Okoznék bármi kárt az autóban vagy tűzveszélyes lenne ha beszerelnék egy második akkumulátort?
Jelenleg egy 72Ah-s 670A-es akksi van bent. Ez is nagyobb mint a gyári ami 53Ah-s 470A-es volt, ez volt a legnagyobb amit be tudtam rakni barkácsolás nélkül, ami még befért a dobozba. Banner és még sose hagyott cserben.
Viszont nálam van elég sok fogyasztó a kocsiban. Szabadjelző, belül egy pár kütyü meg mérő meg egyéb hülyeség, összesen 8 szivargyújtó kimenet van, 3-3 elől és 2 hátúl, hátúlról megy a szabadjelző meg a hátsó fedélzeti kamera, előlről megy a telefontöltő, a hátsó elosztó, a mérőkütyük meg az első fedélzeti kamera.
Tehát eleve van bent több fogyasztó mint az átlag autóban.
2 probléma jelentkezik. Az egyik, hogy mostanában elkezdtem bekapcsolva hagyni mozgásérzékelősen a két fedélzeti kamerát viszont így pár nap állás alatt leszívja azért az akksit kb 12,5-ről 11,6-ra. Ha gyújtást adok akkor már csak 11,4 de még elindul pöccre a kocsi. Viszont nem akarom próbálgatni, hogy majd mikor nem fog elindulni és nem fogom beindítgatni pár percre és hidegen gyilkolni a motort a sok indítással meg egyhelyben járatással csak azért, hogy rátöltsek az akksira.
A másik, hogy laptopot szeretnék használni a kocsiban amihez szeretnék egy 1000-1500W-os invertert (tudom bőven sok hozzá de mi van ha mást is használnék a későbbiekben).
Viszont ez már aztán pláne le fogja szívni az akksit ha mondjuk pár óráig elvagyok.
Szóval az ötlet az lenne, hogy párhuzamosan bekötök egy második 72Ah-ás vagy akár 150Ah-ás akkumulátort. A második akksit beraknám a csomagtartóba és a tűzfalon meg utastéren keresztül elvezetnék oda egy ugyanolyan vastag kábelt, mint ami az akksira van kötve.
A kérdés a következő. Tehetek e bármiben kárt ezzel? Hiszen így lesz egy 12V-os 144Ah-s vagy 222Ah-ás akksim amit a generátor is többet tölt illetve az ECU is megzavarodhat, hogy most mi történt.
A másik, hogy egy ilyen akksival bár nagyon minimális laikus az elektronikai hozzáértésem, de az indítóáram is megnőne 1340A-re vagy 1430A-re a teherautó akksi esetében.
Ezzel tönkrevághatom a vezetékeket vagy az indítómotort? Mert jó hogy mondják, hogy nagyobb indítóáram csak jó meg könnyebben indul az autó, ez tény, de ez már azért több mint a duplája. És ha az amper is duplázódik, akkor nem akarom kigyújtani az autót vagy tönkretenni, megsütni valamit.
Működne ez a dolog így?
HA jól berakod, rögzited és rendesen össze kötöd akkor nem szabadna hogy hiba legyen.
Az akkor is 12 volt lesz.
AZt a nagy invertert azt ne rakd bele, max egy 300 wattosat csak. AZt már egyébként se lehetne szivargyujtó aljzatba dugni, fixre kell kötni.
De mennyit akarsz menni vele mert ezt ám sokára tölti fel a generátor ha lemerül.
A generátor az van pont olyan méretű, csak nagyobb teljesítményű.
Van például 80 A, és van 150 amperos generátor ugyan olyan méretű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!