Megálláskor sebességben hagyjam az autót vagy kéziféket használjak?
Pedig a kézi féket, ha hiszed ha nem arra találták ki hogy azzal rögzitsük az autót.
Semmi másra nem lehet használni a kézi féket csak rögzitésre.
A sebességben azért nem jó hagyni mert ha rászokik az ember és egyszer agy lejtősebb helyen úgy hagyja az ember, akkor akár át is tud fordulni a motor és elgurul.
Kézifék.
Én nem értem, miért idegenkednek tőle az emberek. Viszont a család ismerősei közt volt olyan, aki a pincegarázsba leálláskor sebességbe tette a lejtőn álló kocsit, lement ajtót nyitni, a kocsi meg rágurult - ő félreállt, de reflexből fél kézzel akarta megállítani a kocsit, amit a könyökétől lentebb nem sok csont köszönt meg így utólag.
A kéziféknek, vagy rögzítőféknek pont ez a funkciója, hogy rögzíti az autót, mikor leparkoltál. Nem csak dísznek van.
Én mindig behúzom, sebességben soha nem hagyom. Eddig semmi gondom nem lett ebből. A porvédő gumit érdemes a bovden végén időnként ellenőrizni. Ha ki van szakadva, akkor csere és megint évekig nincs rá gond. És máris megelőztük azt a gondot, amit fel szoktak hozni, hoyg behát berohad meg télen befagy.
Mielőtt kiszállsz az autóból behúzod a kéziféket. Egyenes úton megtartja a motorfék is, de semmi előnye nincs, ha nem használod a kézit.
Ez ilyen magyar szokás, hogy nem húzzák be, mert '83-ban a nagypapa zsiguliján egyszer befagyott. Meg persze így megspórolják a 10 évenkénti 3000 Ft-os kézifék bowden cseréjét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!