Legalább hány lóerős kell hogy legyen egy BMW hogy tudjon driftelni?
Az attól függ milyen úton. Ha vizes, földes már egy lada is megy keresztbe.
De egyébként a gumi méretétől is függ. Ha ráraksz ilyen kis 195széles 15ös gumit már 150 lóval lehet menni azért betonon is szárazon.
Hát ha szerinted csak a lóerőtől függ...
Inkább olvass előtte utána. 100 le alatt is lehet driftelni. Csak tudni kell mi kell hozzá.
Ne szóljátok le rögtön. Nyílván azért kérdez mert nem tudja.
Ez egy kicsit összetettebb kérdés. Gyorsan így barbár módon írok egy gyorstalpalót. Nyílván nem lesz profi iromány. Aki tudja egészítse vagy javítsa légyszives.
Ugye a drift egy olyan irányított túlkormányzási szituáció (pontosabban annak a korrigálása kinyújtva) ahol a hátsó kerekek a nyomaték miatt részben, de jelentősen nagy mértékben tapadásukat vesztik.
Szóval ha tudod hogy működik a nyomaték akkor igazából már tudsz fejben játszogatni mivel tudsz kicsit nyerészkedni. De ha nem ugrik be mi is az akkor képzeld el hogy egy beszorúlt kerékcsavart szedsz le. Ha nem megy mit csinál az ember? Egy csővel megtoldja a kulcs hosszát. Ugyanis hosszabb csővel nagyobb erőt tudsz ugyan azt a fokmennyiséget megtéve kifejteni. Persze a kezednek hosszabb utat kell megtennie, de könnyebben teszi.
Na most képzeld el ezt fordítva. Ha messzebb van amit középről meg kell forgatni akkor nehezebb lesz azt megtenni. Így ha kissebb átmérőjű kereket teszel rá nagyobb lesz a nyomatékod.
Emellett a difivel is hasonló módokon lehet játszani. Persze ha ezt csinálod akkor könnyebben kikapar, de a hétköznapi használatban többet kell pörgetned a motort nagyobb sebességnél.
Ha ezzel megvagy akkor kérdés mennyire feszes a futómű. Képzelj el egy ilyen kis rugós játszótéri játékot amire a gyereket ültetik. Tudod amiből van zebra, ló, kutya azt a gyerek rázza rajta magát előre-hátra. Na minél ritkábban van a rugó és minél magasabb, annál jobban kileng a sújpont. Driftnél azt akarod hogy minél inkább a földhöz közel legyen és kiszámítható. A BMW-ben a 20 éves gyári... hát nem rossz. Jobb mint korabeli sok másban. De nem is drift színvonal. Ezt úgy írom hogy e36-om van. Persze meg lehet táncoltatni ha nagyon akarod. De érzed azért hogy kéne bele a sport szett (Csak ne lenne nehéz beleiratni a forgalmiba... khm... NKH a leveleimre se válaszol).
Kormány szögét szintén módosítani kell ha nem csak a tescoparkolóban szeretnél vele pörögni.
Emellett ott a súly/lóerő arány. Suzuki cappuchinoval is driftelnek az emberek. Ha ki tudod belezni eléggé akkor minden gyors.
És ugye a differenciálmű. Ez azért felel az autóban hogy a belső és külső ívben kanyarodó hajtott kerék külön sebességgel tudjon menni. Ugyanis ha nem így lenne akkor a belső íven haladó megpróbálná kijátszani magát az íven. Ez nem jó drifthez, mert drifthez neked az kell hogy egyenlő sebességgel haladjon mindkettő és bizony a belső íven haladó kilökje az autó seggét. Erre igazából 2 megoldás van. Az egyik a sperrdifi, angolul LSD (limited slip differential). Ez alapvetően kis nyomatékon hagy közlekedni nyilt difivel. Majd magas nyomatékon összezár hogy elossza a nyomatékot a két kerék közt. Eredetileg arra volt kitalálva hogy akkor is el tudj indulni ha az egyik kereked a jégen van vagy levegőben, de mindenki driftre használja. A legjobb megoldás a sperr. Használhatod közúton mint egy normális autót, majd ha az kell akkor driftelhetsz vele anélkül hogy kiszállnál az autóból vagy bármit tennél. Hátránya hogy nagyon drágák a sperrek. Karbantartást igényelnek. És ha nem értesz hozzá akkor nem elég hogy 150-et ki kell adnod érte, mert annyi az áruk, de át is b sznak vele.
A másik megoldás a hegesztés a.k.a. a parasztsperr. A driftesek kedvence. Egyszerűen összehegesztik a difit így a két kerék állandóan együtt mozog. Negatívumai hogy utcán illegális, nem visszacsinálható csak új differenciálmű vásárlásával (most még van kismillió, de fogynak azért), hangos a parkolás vele, ha meg vannak gyengülve az alkatrészeid akkor bizony eltöri őket és hegesztett difivel tapaztalatlanabb sofőrnek nagy meglepetéseket tud okozni vezetés közben főleg nagy sebességnél. Pozitívuma hogy olcsó és mivel nincs egy váltás benne mint a sperrnél, így tapasztaltabb drifteseknek kiszámíthatóbb.
Onnan tudod hogy sperr vagy nyitott difid van-e, hogy ha megemeled a hátsó két kereket és az egyiket elkezded forgatni akkor ha sperr akkor a másik ugyan abba az irányba fog fordulni (tehát ha menetiránynak megfelelően előrefele azaz az autó orra elé forgatod az egyiket, akkor a másik is az autó orra felé for forogni. Ha ellenkezően az autó fara felé indul meg a másik oldalt akkor nyitott van alatta)
Igazából amit mondanak az az hogy 6 henger kell. Azaz 150 a belépő szint.
Ami úgy igazabb az attól függ mennyire akarod kompetetíven. Egy 1.6-ot it meg lehet táncoltatni hegesztett, olyan áttételű difivel. És egy 2.5-nél is ledifferál a nyitot difi ha nem vagy elég ügyes. Emellett technikán is sok minden múlik.
Én őszintén megmondom neked hogy eddigi BMW-s tapasztalataim alapján ha tesco parkolóba kell játszani akkor mindegy. De ha komolyabban gondolod akkor én 6 hengereset vennék. Már azért is mert kevésbé problémás motorok (mondom ezt úgy hoy jelenleg 4 hengeresem van). Ha kapsz akkor sperrel, de ha nem az se a világ vége.
Persze mindenki mondani fogja neked hogy benzintemető. De a 4 hengeres is megeszik majdnem annyit szóval amennyivel többet kell arra költeni, kb ugyan ott vagy. Jobb esetben hosszú távon olcsóbb is a 6 henger. Pörgetni se kell annyira, nem is kopik annyit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!