Ki az az elvetemült aki kiad 10 milliót egy elektromos kocsira?
Nissan leaf 11 millió
Profi dzsip terepjáró pl. Skoda Kodaq is annyi
Hogy képzelik hogy ennyit kérnek?
100 év alatt nem térül meg a gázolaj különbsége
és nem is beszélve az élményről mikor hallod a motor vibrálását
Ki az aki 10 milliót ad egy Skodára? :DD
Vicc kategória mindkettőnek az ára, de legalább a Leafnek van értelme. 200-250-et elmegy egy töltéssel, napelemekkel ingyen van.
Hát ha neked egy 4 hengeres dízel mosógép motor ekkora élményt jelent egy Skodában akkor sajnállak :D
Nem csak az üzemanyag olcsóbb. Nincs parkolási költség (még), nem kell olajat cserélni, fékbetétet, tárcsát sokkal ritkábban kell cserélni, nem kell bele adblue. Nincs részecskeszűrő, kettőstömegű, kuplung/automata sebváltó, turbó, befecskendező, nagynyomású szivattyú meg a többi pénznyelő alkatrész, amikből néhányat 5-10 év után szinte biztosan cserélned kell egy dízelnél horror árakon.
Plusz lehet rá támogatást felvenni.
Az élmény meg tök szubjektív. Nekem az, hogy rázkódik és zörög a motor az inkább kellemetlenség. Szerintem nagyobb élmény, hogy bármikor rendelkezésre áll a max. nyomaték és az is inkább előny, hogy nem kell fogaskerekeket tologatni ide-oda, ahhoz hogy a motornak jó legyen.
A villanyautó olyan mint egy jó gázkazán. Drága megvenni, de utána olcsó a használata.
1/3 pénz "tankolni", városban nagyon kényelmes vezetni, jól gyorsul, csendes, sokkal egyszerűbb technika, nincs olajcsere, gyakori fék betét csere, gyertyák, egy rakás szenzor hiányzik, nem kokszosodik, nincs részecskeszűrő, váltó, féltengely, ráadásul a 300 km hatótáv idehaza már az utazások 90%át lefedi. Az évi egy-egy síelésnél, tengerparti utazásnál meg kibírsz 1,5 óra pihenőt útközben.
Ha a mostani 10 milláról lemegy 7 környékére az ára, a területi képviselőket kivéve mindenki elektromossal fog járni.
Skoda? Dízel? Élmény? Tedd már takarékra magad :D
Elektromos Ioniq és nincs töb probléma ;)
Jó reggelt, most jöttél rá, hogy mennyibe kerül egy elektromos autó?! :D
Meg van a létjogosultsága, nem idegenkedem tőle, de amíg ennyire drága és nem tud elmenni reálisan 300-400km-t egy töltéssel megfizethető áron, addig eszembe se jut.
Amúgy az új autók mostanában nagyon megdrágultak. Egy nem alapmotoros jobban felszerelt hagyományos kompakt, ami még csak nem is full felszereltségű, simán benne van 8-10 millióba. Én azt gyanítom, hogy a jövőben az egyre bonyolultabb hagyományos autók fognak az elektromosak szintjére drágulni, nem pedig az elektromosak lesznek olcsóbbak. Így már az ember elgondolkozik, ha nem hosszútávú pályás autó kell, melyiket is vegye.
Itt nem is az a baj, hogy egy elektromos kocsira valaki tizenmilliót költ. (Egyébként egy Leaf listaára 12 misi fölött kezdődik.)
Az a visszás, hogy egy Leaf kategóriájú, átlagos benzines autónak 4-5 misiről kéne indulnia és szénné extrázva lenne 7-8 millió körül.
Tehát itt bizony egy normálisan felszerelt autó esetén is 4-6 millió felárról beszélünk.
Ami való igaz:
- Tölteni olcsóbb mint tankolni.
- Még lehet vele ingyen parkolni.
- Ha az autó elfut 150 ezer km-t, onnantól már valóban zöldebb összeségében, mint egy takarékos benzines, akkor is ha a gyártás többletkibocsájtását beleszámítjuk.
Ami viszont hétköznapi praktikus szempontból rossz:
- Egy Leaf hahótávja még mindig nem az igazi, ha messzebbre kell menned.
- Lassú tölteni.
- Időjárástól függő hatótáv.
- Kevés a töltő.
- Ha nem tudod otthon tölteni, akkor egy szenvedés az egész, akkor is ha csak városon belül használod.
Írták többen, hogy kevésbé karbantartás igényes. Hát, ez valamilyen szempontból igaz, tényleg ritkábban kell rá költeni. Másrészről viszont rohadtul nem akarsz te kifizetni egy tönkrement invertert, vagy aksit cserélni ha elhasználódik. Ezeknek az ára csillagászati még a rettegett turbófelújításhoz meg kettőstömegűekhez képest is.
És akkor lássuk mi a koncepció legnagyobb hibája: egy ilyen autó még mindig inkább második autónak való. Második autóra meg ki költ 12-3 milliót? Még a gazdagabb nyugat-európai országokban is nagyon apró az a réteg, aki ezt megengedheti. Arról meg nem is beszélve, hogy mennyire nem zöld dolog második autót fenntartani...
Akkor nézzünk egy képzeletbeli számolást.
Tételezzük fel, hogy évi 10 ezer km-t mész, 350-es a benzinár, a benzines autód 7 litert fogyaszt átlagban, az elektromos fogyasztása benzinre átszámolva 2 liter.
A huszadik év végére (200 ezres futásnál) beletankoltál a benzinesbe mai értéken 4,9 millió forintot, az elektromosba 1,4-et, tehát a benzinesbe 3,5 millióval többet tankoltál. Vagyis még nem jött vissza az elektromos felára.
200 ezres futásnál fognak a komolyabb szervízigényű javítások esedékessé válni mindkét autónál, itt sem hiszem hogy árban az elektromos javára dőlne el bármi.
Persze trillió bizonytalansági tényező van:
- Hogy alakul hosszú távon az üzemanyag ára? (Épp zuhan lefelé, ezért is számoltam 350-el inkább.)
- Mi lesz az árám árával? A németeknél 3x drágább mint itthon. Mi lesz ha jön rá a jövedéki adó?
- Hogy alakul a két autó értékvesztése? Nagyon nem mindegy, hogy egy 7 millióért vettél egy autót, amit aztán 500-ért tudsz eladni, vagy ha 13-ért vettél egyet amit 1 misiért.
Ja és akkor számoljunk egy sima hibriddel, ami mondjuk egy benzineshez képest 1 millió felár. Ennél 5 literrel fogok számolni. Itt 3,5 misit tankolsz bele a kocsiba a 20. év végére, tehát csak 2,1 milliót nyersz az elektromos autón, miközben még mindig van 4-5 millióval drágább mint hibrid.
Bravo ! Ez eddig top komment!
Még várok véleményeket, amiket lájkkal köszönök meg!
Minnél hosszabb annál jobb
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!