Milyen volt a fékezés a vákuumos fékrásegítő előtt?
Ha álló motornál nyomkodom a fékpedált és az felkeményedik, akkor nem csak kicsit, hanem sokkal nehezebb lesz benyomni a fékpedált, szinte alig tudom egy kicsit megmozdítani.
Mielőtt kitalálták a vákuumos fékrásegítőt, valóban ennyire borzasztóan nehéz volt a fékezés? Vagy máshogy alkották meg a rendszert, hogy kicsit könnyebb legyen benyomni a pedált?
Tudtok mondani olyan autókat, amikben még nem volt ilyen rásegítés?
Köszönöm!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
nem véletlen, hogy kitalálták a fékrásegítőt, a szervokormányt, a szinkrongyűrűs sebváltót, az elektromos ablakemelőt, na és a klímát.
Ezek nélkül is megvoltunk, méghozzá boldogan, de ezekkel még boldogabbak vagyunk. (az automata váltót meg sem említem)
Szóval a fékrásegítő előtt is volt fék, és akkor az volt a tökéletes..mert nem tudtuk, hogy lesz jobb(kényelmesebb )
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jók voltak azok is , pont úgy meglehetett állni mint most.
Nem volt rosszabb a fékerő sem meg a fékhatás sem.
Csak másabb volt mint a mostani fékek.
Nyilván mindent könnyebbé tesznek ma mert ez a fejlődés.
Köszönöm mindenkinek!
A 7-es válaszoló volt az, aki legpontosabban megválaszolta. Erre voltam kíváncsi, hogy máshogy volt méretezve, tehát nem volt olyan borzasztó nehéz benyomni, mint egy mostani autó pedálját rásegítés nélkül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amelyik autoban van rasegites de nem mukodik annal nehezebb benyomni a pedalt mint annal amelyiknel gyarilag nincs.
Ugyan igy mukodik a szervokormanynal is. Ha elromlik a szervod akkor alig tudod elforditani a kormanyt de ha eleve nincs akkor menet kozben nem nehez tekeni, csak allo helyzetben nehezebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!