Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 300 CCM 34 PS körüli motorok...

A 300 CCM 34 PS körüli motoroknak mennyi az utazó sebessége?

Figyelt kérdés
Nyilván a motor és motoros tömege is befolyásolják, csak egy körülbelüli értékre lennék kíváncsi. A kategóriás jogsit kezdek, és nem tudom mekkorával kezdjem, az arany középutat keresem. Nem szeretnék egyből 600-asra vagy nagyobbra ülni viszont 125 re sem, egyrészt mert valószínű gyorsan ki nőném, másrészt nem engedhetem meg magamnak hogy évente cseréljek de a "szamárlétrát" nem szeretném teljes egészében kihagyni.....

2020. máj. 24. 12:46
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
100-120 között már bírják, de ha nem akarsz erőset de gyengét se akkor inkább az a2 végét nézegessed, ottvan például a yamaha xt 660 48le, 600ccm de nagyon könnyen megszokható és kezdő barát motor de mégis van benne elég tartalék autópályára is
2020. máj. 24. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 dirtboy ***** válasza:
100%

Szerintem bátran nézhetsz erősebbet,aki elsőre A kategóriára megy azok is 600ason gyakorolnak általában.

Egy kis könnyed 500-600as vagy akár 1 hengeres 650-es mint pl pegaso simán jó kezdésnek is.

A súly ami szerintem fontos mert még egy 180 kilósmotor könnyen kezelhető addig egy 220-230 már teljesen más,teljesítmény ellen pedig lehet védekezni úgy ha pl egyel fentebb váltasz. /kivéve persze ha nagyon lassan mész/

De ha nem használod magas fordulatszámon a motorod akkor sokkal kezesebbet viselkedik majd akkor is ha erős.

Ezért is lehet full amatőröket 70-80lovas motoron oktatni mert sem rutin pályán sem városi forgalomban nem használják még fordulatszám felén sem kb, így nem okoz nekik meglepetést,eljárkálnak a teljesítmény 40-50% ával.

2020. máj. 24. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
87%
Nekem is az a véleményem, hogy egy 50-80lóerő körüli motorral lehet kezdeni, ha A-s jogsid van. Nekem az első nagymotorom egy XJ600S volt, ami 61lóerő, nekem nagyon bejött. Előtte már sokat robogóztam, voltak nagyrobogóim, úgyhogy a súly annyira nem számított nekem, meg több 250-est is vezettem, így tudtam hogy nekem az nem lesz elég. Jókat írtak neked, én egy Er6N vagy S-t néznék mai fejjel, ha kezdenék. Könnyű, fordulékony, kezes, pont jó az ereje, bár ez mondjuk jobban megy alulról mint egy sor4, így ebből szempontból lehet nem annyira kezdő, de amúgy minden más szempontból szerintem tökéletes.
2020. máj. 24. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem emberenként eltérő, hogy mi az, amivel biztonságosan tudnak kezdeni. Van, aki 67 LE-vel kezd és biztonságosan túléli az első, veszélyesebb 2-3 évet. Másrészt van olyan is, akinek a 26 LE is sok kezdésnek. Véleményem szerint egy 30 LE kivalóan elég kezdéshez, ha nem akarsz utassal hosszabb túrákra menni (1000 km+). Ennek az erőnek megvan az az előnye, hogy általában 180 kg alatt van a motor, illetve megbocsátja az apróbb hibákat, azaz tudsz pofára esés nélkül tanulni, miközben akárhol fel tudod venni a forgalom sebességét. Ami pici hátrány, hogy míg mondjuk egy 125-ös megtanít türelemre, arra hogy hogyan tervezz előre, egy 30 LE már "túl sok" ehhez, mivel szinte akárhol bátran tudsz előzni.


Kortól is függ. A frontális lebeny azon része, ami a veszély mérlegelésére képes, kb 25 éves korunkra éri el a végleges fejlettségét (prefrontális kéreg). Azaz míg egy 30 évesnek simán ajanlánam akár az 50-60 LE-t is kezdésnek, egy 20 évesnek leginkább 20-40 közöttit javasolnék.


Én 20 évesen 15-tel kezdtem, az túl kevés, túl óvatos volt. Közúton veszélyes tud lenni, ha nem tudod tartani a tempót, hajlamosbabak néhányan veszélyesen előzni.


Amúgy kérdésre is válaszolva, 34 LE szerintem az emberek 90%-ának kiváló lehet kezdéshez, utazó kényelmesen 100-110 km/h lehet.


Nekem 1 évig volt 15 LE, utána váltottam 48-ra,ez volt 2 évig. Szerintem 34-gyel elvagy 3-4 évig, ha nem akarsz utassal túrázgatni túl gyakran és túl sokat. Én is csak azért váltottam 48 után 86 LE-re, mert utassal, csomagokkal néhol kevésnek éreztem a 48-at. De egyedül valszeg azóta is az a motorom lenne. Annál több nem sok helyre kell szerintem.

2020. máj. 24. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat, a vélemények elég megosztósztóak. 34 vagyok szóval a fejem lágya valószínűleg benőtt😅,

Mégis maradnék motor teljesítményben elsőre az A2 nél mivel nem rendelkezem még kismotor tapasztalattalsem, cbr600f voltam utas, és igazából nem a nagy tempó ami vonz, inkább az élmény motorozás.

Az utazó sebessége azért érdekel ezeknek a gépeknek,hogy ha túrázni mennék társasággal mennyire tudnám tartani velük a lépést...

2020. máj. 24. 17:45
 6/15 anonim ***** válasza:
100%

4-es vagyok. Ez leginkább a társaságtól függ :) Egy 34 LE-s motor képes az összes sebességkorlát tartására, még akár autópályán is, de az picit kínzásnak tűnhet. 120-ig jó vagy 34 LE-vel. Motorral amúgy sem az autópálya az érdekes. Ha minden kanyarból koppig tekerve gyorsítanak ki, akkor le fognak hagyni. Ha csak a nyugis motorozás a cél, akkor bőven fel fogod tudni venni akárkivel a tempót. Én 650-es motorral (48 LE, 51 Nm) voltam egy barátommal túrázni, akinek 250-es motorja volt. Minden gond nélkül szépen követett.

Amit írtam, hogy kevés volt a 48 LE utassal, csomagokkal, ott sem igazán a LE volt kevés, hanem a űz 51 Nm nyomaték. A mostani motorom 86 LE, 88 Nm, ami már bőőőven jó utassal is mindenhova, szerpentinen felfele is van tartalék bőven.

Szerintem bölcs emberre vall, hogy nem egyből 1000 köbcentis motort akarsz venni, én emelem kalapom.


Ha tudsz angolul, akkor a legjobb videókat itt találod véleményem szerint:

https://www.youtube.com/channel/UCC4gEs8RahtTYiBqsiziudQ


Itt szó van útstratégiáról is, ami kocsinál kevésbé jelentős, motornál nagy szerepe van, hogy biztonságosan tudj közlekedni. Kicsit más perspektívát igényel motorral menni, mint kocsival, nem szabad autósként motorozni, mert veszélyesebb.


Illetve érdemes évente elmenni 1-2 vezetéstechnikai tréningre (minél több helyre, van elég sok). Itt mindig van legalább egy mulatságos ember, aki 15 éve motorozik, lehet látni az elején, hogy picit lekezelő, könnyűnek gondolja a feladatokat, majd össze-vissza csetlik-botlik, én 5 év tapasztalattal sokkal ügyesebben hajtom végre. Minden ilyen alkalom kiváló lehetőség, hogy ismét alázatot tanuljunk, és rájöjjünk, mennyire nem tudunk motorozni.

2020. máj. 24. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
82%

Pl. a Gs 500-as és a Hornet is tökéletes kezdő és állandó motornak is. Megbízhatóak, egyszerűek, választék is van bőven. Túrára, ide-odaszaladozni, stb, akármire is jók.

A súlyt emlegetik itt többen valamiért. Lehet lányok azért aggódnak miatta. A súly csak akkor jelenthet gondot ha sokáig kell tologatni. Menetközben nem érezni.

Ne sportmotorral kezdd ha aggódsz, hanem túrával, túrasporttal,hasonlókkal. Kényelmesebbek is és nem annyira vadak.

Ha mégis vmi kis köbcentiset akarsz akkor nézz utána,h nem-e belpiacos, mert ahhoz nem lesz alkatrész csak aranyért. De inkább az 5-600-asok között nézelődj mert a kisebbekkel rövid idő múlva csak szenvedni fogsz.

Én Simson után 750-est vettem, 240kg 100ló. Azóta is megvan, tökéletes. Mindenre is jó. Lassan, gyorsan, túra, utas, bármire is.

Szóval ne aggódd túl. Ne a motortól félj. Fejben dől el minden. A 125-ös is pont olyan veszélyes lehet egy idióta kezében mint egy 1000-es.

2020. máj. 25. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%
Azzal mondjuk vitába szállnék, hogy menet közben nem érezhető a súly :) Amint hirtelen manővert kéne tenni, egyből érezhetővé válik, hogy 180 helyett 230 kg. Saját tapasztalat. Illetve erős fékezésnél is egyértelmű.
2020. máj. 25. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
78%
A 180kg-os motort is pont úgy kell kezelni mint a 230-ast. A féket meg ugye a motorhoz méretezik. Próbáltam én is mindenfélét, nincs jelentős különbség. Sőt, könnyű motornál van az az érzés, h nincs semmi alattad.
2020. máj. 25. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 dirtboy ***** válasza:
100%

Pedig van bőven különbség ez elég sok motoros újságíró stb el mondta már mikor kezdőként nagy motor választás a téma hogy nem csak a lóerő de a súlyt is meg kell szokni.

Egy kis súlyú motort sokkal könnyebben mogfordítasz egy szűk útcában mint egy nagy súlyút.

Egy nagyobb erősebb motornak nagyobb a kerékmérete is,nehezebb a felnije is,nehezebbek a blokkjában a forgó alkatrészek amik mind giroszkópikus hatást keltenek amivel szintén az irányíthatósága változik.

Te mint haladó motoros már ezekről megfeledkeztél vagy a lépcső miatt annyira nem észleted de ha egyből 240kilóssal kezdted volna érezted volna.

2020. máj. 25. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!