Nem lenne egyszerűbb elektromos pályát építeni mint akkumulátort gyártani?
Több elektromos autó gyártását leállították az aksik hiánya miatt.
Egyszerűbb lenne valamilyen áramszedős megoldás az autópályán ahol úgy sincsen gyalogos forgalom nem kellene megállni tölteni kevesebb aksira lenne szükség kevesebb CO2 és töltési veszteség.
Továbbá a teherszállítást máshogy nem is lehetne megoldani.
Vonatra / trollira gondolsz, vagy wireless töltésre?
Utóbbinak kifejtése itt : [link]
Röviden a frekvencia váltó nem működik, csak 1-4 centiméteren belül. Ekkora úthiba mindenhol van. Ezen egy autó fennakadna. Vagy le kell lógatni dinamikusan a vevő egységet, ami extra. Továbbá az adó egységek drágák. Nem kicsit. Nagyon. (csakhogy napra kész poén is legyen itt)
Elsőnek akkor lenne létjogosultsága, ha elterjedt lenne az e car. Jelenleg fűtött garázs kell az akksi miatt. Egy tél akár 15-30% akksi romlást is jelenthet, ami 3-6 év alatt harmadolhatja a megtehető távot és akkor már drágább tölteni, mint 10 litert tankolni egy benzinesbe 100on.
A ki épített áram 112%,hogy Lagzi Lajcsizva lesz. (lopni fogják az áramot)
Nagy távolságra szállítani az áramot úgy éri meg, mint a vasútnál. 40 000 volt. Néhány deciméter távolságon belül úgy agyon vág, hogy hozzá se kell érned. Kisebb feszültség gyorsan elvész és drága szállítása, vagy sok trafó kell hozzá, ami nem éri meg. Főleg karbantartás miatt!
Rohadt bonyolult.
És ezért költséges is.
Ezernyi probléma van vele.
Az úttestbe épített drótnélküli töltés plusz akku járható út lenne, de ennek is elképzelhetetlenül nagy a hardverigénye, költsége.
Mégis ez a legvalószínűbb megvalósuló megoldás.
Csak évtizedekig fog tartani a létrehozása.
#5: ???
Ezt most nekem?
Mert akkor sétálj egy kört amíg lehiggadsz.
Az, hogy bizonyos kijelölt pályaszakaszokon, bizonyos szabvány teherautókra megoldható így a töltés, persze szigorúan alapból akkus hajtás ALKALMI töltésére, az nem jelenti, hogy a komplett közlekedést, személyautókkal, mindennel meg lehet így oldani.
Mert nem lehet.
Vagy a wireless töltésre?
Anonim kommenteknél honnan tudjam, mire ki reagál?
Hát éppen ez a megállás lenne kiküszöbölhető, szóval tényleg jó lenne.
De a fizikális kapcsolat egy áramvezetővel ezernyi megvalósítási és balesetvédelmi bonyodalmat rejt.
Nem mintha egy wireless megoldással nem lenne baj, hiszen minden fölötte elhaladó fémet gerjesztene.
Sőt szerintem rakjunk alá valami (lehetőleg acél) megvezetést is és feltaláltad a vasútat.
Röviden és tömören nem igazán. Erre ott a vasút a maga korlátaival. Az elektromos autózás a kötöttpályás közlekedés hátrányait próbálja kiváltani a tisztább meghajtás mellett
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!