Ki mit mond, melyik lenne a legracionálisabb döntés?
Ezeknek a delphi üzemanyagrendszereknek a baja az, hogy ledarálja saját magát a nagynyomású szivattyú, és az alauminiumreszeléket kapják a porlasztók. Egy időzített bomba mind.
2008-tól már senki se használ delphi rendszereket.
Én azt mondom add el, amíg mozog, bár evvel a kerregő hanggal nehéz lesz jól kiszállni belőle.
Ha nem menne el, még lehet bele felújított porlasztókat rakni, amivel eladhatod.
A szerelőd valószínű belőled akar meggazdagodni, nem a legolcsóbb variációt mondta.
Eladni vagy megjavítani. Időzített bombával nem járnék, mert biztos, hogy a legrosszabbkor fog az út szélén hagyni.
Ha eladod, akkor tanuk előtt jelezzed a vevőnek a hibát vagy még jobb ha az adásvételire ráírjátok. Más esetben rejtett hibaként szavatossági igénnyel élhet.
Nem adnám el az autót !
Mennék vele amíg lehet, és ha elromlik az autó, akkor megjavíttatnám. Porlasztó nem úgy szokott elromlani, hogy az útszélén maradsz !
A hiba, általában fokozatosan jön elő !
Egyébként meg a porlasztók árát nézd meg a neten és biztos vagyok benne , hogy találsz megoldást, lényegesen olcsóbbat mint amit kiírtál árakat.
Ezt most hirtelen gyorsan találtam, de van ennél jóval olcsóbb megoldás is: [link]
Ne feled, ezt az autódat ismered és tudod mi a baja és mire számíthatsz, ha másik használtat veszel annál is előjöhet valami gond, probléma. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem kell mindjárt belerohanni az eladásba vagy másik vásárlásába, csupán azért mert még nincs baja az autónak (persze nem olyan mint új korában) de adjuk el gyorsan mert majd lesz baja. Ez nem jó megközelítése a dolgoknak.
Ne legyél benne olyan biztos, hogy nem éri meg rákölteni akár 3 kilót. Ha nem utálod elvből a Thaliát, mint sokan mások (nekem van, én imádom), akkor tartsd meg. Eladod mondjuk fillérekért, utána párszázezer forintot vagy akár milliót el kell költs egy másik autó vételére, aminek kitudja megint mi baja van és mennyit kell rá költeni. Plusz a japánok rozsdásak mind.
Ez az amit nagyon tud a Thalia és a Clio, ezek nem rozsdáznak, és ez 10+ éves autónál elsődleges szempont. Szóval 3 kilóból rendberakod a teljes motort (lényegtelen mennyit ér az autó), és utána lesz egy 4 litert fogyasztó, megbízható géped, ami évekig fog szolgálni minimális költségekkel. És ismered az autót, tudod a hibáit.
Én sosem értettem azt, hogy - reálisan nézve - miért akar valaki eldobni egy megbízható autót, egy ismert hibával, ha a javítási költség több mint az autó piaci ára.
A Renault önmagában, a Thalia meg aztán pláne nem a használt piac kegyeltje, főleg ha már egy kezdődő problémája van. Kb. aprópénzt kapnál érte. Ha meg rászánnál ne adj isten 200 ezret a probléma megoldására, akkor valószínűleg lenne még egy jó sok évig megbízható autód, aminek ismered az élettörténetét, problémáit, stb.
Tegyük fel, hogy eladod. Kapsz érte 200-at, meg ehhez vegyük hozzá még azt a 200-at amit szervízre költenél. Ez 400 ezer forint, ebből csak zsákbamacskát lehet venni, aminek simán lehet hogy hasonló hibája van és még locsolhatsz rá százezreket. Szerintem végtelenül kisebb kockázat a porlasztók javíttatása, mint bicikli árban keresni másik autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!