Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson S51E mért megy csak kb...

Simson S51E mért megy csak kb 55km/h-t?

Figyelt kérdés
gyári,enduro,89-es évjárat,4 sebességes,jó kompresszió, motorja 1szer volt fúrva de nem nagyobbra(10.000 km)
2010. júl. 28. 18:32
1 2
 1/12 anonim válasza:
47%
sztem a fojtás miatt
2010. júl. 28. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
és hol van,vagy mi benne a fojtás? elne kezd hogy a kipufogóba mer azt ha kiveszem még szarabbul is megy.
2010. júl. 28. 18:49
 3/12 anonim ***** válasza:

kicsi lánckerék lehet elöl, kevés benzint kap, vagy már kopott 10e km alatt..

Ezer tényező van.

Am meg ha S51E akkor az enduro, és abban nincs fojtás, sak az N-esekben van

2010. júl. 28. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
93%

Kipufogófojtás mindegyikben van... Kiveszed nem fog jobban menni, csak nagyobb lesz a hangja és te úgy érzed, hogy jobban megy :)

Ha már fúrva volt, akkor nagyobbra volt fúrva, mert a könyék le lett csiszolva, nem sokkal elenyésző, de nagyobbra:)

Tényleg sok oka lehet, hogy lassabb v gyorsabb a motorod...

Lehet pl:

-rosszul raktad vissza a kereket, ferdén v kétnyomon fut, esetleg a csapágyi már rosszak és nehezebben gurul. Esetleg a keréknyomást is magasabbra.

- a kipufogó el van tömődve... túl sok olaj rakódott le, én 15 perc alatt megcsinéálom, te, aki még sosem csinálta 1 óra alatt ki tudod égetni egy kicsi benzin és egy hajszárító segítségével:)

- rossz beállítások- gyújtás karburálás, de akkor 55-ig is rosszul menne... vagy mondjuk nem opörög ki, csak 3/4 gázig...

- És amit én igen nagyon valószínűnek tartok az áttételezés.

Mint a bicikli, ha elöl nagy fogaskerékre teszed, hátul kicsire a láncot, nehéz lesz tekerned, lassan gyorsulsz, de ha megtekered gyorsan mész...

Ha elöl kicsi fogaskerékre, hátul nagyra rakod akkor lassan mész, de nagyon erős lesz.

Szedd le a kipufogó oldal felőli blokkdeknit, ( 4 v 5 csavar tartja, nincs benne olaj!) és számold meg szépen hány fogú a lánckereked...

Én 14-esre tippelek.

13-14-es: inkább erdei simóükra valók, erős, de közútra lassú.

15-ös a gyári, ez a legsokrétűbb :) már lehet vele simán közúton közlekedni végsebesség olyan 60-65

16-os az erősebb simókra, amiket utcán akarsz használni

17-est csak akkor ajánlom, ha nemérdekel, hogy milyen gyenge a motorod, de mondjuk az alföldön laksz és 2 falu között nem 45-55 km/h sevbességgel szeretnél menni, hanem 65-70-nel...

Én a börzsönyben lakom, gyárni nemtúlerős utcai simóüm van 17-es első lánckerékkel. lejtőn lefelé autóból 95 km/h-s sebességet mértek, de ezt egyenesen nem tudná:) Meghát nem is arra való a simó. Én ezt szerem, mert negyedgáznál tovább nem szeretem folyamatosan húzni a gázt, így ezzel negyedgázon tudok úgy haladni egy kisebb túra után, mint a többiek. emelkedőn kicsit lemaradok, de az emelkedő egyszer végetér és akkor simán utolérem őket:)

A másik meg, h sokkal jobb a hűtése ekkra menetszélnél mint mondjuk 30 km/h-nál:D

A fogaskerekek nem olyan drágák, pesten 3-400 ft, de vácon a viszonteladó rátesz egy KEVESET, így 900 ft körül mozog:) Érdemes venni párat, aztán próbálgatni:)

(azt hiszem a 13-mas fogaskeréknél 1 szemet ki kell vennia láncból de nem vagyok benne biztos

19/f

2010. júl. 28. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
utolsónak köszönöm a válaszát, amúgy a kipufogó "fojtás" kivan véve, lánckereket még nem számoltam hogy hanyas de avval majd próbálok variálni valamit, és igen a motor fel lett fúrva nagyobbra de szerintem max 1-2 ccm, és tudtommal nincs szétkopva a motor se mert elég jó kompresszió van benne
2010. júl. 29. 01:17
 6/12 anonim ***** válasza:

utolsó vagyok...

Hohó... a kompressziót hogy mérted?:)

Az is csalós lehet... mert ha nagy fogaskerék van elöl 17-es akkor ugye gyengébb a motor, ha úgy nézed a kompressziót, hogy pl egyesben megpróbálod eltólni a motort, lehet h sikerül... ugyanezzel a motorral meg ha előre 13-mas fogaskereket teszel biztos nem sikerül:)


Tudod hogy ki, hol hogyan újította fel?

Tegyél neki fel pár kérdést, hogy a szimeringeket kicserélte-e miylet rakott bele ( a zöld színű a legjobb) A csapágyakat kicserélt-e milyenre( skf a legjobb) aztán pl tűgörgőt kicserélt-e ...

Nekem mondjuk gyári, bontatlan blokkos a simó, de szereltem másokét sokat, nem 1-et, és ha már szét van szedve a blokk, jó ezeket kciserélni, nem sok 10.000 ftból megvan, és jó ha megcsinálták.

2010. júl. 29. 01:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
31%

Nem a zöld színű a legjobb hanem a barna, mert az vitonos, tehát hőálló gumiból van. De ránézésre ezt nem fogod megállapítani.

De annak millió egy baja lehet ha csak 55-öt visz, egy standard S51B amit már jó régóta hajtok, és nem fúrattam meg sokáig az 3.ban 62-t 4.-ben 72-t vitt sík úton.

Szóval sorba végighaladva amit ki kell cserélni, illetve be kell állítani:

gyertya, kontaktusok a gyulatrafó szekunder és primer oldalán, karburálás, azon belül fúvókák mérete, gáztű állása, ha ezek jók akkor pucolás, beállítás, gyújtásidőpont, hézag a megszakítónál és gyertyánál is 0,4 mm, előgyula 0,6 mm-re, légszűrő kipucol, kipufogó kipucol, guminyomás 2,8-3 BAR körülire, fékek nem szorulhatnak, dugó könnyen járjon a hengerben, nyilván a benzin se árt ha nem évek óta poshad a tankban, aztán legvégül jöhet a blokkba túrás és a szimmeringek cseréje.


De ezt a fenti műveletsort jobb ha nem te gányolod össze, mert valszeg hót sötét vagy ehhez a motorhoz, különben nem itt kérdezősködnél, szóval vidd el olyanhoz aki kimondottan ezekkel foglalkozik és lelkiismeretes. Ott hagyod a végén az árának a felét de 55 helyett 65-tel mész majd.

Sok sikert.

2010. júl. 29. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
most azért nem tudom mit kell le sötétezni mer feltettem ide egy kérdést hogy okosabb legyek, amúgy meg nem vagyok sík hülye hozzá elárulom. tehát a kompressziót nem mértem de mivel elég nehéz rúgni és érzem hogy van benne, így arra következtetek hogy nincs szétkopva a henger. most vettem bele új légszűrő betétek, karburálást nem tudom hogy van, de ahoz viszont télleg hülye vagyok. amúgy tirisztoros a gyujtásom és jólvan beállítva. guminyomást viszont még nem ellenőriztem, a tankba a benzin friss amúgy. elsősorban a fogaskereket fogom megnézni hanyas, mer azóta még nem voltam a motornál(mert ideiglenesen fél órára van tőlem egy garázsba) amúgy köszönöm mindenkinek aki segített, majd írok hogy mi a fejlemény
2010. júl. 30. 00:49
 9/12 anonim ***** válasza:

01:25-ös vagyok

Nemtudom mit kell itt nagyképűsködni...:P Nem ért hozzá, gondolom ez az első motorja életében, simsont vett, úgyis bele fog tanulni hogy mit hogyan kell... Amúőgy ezeket miért ne csinálhatná otthon? Nemtudom mit ronthatna el vele... szerelőre meg várjon 2-3 napot motor nélkül és kér tőle 5000 ftot... és manapság egyre több olyan vidéki szerelőről hallok, aki a jó alkatrész kiveszi a motorból és belerak a sajátjából egy kevésbé jót, amit te nem szeresz és ugyse veszed észre...

Szerintem egy lánckerék csere sokkal de sokkal bonyolultabb és nehezebb mint pl egy gyertyahézag állítás... mégsem rögtön úgykezdtem neki h vidd szerelőhöz mert sötét vagy hozzá...

Ilyenkor kell a tolerancia ember! nem amikor a rétinéger kissebbség kér segélyt!!!

2010. júl. 31. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Na sikerült vmit okozni? Kíváncsi vagyok mi volt a gond:)
2010. aug. 2. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!