Okoznék bármi kárt az autóban vagy tűzveszélyes lenne ha beszerelnék egy második akkumulátort?
Jelenleg egy 72Ah-s 670A-es akksi van bent. Ez is nagyobb mint a gyári ami 53Ah-s 470A-es volt, ez volt a legnagyobb amit be tudtam rakni barkácsolás nélkül, ami még befért a dobozba. Banner és még sose hagyott cserben.
Viszont nálam van elég sok fogyasztó a kocsiban. Szabadjelző, belül egy pár kütyü meg mérő meg egyéb hülyeség, összesen 8 szivargyújtó kimenet van, 3-3 elől és 2 hátúl, hátúlról megy a szabadjelző meg a hátsó fedélzeti kamera, előlről megy a telefontöltő, a hátsó elosztó, a mérőkütyük meg az első fedélzeti kamera.
Tehát eleve van bent több fogyasztó mint az átlag autóban.
2 probléma jelentkezik. Az egyik, hogy mostanában elkezdtem bekapcsolva hagyni mozgásérzékelősen a két fedélzeti kamerát viszont így pár nap állás alatt leszívja azért az akksit kb 12,5-ről 11,6-ra. Ha gyújtást adok akkor már csak 11,4 de még elindul pöccre a kocsi. Viszont nem akarom próbálgatni, hogy majd mikor nem fog elindulni és nem fogom beindítgatni pár percre és hidegen gyilkolni a motort a sok indítással meg egyhelyben járatással csak azért, hogy rátöltsek az akksira.
A másik, hogy laptopot szeretnék használni a kocsiban amihez szeretnék egy 1000-1500W-os invertert (tudom bőven sok hozzá de mi van ha mást is használnék a későbbiekben).
Viszont ez már aztán pláne le fogja szívni az akksit ha mondjuk pár óráig elvagyok.
Szóval az ötlet az lenne, hogy párhuzamosan bekötök egy második 72Ah-ás vagy akár 150Ah-ás akkumulátort. A második akksit beraknám a csomagtartóba és a tűzfalon meg utastéren keresztül elvezetnék oda egy ugyanolyan vastag kábelt, mint ami az akksira van kötve.
A kérdés a következő. Tehetek e bármiben kárt ezzel? Hiszen így lesz egy 12V-os 144Ah-s vagy 222Ah-ás akksim amit a generátor is többet tölt illetve az ECU is megzavarodhat, hogy most mi történt.
A másik, hogy egy ilyen akksival bár nagyon minimális laikus az elektronikai hozzáértésem, de az indítóáram is megnőne 1340A-re vagy 1430A-re a teherautó akksi esetében.
Ezzel tönkrevághatom a vezetékeket vagy az indítómotort? Mert jó hogy mondják, hogy nagyobb indítóáram csak jó meg könnyebben indul az autó, ez tény, de ez már azért több mint a duplája. És ha az amper is duplázódik, akkor nem akarom kigyújtani az autót vagy tönkretenni, megsütni valamit.
Működne ez a dolog így?
"Nem lenne tűzveszélyes a nagyobb amper a kábeleken keresztül? Vagy nem is venne fel az indítómotor 1400 ampert?"
De miért lenne nagyobb áram? Ha elindítanak egy erőművet, akkor a lakásodban fényesebben világítanak a lámpák? Ugye, hogy nem.
Ohm törvény megvan? R = U/I
Az indítómotor ellenállása (R) és a feszültség (U) változatlan, mitől változna meg az áramerősség?
Egyébként én úgy csinálnám meg, hogy minden fogyasztót a hátsó akkura kötnék és bekötnék valami kapcsolót, ami adott feszültség alatt leválasztja az indítóakkuról. Így ha valami leszopkodja az akkut, akkor sem maradok az út szélén.
Azért gyulladna ki szerintem de nem merem túl biztosan állítani azért, mert ha esetleg az indítómotor felvenné az 1400A-es indítóáramot, akkor azt lehet nem bírja el még az a vastag vezeték sem és felhevül, megolvasztja a rajta lévő műanyag szigetelést ami lángra kap és meggyújthat mást is pl a belső kárpitot vagy a többi vezetéket.
De aztán lehet hülyeséget mondok, ez van ha nem ért az ember annyira az elektronikához de azért szeretne szerelni és keresgél.
A teve meg felveszi egész Paks aramat nem ?
Ezeket majd általános iskolában fogod tanulni de addig legyen elég, baleset esetére mindkét végére a vezeteknek bizotsitekot tegyél be az atvezetoket meg párnazd ki mert kidorzsolodhet a razkodastol a szigetelés.
1 centi vastag rezkabelt lazán használhatsz bár szerintem túlzás de nem drága autóhifi boltban kapsz kb 200a-es biztivel egyetemben
Jelentem pár éve megtörtént a tűz
Gyerkőc berakott a csomiba egy 2. Akksit, jól bekötötte "kettőfeles" mt kábellal. Nem is volt gond addig amíg első tekerésre beindult a kocsi. Csak aztán az történt, hogy a "fő" akku meggyengült, gyújtótrafó vacakolt, barátnő meg elkezdte tekerni, hátha beindul. Kettő fél beizzott, kocsi tesco parkolóban 10 perc múlva leégett.
A srác tudta, hogy nem szabad ilyenkor sokat tekertetni, csak hát ő melózott aznap :)
Állítólag egész jó grill illatok terjengtek, mert a pár percel korábban vett 5 kg karaly és tarja is ott sült a csomagtartóban :D
Bár a nyílt tüzes sütögetést biztos máshogy képzelték.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!