Egy ilyen Mercedesre rámenne az összes pénzem, vagy nem lenne akkora szívás?
Nagyon tetszenek ezek a 2000 körüli, már újabb külsejű C osztályos Mercik, csak félek a szervizelésüktől. Mennyire hajlamosak meghibásodni, és milyen szervizköltségekkel érdemes számolni? Tényleg rá tud menni a vételára akár többszörösen a szervizre, vagy egy ilyen régebbi típust már viszonylag alacsonyabb költségek mellett fent lehet tartani?
Én nem értem az itteni autós témában válaszolókat ahogy elnézegettem jópár kérdést. Mindenhol óriási csúsztatások és túlzások vannak. Valaki feltett egy kérdést, hogy havi 850k fizetésből fent lehet-e tartani egy RS6 Audit, erre jo páran benyögték, hogy ennyiből tankolni sem lehet, meg milliók mennek el minden szervizre stb., holott ennyiből már lazán szinte bármelyik német prémiumautót fent lehet tartani. Csomó ilyen kérdésnél ezek a csúsztatások és 10x-esen túlzott árak jönnek elő, csak ez érdekes módon ellent mond annak, mint amit a valóságban azok a megbízható ismerőseim mondanak, akiknek sok ittenivel ellentétben tényleg van ilyen autója, és évek tapasztalata alapján mondja, amit mond. Valahogy mindenki kiröhögött, amikor kérdeztem, hogy volt-e már több százezres tételű javítási költség egyszerre. Ezen a 30-ezer ft-os motoron is nem tudom mi olyan hihetetlen. Szerinted mennyiért kellene kicserélni egy huszonéves autóba a motort, amit egy másik huszonévesből tettek át? Félmillióért? Itt már gombokról beszélhetünk, ennél gyakorlatilag drágább hiba nem jöhet elő. Kukáznak bele másikat, aztán elmegy az mèg vele. Biztos mindenki a zsír új Bosch meg stb. cuccot fogja venni egy használt tragacsba, ami 200 ezret nem ér már, de hébe-hóba tákolgatva még akár jó is lehet hosszabb távon. Ez bebizonyosodott már több esetben is ismerős körben.
Ezt a kérdést én csak a Merci miatt tettem fel, mert ezt a konkrét típust nem ismerem. Ezt konkrétan végül tényleg elvetettem a válaszok miatt, meg több más ok miatt is. Annak idején viszont egy BMW 316-ot akartam megvenni itt helyben közel hozzám, 94-es évjárat, ismert előélettel, de pont az ilyen vélemények miatt nem mertem akkor se belevágni, mert ment 1-2 gyk-s ökörség, hogy “erre másfél millát költeni kell, hogy autó legyen”, aztán el is happolták előlem, azóta köszöni szépen, teszi a dolgát. Aztán utána mondták nekem a jobban hozzáértő haverjaim, hogy jó buta voltam, ezt a BMW-t kora miatt kb. egy F Astra, de legrosszabb esetben is egy G Astra költségein fent bírtam volna tartani.
"Aztán utána mondták nekem a jobban hozzáértő haverjaim, hogy jó buta voltam, ezt a BMW-t kora miatt kb. egy F Astra, de legrosszabb esetben is egy G Astra költségein fent bírtam volna tartani."
A "hozzáértő" haverok...
Mert szerinted milliókba van egy 25 éves, de a megbízhatóbb motortípusú BMW fenntartása, vagy csak szimplán jól esett a válaszomból beidézve ideböfögni három szót, aztán ha megkérnélek, hogy 5 forintra végződően kerekítés nélkül írj már le ide minden egyes elromolható alkatrészárat egy ilyen korú autónál fogva, hogy szerinted ugyan mégis mi mennyibe kerül, akkor gondolom már nem történne semmi, mert azon túl, hogy a valóságban megtörtént és létező dolgokat nem vagy képes elfogadni, mert szerinted milliókba kerül minden autót fenntartani, attól még a tények azok tények.
Egy benzinszivattyút kellett amúgy azóta cserélni az említett BMW-be, mert azzal voltak gondok a kopóalkatrészeken kívül, kapaszkodj meg (15 ezer Ft volt). Tudom, mert továbbra is itt van az autó a környéken, helybéli vette meg. Bár neked és az ittenieknek, akik csúsztatnak ez hihetetlen lesz úgy is, mert hát ilyen autóba csak és kizárólag másfél millió ft lehet egy olajcsere is, és a négy gumiabroncs darabja is félmillió, a felnié meg 5 milla.
Az eredeti kérdést részemről lezárom. Mercit nem veszek, meggyőzött az a néhány értelmes válasz, meg amiket olvastam véleményeket itt ott autós oldalakon is, de nem is ez a legfőbb oka, hanem az, hogy a Mercikről nagyon keveset tudok mèg így is azon kíbül, hogy tetszenek, így meredek is lenne belevágni azok fényében, amit hirtelen összeszedtem róluk. A másik kialakult “vitàt” is lezárom részemről, a jövőben megpróbálok más forrásból tájékozódni, ha a környezetemben nem sikerül ilyen témákban.
Üdv kérdező!
Néha igen igen csúsztatnak és túloznak a válaszadók, de mesélnék egy kis sztorit, nekem rohadt nagy tanulópélda volt.
Fiatalabb fejjel, 2-3 éve, nagyon akartam egy Golf 4-et. Találtam is egyet, volt jópár baja, de a motorja baromi jó állapotban volt, körülötte persze hullott szét minden. Tudtam, hogy ez van, de nekem is voltak haverok, meg VW közösség meg a szokásos népmese hogy van itt segítség meg tudnak jó szerelőt stb. El is vittem az ajánlott szerelőhöz, 2 hónapot állt az autó mert mindig volt más dolga a kedves emberkének, szokásos folyadékok, fék, tömítések, és végül kellett bele még egy kettőstömegű lendkerék. Oké, 240 km kocsikázás egy bontott lendkerékért, aztán a “jóbarát” szerelő kitalálta, hogy egyedül nem tudja felhúzni a váltót, menjek segíteni neki. Nem mentem, mert dolgoztam és nem is értek hozzá, másnap hív, hogy kész az autó, de megszorult az egész motor mert rosszul lett feltéve a kettőstömegű és indítani sem lehet. A történet vége: autómentővel vitettem el a kocsit a szerelőtől, 400 ezer forint bukás lett a vége. Néhány kilopott alkatrész...Csak egy 20 éves Golf. Ennyit az olcsó régi autókról, a jó haverokról. Jó tanács: ne a haverok beszéljenek rá, ne támaszkodj senkire mert átverhetnek úgy hogy észre sem veszed. Azt vállald be amit fixen fent tudsz tartani bármi van.
Xddd ez "újabb" C-Merci? Inkább a második legrégebbi xddd
Amúgy attól függ mennyi a "pénzed", de az árát elnézve nem tíz hibája lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!