Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ki mit mond, melyik lenne a...

Ki mit mond, melyik lenne a legracionálisabb döntés?

Figyelt kérdés
Tehát: van egy 2004-es 1.5 dCi Renault Thalia-m, 65 lóerős (magyarországi, én vagyok a 2. tulaj, 210 ezer km van benne). Elvittem szervizbe, mert 1800-2200-as fordulat között kerregő-csattogó hangja van hideg motornál, ami melegen megszűnik. A szerelő szerint kezdődő porlasztó-probléma, amivel még jó darabig elmehet, ő most nem nyúlna hozzá (hibakód, füst nincs, szépen indul és az alapjárat is tökéletes, fogyasztás teljesen jó 4,5-5 liter). Viszont a porlasztó darabja 50-80 ezer forint. Ha ne adj' Isten mind a 4-et cserélni kéne, akkor az többe lenne, mint az autó vételára. Első autó, nagyon megszerettem, megbízható. Szóval a lényegi kérdés: mit javasoltok, anyagilag melyik érné meg jobban? Most eladni és venni egy olcsón fenntartható benzinest (pl Swift, Colt), vagy menni vele amíg megy (egy ismerősömnek 2 év alatt ment tönkre teljesen a porlasztója ugyan ilyen autóban, hasonlóan kezdődött, mint az enyémben), és utána alkatrésznek eladni, esetleg megcsináltatni (ami már nem a megérős kategória). Ezen kívül semmi baja nincs a kocsinak.

2020. máj. 20. 23:03
A kérdező szavazást indított:
Minél előbb eladni
Használni amíg megy, utána mehet alkatrésznek
17 szavazat
 1/10 anonim ***** válasza:
69%

Ezeknek a delphi üzemanyagrendszereknek a baja az, hogy ledarálja saját magát a nagynyomású szivattyú, és az alauminiumreszeléket kapják a porlasztók. Egy időzített bomba mind.

2008-tól már senki se használ delphi rendszereket.

Én azt mondom add el, amíg mozog, bár evvel a kerregő hanggal nehéz lesz jól kiszállni belőle.

Ha nem menne el, még lehet bele felújított porlasztókat rakni, amivel eladhatod.

A szerelőd valószínű belőled akar meggazdagodni, nem a legolcsóbb variációt mondta.

2020. máj. 20. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Eladni vagy megjavítani. Időzített bombával nem járnék, mert biztos, hogy a legrosszabbkor fog az út szélén hagyni.

Ha eladod, akkor tanuk előtt jelezzed a vevőnek a hibát vagy még jobb ha az adásvételire ráírjátok. Más esetben rejtett hibaként szavatossági igénnyel élhet.

2020. máj. 20. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Mindenképp ráírnám, nem árulok zsákbamacskát. Egyenlőre nem tudom mi lesz vele. Lehet, hogy elmegy 1,5 évet még gond nélkül, lehet, hogy másfél hónapot. Csak elég nehéz lenne elengedni, eléggé a szívemhez nőtt így 1 év alatt...
2020. máj. 20. 23:40
 4/10 anonim ***** válasza:

Nem adnám el az autót !

Mennék vele amíg lehet, és ha elromlik az autó, akkor megjavíttatnám. Porlasztó nem úgy szokott elromlani, hogy az útszélén maradsz !

A hiba, általában fokozatosan jön elő !

Egyébként meg a porlasztók árát nézd meg a neten és biztos vagyok benne , hogy találsz megoldást, lényegesen olcsóbbat mint amit kiírtál árakat.

Ezt most hirtelen gyorsan találtam, de van ennél jóval olcsóbb megoldás is: [link]

Ne feled, ezt az autódat ismered és tudod mi a baja és mire számíthatsz, ha másik használtat veszel annál is előjöhet valami gond, probléma. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem kell mindjárt belerohanni az eladásba vagy másik vásárlásába, csupán azért mert még nincs baja az autónak (persze nem olyan mint új korában) de adjuk el gyorsan mert majd lesz baja. Ez nem jó megközelítése a dolgoknak.

2020. máj. 21. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Aha és mennyiért fogják szerinted elvinni ha egyáltalán elviszik? Épp ez miatt nincs ezeknek áruk + ennek már jön elő a nyűgje
2020. máj. 21. 04:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Alapvetően az a kérdés, mennyivel tudnál jobb autóba átülni. Mire van keret. Ha egy fele ennyi idős autóra futná, akkor érdemes elgondolkozni a cserén még most. De ha hasonló lenne a következő is, akkor nem éri meg. Zsákbamacska, az első szervízre ugyanannyi simán rámehet, mint a porlasztók és még akkor is van egy ismeretlen előéletű, állapotú autód.
2020. máj. 21. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Ne legyél benne olyan biztos, hogy nem éri meg rákölteni akár 3 kilót. Ha nem utálod elvből a Thaliát, mint sokan mások (nekem van, én imádom), akkor tartsd meg. Eladod mondjuk fillérekért, utána párszázezer forintot vagy akár milliót el kell költs egy másik autó vételére, aminek kitudja megint mi baja van és mennyit kell rá költeni. Plusz a japánok rozsdásak mind.

Ez az amit nagyon tud a Thalia és a Clio, ezek nem rozsdáznak, és ez 10+ éves autónál elsődleges szempont. Szóval 3 kilóból rendberakod a teljes motort (lényegtelen mennyit ér az autó), és utána lesz egy 4 litert fogyasztó, megbízható géped, ami évekig fog szolgálni minimális költségekkel. És ismered az autót, tudod a hibáit.

2020. máj. 21. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Ja és mégvalami: nehogy 50-80 ezret adj egy porlasztóért, a töredékéért fel lehet újítani gyári minőségre, garanciával.
2020. máj. 21. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
A keret sajnos nem túl nagy, ha ezt eladnám 150-200 környékén, akkor abból a pénzből tudnám fizetni az átírást és az első szervizt. Magára az autóra kb 500 ezrem lenne, ha vennék. Az alapvető probléma igazából nem is a porlasztóval vagy az autóval van, hanem azzal, hogy amire én használom arra a benzines lenne jobb (sok városi használat, plusz mellette országúti (2x 15 km kb amikor dolgozni megyek, "hosszabb" útra (legalább 50 km) ritkábban megyek. Magával a Thalia-val semmi problémám nincs, nagyon szeretem.
2020. máj. 21. 10:52
 10/10 anonim ***** válasza:

Én sosem értettem azt, hogy - reálisan nézve - miért akar valaki eldobni egy megbízható autót, egy ismert hibával, ha a javítási költség több mint az autó piaci ára.

A Renault önmagában, a Thalia meg aztán pláne nem a használt piac kegyeltje, főleg ha már egy kezdődő problémája van. Kb. aprópénzt kapnál érte. Ha meg rászánnál ne adj isten 200 ezret a probléma megoldására, akkor valószínűleg lenne még egy jó sok évig megbízható autód, aminek ismered az élettörténetét, problémáit, stb.

Tegyük fel, hogy eladod. Kapsz érte 200-at, meg ehhez vegyük hozzá még azt a 200-at amit szervízre költenél. Ez 400 ezer forint, ebből csak zsákbamacskát lehet venni, aminek simán lehet hogy hasonló hibája van és még locsolhatsz rá százezreket. Szerintem végtelenül kisebb kockázat a porlasztók javíttatása, mint bicikli árban keresni másik autót.

2020. máj. 21. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!