Két sebességváltó egy kocsiban?
Először is, nem érdekelnek annyira a kocsik és nem is foglalkozok nagyon velük szóval azért nem értem hogy mi ez.
Szóval láttam egy kb 20 éves terepjárót (ha jól emlékszem Toyota) amiben két sebességváltó kart láttam, vagyis annak tűnt mindkettő. Valaki esetleg tudja, hogy mi az a másik kar?
Amúgy tényleg volt olyan kocsi, amiben két váltó volt.
Beteg francia ötlet, a Citoen 2CV Sahara (összkerékhajtású kacsa) úgy volt 4x4, hogy hátul is volt egy komplett motor+váltó. Közös váltókar, de két tank, két fesszabályzó, két gyújtáskapcsoló...
Nagyon beteg, de bevált az ötlet.
Többnyire ez a három lehet:
- felező
- összkerékhajtás
- középső difizár
Ha esetleg régi Hilux volt, akkor abban a felezőt és az összkerékhajtást lehet kapcsolni vele.
Ezek a fokozatok vannak rajta:
N - üres
H2 - normál áttétel + hátsókerék-hajtás
H4 - normál áttétel + összkerékhajtás
L4 - felező + összkerékhajtás
Gáz, kuplung és váltokar egy volt. Ha elég volt az első hajtás, üresben szét lehetett akasztani a hátsó váltó rudazatát, és nem indították be a hátsó motort. Kőkemény léghűtéses 14 lóerős boxermotorjai voltak. Egy motorral 65 km/h, két motorral 105 km/h volt a végsebessége. A könnyű bódé miatt viszont egész jól bírta a terepet.
Érdekességképp: A mostani swiftben is kettő van, de csak egy kar. Egy CVT és egy 2 sebességes hagyományos automata. Avval már inkább 3. Hidrodinamikus a kuplung helyett. 2 sebességes bolygóműves, mivel a cvt-nél korlátozott az áttétel változtatásának lehetősége. és egy CVT az alacsony fogyasztás miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!