Pontosan mit kell csinálni a kuplunggal és a fékkel megálláskor és elinduláskor?
Nemrég kezdtem vezetni, és sok minden nem tiszta. eddig mindig az oktatóm mondta, h mikor mit csináljak, viszont most már meg akarom érteni és önállóan csinálni.
Az is a gond, h sokan sokfélét mondanak:
tehát amikor meg kell állnom pl lámpa miatt, vagy mondjuk körforgalomnál:
Akkor féket benyomom, aztán ha mielőtt teljesen megállnék, kuplung padlóig.
eddig ha jól emlékszem, nyomva kellett tartanom a kuplungot, amíg nem el nem indulok, aztán felengedem é kis gázt adok.
amit nem értek:
-megállásnál a féket mikor engedhetem el, ha már padlóig benyomtam a kuplungot?
-van, aki azt mondja, h üresben várakozik, úgy h fel van engedve a kuplung, nekem viszont eddig mindig benyomva kellett tartanom
Ezeket akerdeseket alapvetoen az oktatodnak kene feltennes mert azert van ott es rogton meg is tudja mutatni.
Megallasnal nem engedheted el a feket csak ha mar be van huzva a kezifek. Ha lampanal varakozol akkor vegig nyomni kell.
Lampanal sebessegben kell hagyni az autot es nyomni a kuplungot illetve a feket amig el nem indulsz. Van aki uresbe teszi, lehet ugy is de az oktatod azert mondta h sebessegben kell hagyni mert igy tanitjak, minek ternel el tole?
"-megállásnál a féket mikor engedhetem el, ha már padlóig benyomtam a kuplungot?"
Igen és ha a sebességet kidobtad. Mert induláskor többnyire az egyesből indulunk.
Ha ki van dobva a sebesség felesleges a kuplungot nyomni. Azt a sebesség benyomásakor kell.
A többi a megszokás és a rutin kérdése.
# 2/3
megkérdeztem már, és meg is fogom, csak nincs túl gyakran óránk, így sokszor nem emlékszem már, h mi volt az előzőn.
Egyszeru a dolog.
Alapveto auto mukodesi elvek.
1. Amikor sebessegbe van az auto akkor a motor es a hajtott kerekek kozott kapcsolat van, igy tudsz gyorsitani, alapjaraton gurulni stb.
2. Amikor benyomod a kuplungot megszunteted ezt a kapcsolatot a motor es a kerekek kozott, ez szukseges a valtashoz, megallashoz stb. (ha nem nyomnad be a kuplungot es lefekezned az autot 0-ra lefulladna hiszen a fordulatszammerore ha ranezel latod hogy atlagosan az alapjarat ami szukseges a motor mukodesehez atlagosan 500-1000 fordulat/perc kozott van, ha ez ala fekezed a motort akkor elkezd rangatni esetleg le is fullad ha nagyon alacsonyra esik a fordulat.
3. Amikor a valto uresben van akkor felengedett kuplungnal sincs osszekottetes a motor es a kerekekkozott
A kerdeseidre a valaszok:
1. Megallas menete: elkezdesz lassitani a fekkel, ranezel a forulatszammerore es amint alapjarathoz kozeli fordulatra lassitottal benyomod a kuplungot, kozben fekezel tovabbra is. Ezzel a modszerrel hasznalod az ugynevezett motorfeket is.
2. Uresben varakozni tobb szempontbol is jobb a lampanal: 1. A kuplung kinyomo csapagy kevesbe hasznalodik el 2. Nem fajdul meg a labad 3. Ha esetlegesen lecsuszik a labad a kuplungrol es sebessegben van az auto eselyes hogy az elotted varakozo autonak nekimesz, ez uresben nem tortenhet meg.
3. Amig varakozol a lampanal a feket nyomni kell, azonban ha a tukorben latod hogy valaki kozeledik es eselyes hogy beled fog csuszni akkor engedd fel igy kevesebb kar fog keletkezni az autoban
A kezdeteknél leginkább az a probléma szokott jelentkezni, hogy a tanulóban egy végtelenül egyszerűsített mozdulatsor rögzül.( amit pl. gyerekkorában látott a dodgemben)
Vagyis ha nyomom a gázt haladok, ha rálépek a fékre lassulok, ha csak a féket nyomom akkor állok.
Na de az autóban van sebváltó és ha üresbe teszem, nem szükséges állandóan a kuplungon állni. Vagy pl. van rögzítőfék,így nem taposom a parkolóban órákig a féket, és mégsem mozdul az autó. Ezenkívül le is lehet állítani a motort, és akkor minden egyéb hókuszpókuszolás fölösleges. Persze, cserében az elindulás sem annyi hogy lenyomom a jobboldali pedált és már száguldok is.
Szóval az a jó tanács, amit már előttem is leírtak:
meg kell ismerni az alapfogalmakat, motor váltó kuplung működését, és egymáshoz való viszonyát. Ugyanis a vezetés megtanulásakor kevés csupán egy mechanikus mozgássort begyakorolni, tudnod kell, hogy mi történik "odalenn" is. Ha ezeket megismered, nem lesz több ilyen kérdésed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!