Megéri egy Golf 3-at felújítani? Többi lent
Van egy 75 lóerős benzines Golf 3-am, nagyon jó állapotú (jó volt amikor vettem, meg azóta még jobb lett nekem köszönhetően), de kellene rajta már kicsit lakatolni, egy-két karosszéria elemet újrafújni, apróságokat még kicserélni (üzemanyagtartály tartó, lassan-lassan szervó dob, stb), de én az az ember vagyok, aki nem szereti a fél munkát, ha csinálok valamit, akkor már rendesen. 400-ért vettem, azóta ráköltöttem még 400-at, szeretem is nagyon, de akkor már megadná neki, ami tényleg kell.
Az egészet szétszedni az utolsó csavarig, mindent kilakatolni csiszolni hegeszteni amit kell a vázon, újra alvázvédőzni, a rozsdás/elhasznált elemeket cserélni, és ha már szét van kapva, teljes zajszigetelést (motortér/tűzfal, padlólemez, csomagtér, tető, ajtók) kapna, a karosszéria elemeket felpolírozni, vagy ahol kell újrafújni. Ez így úgy tervezem 500 ezerből kijön anyagköltségből, munkadíj nem lesz.
Miért? 500-ért tudnám jelenleg eladni, max 550. Még 500-át ráköltenék, tehát van összesen 1 millió forintom.
1 millióból mit tudok venni? Egy bizonyos körülmények között biztonságosabb autót, mert 90/130 km/h-nál pont mindegy, hogy miben ülsz, a gyártókat nem érdekli mi lesz belőled ilyen sebességnél, ugyanis a cél csak az euro ncapnek megfelelni, mert a sok birka azt hiszi, ha egy autó 4/5 csillagos, akkor nem hal meg országúton egy frontális (tehát 180 km/h-s) ütközésnél, vagy ha csak álló tárgynak ütközik, 90-nél... a csillagot meg egy adott sebességnél való mozdulatlan szilárd tárggyal való ütközésre kapja, ami tulajdonképpen városi sebesség, ott pedig tökéletesen megfog az öv/légzsák egy 3as golfban is (tudom, mert volt benne részem).
Tehát ott tartunk, hogy vehetek 1 millióért egy újabb használt kocsit, bonyolultabb/drágább technológiával, szarabb anyag minőséggel, tervezett elavulással, aminek nem tudom az előéletét.. persze, akkor már vehetnék hitelből 3 millióért is német prémiumot, ha mindenképpen az a cél, hogy kitoljak magammal.
Ez nem veszekedés, hanem vita, várom az ellenérved, komolyan érdekel, hisz nem ragaszkodom én minden áron ehhez a kocsihoz, én is ülnék egy 2014-es C osztályba.
Tudsz karosszériázni és fényezni is?
Mert, ha tényleg ki kell hegeszteni, meg lefényezni az üres bódét az magában nem áll meg 500.000-ben. Erre még rájön a szerelés is, plusz a javítóívek és hasonlók.
De van egy harmatgyenge rohadó, ütött kopott G3-ad, amire már rálocsoltál egy valag pénzt. Ez innen már zsákutca. személy szerint én nem költenék rá, bármennyire a szívedhez nőtt, használd amíg van rajta műszaki, addig spórolj, aztán az árából, a plusz 1 milliódból, meg az összespórolt pénzből vegyél egy értelmes G5-öt.
Ha már a töréstesztet felhozod, az nagyon nem mindegy ám, hogy a 20+ éves porladó karosszéria hajlik rád 50-nél vagy a még ép nyúlványok fogják meg a motort mielőtt az öledbe esne.
Áldom az eszem, hogy jókor adtam el a Golf IV-met, pont nem szaladtam bele ebbe a zsákutcába amibe te egyre beljebb mész.
Anyagilag semmiképpen nem éri meg. Érzelemből lehet, de ezt neked kell eldöntened. 1Mból sokkal jobb, biztonságosabb, komfortosabb autót is tudsz venni. De még 500e-ért is, szóval én szkeptikus vagyok, hogy ennyiért el tudnád-e adni.
Amit az újabb autókról általánosságban írtál, az egyszerűen butaság.
Jól írjak, erre az autóra ne költs. Add el, amíg valahogy kinéz és szállj be egy újabba.
Eljárt felette az idő minden tekintetben, ahhoz pedig túlságosan tucat autó, hogy öregen értékes legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!