Auto állapotát befolyásolja hogy garázsban vagy szabadtéren tárolják?
Tehát van különbség hogy mondjuk hűtött-fűtött teremgarázsban áll az autó letakarva, vagy simán kinnt van a kertben?
Ha igen, miben nyilvánul ez meg?
Nyilván igényesebb előbbi megoldás, csak arra vagyok kiváncsi hogy mondjuk eladásnál ez lényeges információ-e hogy az adott gépjármű milyen körülmények közt volt tárolva.
Fogj meg két vasdarabot! Az egyiket tartsd a fűtött-hűtött klimatizált szobában, a másikat tedd ki a szabad ég alá. Nézd meg a különbséget egy év elteltével és láthatod!
Jégeső szempontjából szerinted mindegy hogy az autót veri, vagy bent áll a garázsban?!
Korróziót leginkább a nedvesség okozza. Egy száraz jól szellőző garázsban álló autót egy "hangyányit" kevesebb nedvesség éri, mint amelyiket minden eső áztat éjjel-nappal, minden éjjel lecsapódik rá a pára.
Ha a kertben nem betonon, hanem sima talajon áll, az még rosszabb. Mert a talajból kipárolgó nedvesség még az alvázat is rohasztja. Ha gazban áll, ez még fokozottabb.
A festésnek, műanyagoknak nem tesz jót, ha reggeltől estig, minden nap tűzi a napból érkező UV sugárzás. Nyilván itt nem egy-két év alatt lesz változás, de sok év alatt már lesz különbség.
A kertben a nyest is simán beköltözik, szétrágja a kábeleket. Garázsban erre kicsi az esély.
De ezeket nyilván te is tudtad. Az emberek nem csak úgy hobbiból, saját szórakozásból vesznek/bérelnek/építenek garázsokat.
Pár évente kipufó rohad, jégeső elveri a kocsit, küszöbök, alváz jobban kapja az ívet, macska szétkeni a lábával a sarat, kutyakaját is találtam a motortérben, amit egy dög nyest odahordott, versenyezni kell egy parkolóhelyért hétvégente.
Ezek jutottak igy eszembe elsőre a kinti parkolásról.
Társasházban lakok, az összes garázs foglalt, 2 kezem összeteszem, hogy egyszer az egyik kiadó legyen.
Még így is kevés a parkolóhely, sokan keringenek este, mert szerencse kell, hogy legyen.
Sokszor bénák, meghúzzák az autókat, szerencsétlenkednek.
Télen olvaszthadod ki az autót a hó és a jég alól, nyáron szétsüti a nap.
Ha van rá mód, kell az a garázs.
A tárolásról és a hosszú távú következményekről nem akarok mesélni, csupán egy esetet mondok.
Egy téli reggelen fagypont alatt kapirgáld le az autódról az arasznyi ráfagyott jeges havat, (ha ónoseső esett, talán még az az ajtó sem nyitható) jégtelenítsd az ablakokat (úgyis visszafagy) aztán ülj bele a lefagyott megdermedt kasztniba, melegítsd föl a motort, és indulj el.
Vagy ugyanez az indulási manóver, egy száraz, tiszta, fűtött teremgarázsból.
Ha kipróbálod, és megtapasztalod a különbséget, nem lesz több kérdésed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!