Van olyan aki nagyon otthon van autó szerelésbe átépitésben?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3 vagyok, többször voltam(tunk) a Mozaik utcában, párszor végigjártam már.
Átépítési terv kell, hasonló, mint a gázüzeműeknél, de egyszerűbb, ha megkérdezed őket, mi a legfrissebb helyzet.
Legutóbb nekem egy dízel Opelt írtak át, nagyobb köbcenti motor lett betéve.
Szinte csak a környezetvédelmi előírásokra építenek.
És azért az sem árt, ha "házon" belül van a motor, nem kell szinte semmit módosítani.
Nem kötelező 127-es fiat motort keresni, azt továbbfejlesztették sokszor utána, de gondolom motorvezérlőt nem akarsz beletenni, meg lambdaszondát, átkábelezni az egészet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha nagyon akarod belemegy a Maruti, de még az ezres Corsa motorja is. Van az országban kétütemű WB motoros, de versenyeztek korábban Audi motorral szerelt Trabanttal is(igaz, az utóbbiban a hátsó ülés helyére volt szerelve a motor, és sem ez, sem a Wb motoros nem volt levizsgáztatva)
Nem tudom a jelenlegi jogszabályokat, de az utóbbi 6-8 évben nem hallottam ilyen jellegű -legális- átalakításokról.
Egy telefon az NKH-hoz és tájékoztatnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Több mint 20 éve építettünk egy Trabiba, 127-es Fiat motort.
Rengetg agyalással járt, egyedi alkatrészeket kellett megálmodni és legyártani.
Ennek következtében elég sok volt a járulékos gépmunka, szóval megfelelő esztergályos/marós nélkül lehetetlen házilag összehozni.
A trabiban eleve kevés a hely, és ide kellett beszorítani egy négyhengeres négyütemű motort, és egy vízhűtőt. (az apróságokat most nem is sorolom)
Hátra tettük a tankot, az akkumulátort, ebből következett, hogy átalakításra került az üzemanyag szállítás, a villamosság, és még számtalan más dolog is.
Annak ellenére, hogy mindhárman a szakmabeliek voltunk, rendelkezésre állt a megfelelő műhely, szerszámok, berendezések, így is sokkal több volt, mint egy laza hétvégi program. ;)
Lebeszélnélek róla.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Itthon lelapírozni? ehh.
kettős regisztrációval elcsalod max.
Németekhez beregeled, átépíted.. Tüv, forgalmiba be, majd visszaregeled haza, mert ha a német forgalmiban bennevan akkor át kell vezetnie az új magyarba.
Amúgy meg 1.1 helyére bármit be tudsz tenni amit beletettek az akkori poloba. ha vr6 volt benne akkor azt is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kis túlzással bármit bele lehet rakni.
Kell egy ezzel foglalkozó mérnök, aki megtervezi az egészet. Mert nem csak a motort kell cserélni, hanem a teljes hajtásláncot, fékkel bezárólag. Továbbá esetleg a karosszériát is meg kell erősíteni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kedves #19!
Mi a csudának kellene cserélni a hajtásláncot? Motor csere oszt' jónapot. De ha már említetted, milyen tipusra cserélnéd a váltót, a kihajtást, a fékeket?.
És főleg minek?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!