Szívó vs turbó benzinmotor?
felhasználás kérdése.
Szívó: egyszerűbb kivitelezés, kevesebb alkatrész, általában egyszerűbb alkatrészek is, kisebb terhelés, relatíve könnyebb mindennapi használatra (nincs figyelés a turbóra) , relatíve könnyebb a max élettartamra rámenni.
Turbós: Nagyobb nyomaték, relatíve nagyobb teljesítmény ugyanazzal az űrtammal, szívónál átlag tovább engedik forogni, ha közelíteni akarnak. Viszont bonyolultabb, több bonyolultabb alkatrész is, a turbóra figyelni kell.
Általánosan könnyebb tuningolni.
Ferrariba is vannak feltöltött motorok, azért van még jópár szívó nagyűrtatamú motor, mert kiröhögnék őket ha a LaFerrariban hanggenerátoros 2.8 twinturbó lenne, másrészt a reál sportautó megszokás a szívónál beidegződött.
A jobb általános gázreakció és adagolhatóság is azért a szívó mellett szól, sok henger nagy űrtartammal közel van a kisebb feltöltötthöz nyomatékban. A turbólyukat injektált ALS-el oldják meg az utcaiautókban a gyártók akik a sportautóikban ezzel nem akarnak törődni, már amelyik.
Persze vannak kisebb twinturbóik, baromi nagy teljesítménnyel.
Ez a kerdes így kb 5éves pistike szint..hogy melyik jobb?
Megis miben?mert egyik sem jobb mint a masik,hanem egszerűen másabb.Mint ahogy a gulyáslevestől meg a túrós palacsintától is jól laksz mégsem jobb egyik a másiknál.
A ferrariba meg azert van olyan motor amilyen,mert a nagy köbcentis sok hengeres szívó motor,még mindig verhetetlen rengeteg olyan dologban ami egy sportautonal fontos,es "hagyományos értéknek" számít.
A Ferrarikba (már amelyikbe) azért tesznek szívót, mert annak a vásárlói rétegnek tök mindegy a fogyasztás, nem zavarja, hogy a 6,3-as motor 25 litert fogyaszt. Mert ha szívóval akarsz 3 sec alatt 100-ra gyorsulni, az bizony ezzel jár, ahhoz ekkora motor kell és az ekkora motor ennyi fog enni.
Szívómotor:
+ relatíve egyszerű szerkezet, olcsón karbantartható és javítható (nem a Ferrarira gondolok)
+ igénytelen: nehezebb kinyírni, kevésbé érzékeny e bemelegítésre és az olaj minőségére
+ nincs turbólyuk, az egész fordulatszám tartományban egyenletesen húz (már amennyire)
- a turbóshoz képest szerényebb teljesítmény és nyomaték
- magasabb fogyasztás (mive ha eg motorból adott teljesítményt akarunk kisajtolni, akkor ahhoz vagy feltöltő kell, vagy a hengerűrtartalmat kell növelni. Utóbbi viszont elkerülhetetlenül fogyasztás-növekedéssel fog járni).
Turbófeltöltős motor:
+ A szívóhoz képest összehasonlíthatatlanul magasabb nyomaték.
+ Nagyobb teljesítmény leadása mellett viszonylag alaocsony fogyasztás érhető el.
- Drágább fenntartani, csak a feltöltő felújítása 150 ezer ha megkotlik
- Igénytelen/nemtörődöm tulaj hamarabb megöli (nem hagyja visszahűlni leállítás előtt, elhúzza az olajcserét, silány olajat tölt bele, hidegen gyilkolja stb.)
De hogy melyik a "jobb", azt nem lehet megmondani. Apám például vígan elvan a szívó 1.3-as Toyotájával, nem zavarja, hogy tövig nyomott gázpedálnál sem történik semmi. Örül a fenntartási költségeknek és a hibamentes működésnek. Én inkább a turbós választottam, tisztában vagyok vele, mivel jár és igyekszem odafigyelni rá, mert nekem fontos, hogy egy autó meginduljon, ha odalépek neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!