem a felvetés is elég nagy hülyeség.
Ez olyan, minthogy bemész a parlamentbe és keresed a mágiaügyi minisztériumot, mert a herripotterpe láttad...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem létezik olyan autó amiben 2 db kuplung pedál van!
A dupla kuplung mint vezetéstechnika még az UAZoknál és a régi teherautóknál jött szóba, ahol úgy működött a dolog, hogy váltásnál 2 sebességi fokozat között kétszer kellett lenyomni a kuplung pedált, egyszer amikor kivetted sebességből és egyszer amikor beraktad a következő fokozatba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
hozzáfűznék még véleményt az eddigiekhez, mivel magyarázatot egy sem adott a dupla kuplungra.
vannak versenyautók, amiknek úgynevezett duplakuplungos váltója van (DSG váltó). de az utastérben csak két pedált találsz, a gázt és a féket. na, meg a kormány jobb és bal oldalán egy-egy fület. ez a váltó. a jobb oldalon váltasz magasabb fokozatba (általában), míg a bal oldalon visszaváltasz. váltás közben nem kell kuplungolnod, mivel ezt az elektronika elintézi. 1,3,5öst az egyik, 2,4,6ost a másik kuplung rakja. mivel két kuplung van, dupla kuplungos váltónak hívják. gyorsabban, és finomabban elintézi a váltást. bizonyos motorokban (Honda VFR 1200) kuplungolhatsz kézzel, vagy ráhagyhatod az elektronikára is. az utóbbi sokkal finomabban vált. erről egy bemutató:
http://www.youtube.com/watch?v=SBfsCSZwsAc
tehát ennyit a dupla kuplungról. a váltóban van, de pedál (a legtöbb esetbe) nincs hozzá. nemhogy 2 :)
és amiről írtak még, hogy teherautóknál 2x kell kuplungolni, az volt régen a nem szinkronizált váltó. úgy működött, hogy felfeléváltásnál kuplung, gáz, ki a sebesség, megvárod, míg leesik a fordulat, még1x a kuplung, és be a nagyobb sebességbe.
lefele váltáskor kuplung, ki a sebesség, kis gáz, újra a kuplung, és bele a kisebb sebességbe...
... röviden ennyi :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Helló!
Egy dolgot nem értek...
Ha mindent jól értek akkor duplakuplungolásnak gázfröccsel az lenne a lényege hogy az autó kerekei ne csúszkáljanak a motorféktől, amikor egyel alacsonyabb sebességbe rakom a váltót viszonylag magas fordulatszámon. Azt értem, hogy a gázfröccs ezért kell. Már csak az nem világos, hogy mért kell hozzá kiengedni a kuplungot amikor a váltó üresben van, hiszen ha le van nyomva a kuplung akkor az azt jelenti hogy a váltót szétkapcsolja a motortól. DE ha üresben van a váltó akkor is szétvannak kapcsolódva a fogaskerekek. Vagy nem?
Tehát ha igaz amit mondok, akkor duplakuplungolás nélkül, kis gázfröccsel ugynazt a hatás érjük el, mintha feleslegesen lépegetnénk a kuplungpedálon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!