A vészfékezés (EBA) mire reagál, kapcsol be, hogyan működik?
Én eddig úgy tudtam, hogy ha teljes erőből benyomom a fékpedált akkor az autó érzékeli a vészfékezést és automatikusan a maximális fékerőt fejti ki.
Ilyenkor általában rugdos is rendesen az ABS.
Viszont nem éreztem elégségesnek a fékezést, úgy voltam vele hogy biztos csúszik az út vagy a gumi sz*r pedig jó profilmélységű Michelin Alpin gumik vannak fent.
Ma viszont olyat tapasztaltam amit még eddig soha nem produkált a kocsi.
Egy gyalogátkelőhelynél enyhe lejtőn 65-75-el jöhettem le vagy kicsit többel és a sötétben és ködben úgy láttam mintha lenne ott gyalogos (nem volt) és fékeztem egy erőset de most nem nyomtam teljes erőből a pedált hanem kb olyan közepesen de mégis erősen. Az autó sokkal rövidebb úton megállt és ezúttal nem rugdosott az ABS, a fékezés gyors és egyenletes volt nem pedig szakaszos rángatos mintha hóbal akarnék megállni nyári gumikkal valamint az autó elkezdte nagyon gyorsan villogtatni az elakadásjelzőt.
Ezek szerint ez lenne az EBA?
De mi alapján dönti el, tudja hogy most én nagyon gyorsan meg akarok állni?
Olyan érzés mintha a kocsi csak érezni az akaratomat vagy nem is értem. Ezután ezt többször is megcsináltam hogy hirtelen benyomom kb közepesen de mégis erősen a féket és ugyanúgy villogtak az indexek és megint így állt meg a kocsi csúszkálás meg pedálrugdosás nélkül.
Szóval mit érzékel ha nem a pedál lenyomásának az erősségét?
Ha teljes erőből nyomom a fékpádalt akkor sz*rabbul fékez a kocsi, rugdos az ABS és ezek szerint nem is kapcsol be a vészfékezés.
Ha hirtelen olyan közepesen erősen nyomom akkor meg igen?
En ugy tudom, hogy az a lenyege, ha nem tudod eleg erosen megnyomni a fekpedalt de nagyon gyorsan ugrasz ra, akkor azt veszfekeznek ismeri fel, es 100szazalek fekerot alkalmaz.
Az abs mukodese csak a tapadastol fugg, poros vagy nedves vagy rossz minosegu lehetett az utburkolat.
Az a lényege, hogyha nagyon gyorsan ugrasz le a gázról és nyomod be a fékpedált, akkor azonnal max. fékerővel fékez (persze az abs így is működik).
Az első esetben valamitől csúszós volt az út , ezért kezdett előbb működni az abs, emiatt tudtál kisebb lassulást elérni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!