Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől lehet az, hogy amikor...

Mitől lehet az, hogy amikor felkapcsolok minden fogyasztót az autón (lámpák, rádió, ventillátor stb. ) akkor a generátor nem tudja megfelelően tölteni az akksit?

Figyelt kérdés
Alapjáraton 14-14,1V-al tölti, lekapcsolt fogyasztókkal, viszont ha felkapcsolok mindent akkor eléggé leesik a feszültség olyan 13,5V alá kb. Generátorral lehet baj vagy akksi saruval, kábelekkel? Elöregedtek volna? Nem értek hozzá, de szeretném megérteni. Gondolom így látatlanba nem lehet biztosra mondani, de azért hátha járt már így valaki és ez egy tipikus hiba. Egy 2007-es opel astra h-ról van szó.

2020. ápr. 10. 09:17
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
Mármint nyugalmi feszültségnek? Akkor biztosan. Én régebben tanultam ezt, mint az elmúlt évtized, de mondjuk 1965 és 2010 az volt az álláspont, hogy a cellánként kb 2,11-2,13 V az a töltött akkumulátor. Az meg összesen 12,78 V. Lehet több, mert az akku az olyan, de az inkább csak az újra jellemző.
2020. ápr. 10. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:
Szerintem 13.5V-nak kell lennie minimum a töltés.
2020. ápr. 10. 17:40
 13/19 anonim ***** válasza:

Ha az "U-Reference"-re gondolsz a szervizmenüben, az mindig fixen 13,5V-ot mutat. Szerintem ne ezt vedd alapul! Terhelés nélkül illik minimum 13,8V-nak lennie. De ha 13,5-14,1 között van neked, attól nem kellene lemerülnie az akkunak. Valószínű az az akku már a végét járja.

Az ezek szerint titok, hogy milyen motorral szerelt az autód. Mindegy, nem olyan lényeg. Ahogy írtam, lehet testkábel kontakthiba a préselt sarunál. Elő szokott fordulni ezeknél. Ha lenne multimétered, meg lehetne róla bizonyosodni. Ha az akku negatív pólusa és a motorblokk között 0,1V-nál nagyobb különbséget mérsz, akkor érdemes foglalkozni vele.

A szervizmenü egyébként nálam tized V-ra ugyan annyit mutat, mint a multiméter az akkusarun.

2020. ápr. 10. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

"Szerintem 13.5V-nak kell lennie minimum a töltés."

De ki beszélt arról? Én a nyugalmiról beszéltem, mivel te is arról beszéltél, hogy 11,6 V.

2020. ápr. 10. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:
Jólvan nem kell indulatosnak lenni... Z16XER a motor típusa. Valószínűleg a saruval lesz valami. Már kaptam időpontot, elviszem, megnézik aztán majd lesz valami. Köszönöm a válaszokat. :)
2020. ápr. 10. 23:16
 16/19 anonim ***** válasza:
Ha ez nekem szólt, egyáltalán nem voltam indulatos. Csak megjegyeztem, hogy nem válaszoltál, pedig segíteni szerettem volna, nem csak úgy a vakvilágba vagy kíváncsiskodás miatt kérdeztem mert nincs jobb dolgom. :) Igazság szerint csak arra lettem volna kíváncsi, hogy benzin vagy dízel. De benzines. Azoknál a generátor kevésbé szokott döglődni és ez EHS is kizárható. Nagy valószínűséggel saru gond, ez alapján szerintem is.
2020. ápr. 11. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 A kérdező kommentje:
Szóval ha a saru elhasználódott, az is lehet oka annak, hogy a generátor nem tud eleget tölteni az akksin?
2020. ápr. 12. 11:57
 18/19 A kérdező kommentje:
Egyébként Sztrogoff-nak szólt az indulatos megjegyzésem :D
2020. ápr. 12. 12:01
 19/19 anonim ***** válasza:
Amit Sztrogoff ugyanúgy nem ért, mint #16. Mi abban az indulatos?
2020. ápr. 12. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!