Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Pontosan mit kell csinálni a...

Pontosan mit kell csinálni a kuplunggal és a fékkel megálláskor és elinduláskor?

Figyelt kérdés

Nemrég kezdtem vezetni, és sok minden nem tiszta. eddig mindig az oktatóm mondta, h mikor mit csináljak, viszont most már meg akarom érteni és önállóan csinálni.

Az is a gond, h sokan sokfélét mondanak:


tehát amikor meg kell állnom pl lámpa miatt, vagy mondjuk körforgalomnál:


Akkor féket benyomom, aztán ha mielőtt teljesen megállnék, kuplung padlóig.

eddig ha jól emlékszem, nyomva kellett tartanom a kuplungot, amíg nem el nem indulok, aztán felengedem é kis gázt adok.


amit nem értek:

-megállásnál a féket mikor engedhetem el, ha már padlóig benyomtam a kuplungot?

-van, aki azt mondja, h üresben várakozik, úgy h fel van engedve a kuplung, nekem viszont eddig mindig benyomva kellett tartanom



2018. jún. 13. 14:24
 1/9 anonim ***** válasza:
86%
Először az autó alapvető működését kellene megérteni
2018. jún. 13. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 crudy ***** válasza:

Ezeket akerdeseket alapvetoen az oktatodnak kene feltennes mert azert van ott es rogton meg is tudja mutatni.


Megallasnal nem engedheted el a feket csak ha mar be van huzva a kezifek. Ha lampanal varakozol akkor vegig nyomni kell.


Lampanal sebessegben kell hagyni az autot es nyomni a kuplungot illetve a feket amig el nem indulsz. Van aki uresbe teszi, lehet ugy is de az oktatod azert mondta h sebessegben kell hagyni mert igy tanitjak, minek ternel el tole?

2018. jún. 13. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
45%

"-megállásnál a féket mikor engedhetem el, ha már padlóig benyomtam a kuplungot?"

Igen és ha a sebességet kidobtad. Mert induláskor többnyire az egyesből indulunk.

Ha ki van dobva a sebesség felesleges a kuplungot nyomni. Azt a sebesség benyomásakor kell.

A többi a megszokás és a rutin kérdése.

2018. jún. 13. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

# 2/3


megkérdeztem már, és meg is fogom, csak nincs túl gyakran óránk, így sokszor nem emlékszem már, h mi volt az előzőn.

2018. jún. 13. 14:50
 5/9 anonim válasza:
Megallasnal fek + kuplung. Ha hosszabb idore allsz, akkor vedd ki uresbe (remelem az tudod mi). Aztan csak a feket fogod. Ha viszont indulni kell (valt a lampa), akkor kuplung + 1-es, fek elenged, emeled a kuplungot, addig mig nem fog, kozben kis gaz, hogy induljon az auto.
2018. jún. 13. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim válasza:
Ja es hozza tennem: most lett meg a jogsim par honapja. Mindenki ugy tanitotta (ismerosoknek), hogy uresbe kell tenni
2018. jún. 13. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Én még olyat nem hallottam, hogy valaki úgy tanítsa, hogy pl lámpánál végig kinyomott kuplunggal kell várakozni. Se az ember bal lábának, se a kinyomócsapágynak hosszútávon nem tesz jót, ha tartod. A féket viszont érdemesebb nyomva tartani, főleg ha máskülőmben gurulni kezdenél.
2018. jún. 13. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Egyszeru a dolog.


Alapveto auto mukodesi elvek.


1. Amikor sebessegbe van az auto akkor a motor es a hajtott kerekek kozott kapcsolat van, igy tudsz gyorsitani, alapjaraton gurulni stb.


2. Amikor benyomod a kuplungot megszunteted ezt a kapcsolatot a motor es a kerekek kozott, ez szukseges a valtashoz, megallashoz stb. (ha nem nyomnad be a kuplungot es lefekezned az autot 0-ra lefulladna hiszen a fordulatszammerore ha ranezel latod hogy atlagosan az alapjarat ami szukseges a motor mukodesehez atlagosan 500-1000 fordulat/perc kozott van, ha ez ala fekezed a motort akkor elkezd rangatni esetleg le is fullad ha nagyon alacsonyra esik a fordulat.


3. Amikor a valto uresben van akkor felengedett kuplungnal sincs osszekottetes a motor es a kerekekkozott


A kerdeseidre a valaszok:


1. Megallas menete: elkezdesz lassitani a fekkel, ranezel a forulatszammerore es amint alapjarathoz kozeli fordulatra lassitottal benyomod a kuplungot, kozben fekezel tovabbra is. Ezzel a modszerrel hasznalod az ugynevezett motorfeket is.


2. Uresben varakozni tobb szempontbol is jobb a lampanal: 1. A kuplung kinyomo csapagy kevesbe hasznalodik el 2. Nem fajdul meg a labad 3. Ha esetlegesen lecsuszik a labad a kuplungrol es sebessegben van az auto eselyes hogy az elotted varakozo autonak nekimesz, ez uresben nem tortenhet meg.


3. Amig varakozol a lampanal a feket nyomni kell, azonban ha a tukorben latod hogy valaki kozeledik es eselyes hogy beled fog csuszni akkor engedd fel igy kevesebb kar fog keletkezni az autoban

2018. jún. 13. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 veterán vas ***** válasza:

A kezdeteknél leginkább az a probléma szokott jelentkezni, hogy a tanulóban egy végtelenül egyszerűsített mozdulatsor rögzül.( amit pl. gyerekkorában látott a dodgemben)

Vagyis ha nyomom a gázt haladok, ha rálépek a fékre lassulok, ha csak a féket nyomom akkor állok.

Na de az autóban van sebváltó és ha üresbe teszem, nem szükséges állandóan a kuplungon állni. Vagy pl. van rögzítőfék,így nem taposom a parkolóban órákig a féket, és mégsem mozdul az autó. Ezenkívül le is lehet állítani a motort, és akkor minden egyéb hókuszpókuszolás fölösleges. Persze, cserében az elindulás sem annyi hogy lenyomom a jobboldali pedált és már száguldok is.

Szóval az a jó tanács, amit már előttem is leírtak:

meg kell ismerni az alapfogalmakat, motor váltó kuplung működését, és egymáshoz való viszonyát. Ugyanis a vezetés megtanulásakor kevés csupán egy mechanikus mozgássort begyakorolni, tudnod kell, hogy mi történik "odalenn" is. Ha ezeket megismered, nem lesz több ilyen kérdésed.

2018. jún. 13. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!