Csak a véletlen miatt tört kevésbé az adott esetben "régi prémium"?
Dugóban álltam, a szemből jövők normálisan haladtak.
Egy kerékpáros átvezetésnél egy régi körlámpás BMW megállt hogy átengedje a biciklist, és ekkor egy "gömbformájú" Suzuki belement hátulról. (tehát nem ez a régi tipikus papír Suzuki hanem a 2000-es évek közepei)
A Suzukiban a két első légzsák is kinyílt, az eleje teljesen eltűnt, sőt még a szélvédő is felrepedt az ütközéstől.Mindene elfolyt ami csak eltudott.
Ezzel szemben a BMW-n annyi sérülés látszott, hogy a hátsó lökhárító előrébb ment, a sarkai szinte hozzáértek a hátsó kerekekhez.
Biztos vagyok benne, hogy ott is nagyobb volt a baj mint látszott, de azért meglepett, hogy még a csomagtérajtó sem horpadt be neki.
Azt meg nem mondom, hogy melyik körlápmás BMW volt, annyira nem értek hozzá, de ha nem tévedek nagyot ezekből már talán mindegyik a harmadik x-et tapossa, vagy legalább közelebb van ahhoz mint a második x-hez.
Félreálltam segíteni, a Suzuki utasa nem érezte jól magát, hozzá mentőt is hívtak.
Szokták mondani, hogy ezekben van még anyag, de azt is érdekesnek tartom, hogy a Suzukiban ülők akik feltudtak készülni a becsapódásra megsérültek, míg a BMW sofőrjének nem volt semmi panasza, holott ő valószínűleg nem tudott felkészülni az ütközésre, őt érte igazán váratlanul.
Azt is sejtem,hogy a Suzuki "direkt" törik így hogy minél jobban elnyelje az ilyen ütközéseket, csak úgy fura volt nekem.
Szerencsésen találta el a BMW-t vagy ezek tényleg nem törtnek meg olyan látványosan egy ilyentől?
Keress rá a googleban hogy gyurodozona.
Röviden, szabályozva vannak hogy törnek a kocsik, és össze kell törnie azért, hogy az utas túlélje . Az utaacella a lényeg. Ha nem törik könnyen akkor úgy képzeld el nekimesz gyalog a betonoszlopnak, vagy nekimesz a szivacs nak. A szivacs gyurodik nem fáj de a betonoszlop túléli ellenben neked nagyon fáj. Itt is az van, ha a kocsi nem gyurodik akkor az utascellaban lelassulsz nagyon és leszakad a tudod vesed majad ami erősen csökkenti a túlélési esélyeket.
Ha a motor kiszakad az is azért van hogy ne a labadat preselje le hanem berogyik a kocsi alá így a lábad túléli :))van értelme.
Na meg van időm írni esetedben a korlampas BMW nem rendelkezett gyurodo zonaval.
A Suzuki a kis turcsi orrával akarta elnyelni az összes energiát a BMW meg csak ellenállt.
Ha suzuki és ilyen bmw között választhatok falnak ütközéskor a Suzuki lesz a jobb, de itt sajnos a fal volt a BMW. Két ilyen BMW csattanasa már más képletet mutatna.
Nem véletlen hogy a nagy nehéz suvok ha kisautóval ütköznek a suv győz. Mindig.
a suzukiban ülő utasoknak volt tehetetlensége a BMW-ben ülőnek meg nem
lehet még a kézifék is be volt húzva
"holott ő valószínűleg nem tudott felkészülni az ütközésre, őt érte igazán váratlanul."
egy ütközésre maximum lelkiekben tudsz felkészülni
több száz kilónyi erőt nem tudsz karból lábból megtartani
"Azt is sejtem,hogy a Suzuki "direkt" törik így hogy minél jobban elnyelje az ilyen ütközéseket, csak úgy fura volt nekem.
Szerencsésen találta el a BMW-t vagy ezek tényleg nem törtnek meg olyan látványosan egy ilyentől?"
Meg is válaszoltad magadnak. Meg lehet csinálni úgy egy autót, hogy ne gyűrődjön sokat csak a benne ülőknek lesz picit rosszabb. Asszem talán amcsiknál volt pár éve az a Hummeres eset mikor valami áruház sarkának rongyolt a pali, a Hummernek alig lett baja, de az ürge benn a kocsiban törte magát össze...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!