Ki az az elvetemült aki kiad 10 milliót egy elektromos kocsira?
Nissan leaf 11 millió
Profi dzsip terepjáró pl. Skoda Kodaq is annyi
Hogy képzelik hogy ennyit kérnek?
100 év alatt nem térül meg a gázolaj különbsége
és nem is beszélve az élményről mikor hallod a motor vibrálását
Arra nem is gondoltál, hogy mondjuk megveszi a Leafet emberünk, mert ő 99%-ban városban használja az autót, így nem kell kínozni a belsőégésű motort a sok indítgatással, és hidegen járatással?
Amúgy a Skoda Kodiaq legalább olyan messze van a profi terepjáróktól, mint a Nissan Leaf. :)
Hát én már ültem az új leafben, jelentem nagyon nem második autó. Egy átlagos 4 fős magyar családot simán kiszolgál a hétköznapokban. Igen, a mosógép nem fér be, de most őszintén, hányszor kell mosógépet szállítanod? Nagyon nehezen lehetne olyan tárgyat mondani, amit nem visz ki futár házhoz.
Az értékcsökkenésről meg annyit, hogy nézd meg a mobile.de-t, kőkeményen tartják az árukat a villanyosok, mert sokkal stabilabb technika. Sokkal könnyebb tervezni velük, mint egy mai agyonkomplikált belsőégésű hajtással.
Az elektromos hajtás minden szempontból lemossa a pályáról a hagyományos autókat, csak az akku drága benne, de az újabbak cellánként cserélhetőek, 10 év után is bőven lesz bennük tartalék.
Ha nem lenne ez a vírus, nyugat eu-ban 5 év múlva nem lehetett volna látni pöfögős autót.
"Hát én már ültem az új leafben, jelentem nagyon nem második autó. Egy átlagos 4 fős magyar családot simán kiszolgál a hétköznapokban. Igen, a mosógép nem fér be, de most őszintén, hányszor kell mosógépet szállítanod? Nagyon nehezen lehetne olyan tárgyat mondani, amit nem visz ki futár házhoz."
Nem is a mérete miatt második autó, hanem mert korlátozott a hatótávja. Ezzel nem mész el nyaralni, meg nem mész el rokont látogatni és jössz is vele haza.
Ez arra lesz jó, hogy a lakóhelyed környékén, meg esetleg a szomszédos megyébe kimenj és ennyi. Persze lehet azzal jönni, hogy te egy évben 10x mész csak olyan távra, ahova már kevés lenne a Leaf, de akkor is mész és emiatt a többség nem fogja elsőszámú autónak megvenni. Mert ugye ilyenkor vagy bérelsz egy másik autót, vagy szívsz a töltéssel és egy órával hosszabb lesz az út (valószínűleg keveset is mondtam) vagy van mellette egy hagyományos autód.
"Ha nem lenne ez a vírus, nyugat eu-ban 5 év múlva nem lehetett volna látni pöfögős autót."
Egyetlen egy hatalmas hiba van ebben. Nem azért nő az értékesítésük (ami egyébként még mindig totál marginális százalékos arány), mert a technológia jobb és emiatt erre van kereslet, vagy mert kedvező az áruk és az emberek bevállalják a kellemtlenségeket az anyagi előnyökért.
Azért nő az értékesítésük, mert az EU a nem technológia semleges környezetvédelmi normáival nulla kibocsájtásúnak tekinti az elektromos autókat (ami nettó hazugság), így nem hagy más kiutat az autógyártóknak, mint az aksis autó. Vannak olyan gyártók (pl. Skoda) akik VESZTESÉGGEL értékesítenek olcsó elektromos autókat, csak hogy sikerüljön tartaniuk a károsanyag kvótákat.
Plusz ott van a végtelen állami ösztönző: ingyenes töltés (ez még van?), ingyenes parkolás, másfél milliós támogatás.
Ez a támogatás önmagában is vértlázító, komolyan arra költjük az adófizetők pénzét, hogy olyan embereket támogassunk, akik 10+ millióért vesznek új autót? Hát nooooooooormáis?! Bár ez más téma...
Akárhány elektromos autó előrejelzést olvashatnál a múltból, a szomorú valóság az, hogy a pár éve prognosztizált arány közelében sem vagyunk. Hiába a nyomás minden térről, valahogy a h..lye állampolgár nem akar kétszeres áron rosszabb autót venni, mint eddig. Nem is tudom, hogy gondolják ezt az egészet.
"Az értékcsökkenésről meg annyit, hogy nézd meg a mobile.de-t, kőkeményen tartják az árukat a villanyosok, mert sokkal stabilabb technika. Sokkal könnyebb tervezni velük, mint egy mai agyonkomplikált belsőégésű hajtással."
Szinte mindig az alapból olcsó autóknak kicsi az értékvesztése. És azért problémás ezeknek az értékvesztését figyelni, mert alapból kevés eladó autó van, másrészről pedig elektromos autózni jelenleg hobbi. Egy trendi dolog, ami megéri egy szűk rétegnek a felárat. Amint tömegtermék lesz, ennek is ugyan olyan értékvesztése lesz.
Fingom sincs mennyi volt 8 éve egy Leaf ára, de most már 3-4 misi körül bele lehet ülni egybe. Gyanítom azok is bőven 10 fölött voltak mai értéken. Tehát buktál 6-7 milliót és az aksi se jó már másra, csak városon belüli cirkálásra, mert ezekben még alapból is röhejesen kicsi hatótávval rendelkeztek. És akkor megint jön a 22-es csapdája: ennyiből patika használtautót veszel, amivel el mersz menni a Balatonra meg nem fosol vele télen elindulni a szomszéd faluba. Sőt, még egy olcsóbb márka új autójába is beszállhatsz, vagy minimális hitellel egy közepes modellbe.
Utolsó!
Egy Nissan Lefa 218 lovas hatótáva 350 km!
Ez azért kicsit több ,mint szomszéd lakónegyed, nem?
Ennyivel én kétszer lemegyek a tengerpartra!
És van, aki nem Magyarországon él, hanem pl. Bukarestben de magyar mint én , és le szoktam menni a román tengerpartra!
És ebből mennyi a valóság, nyáron klímával, télen fűtéssel, autópályán 130km/h-s tempóval?
Nem az a lényeg, hogy ki milyen messze lakik a tengerparttól! És ha mondjuk el kell jönnöd például Budapestre? (Ez is csak egy példa.) ~850km, amit mondjuk egy dízellel röhögve letudsz tankolás nélkül. Az elektromossal megállsz út közben háromszor alkalmanként pár órát töltögetni?
Neked Bukarestben és néha elugrani a tengerpartra nagyon jó az elektromos. Csak az emberek egy jó része nem egy 100km-es körben éli le az egész életét.
"Egy Nissan Lefa 218 lovas hatótáva 350 km!"
Igen, lehet hogy az újnak az elméleti hatótávja annyi. Egy réginek meg örülsz ha valós 80 km.
Ráadásul az a 350 km autópálya tempón, utasokkal, légkondival/fűtéssel 200 körül se lesz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!