Miért nem működik az elektromos kézifék ha nincs rá adva a gyújtás?
Egyik kollégám mesélte, hogy volt nemrég a családjában egy olyan baleset, ahol úgy szált ki a söfőr az autóból hogy elfelejtette "benyomni" a kéziféket (mivel elektromosról van szó). Mikor becsukta az ajtót akkor kezdett el gurulni az autó. Gyorsan bepattant és első körben a kézifék gombjához nyúlt, de nem működött. Mire meg megtalálta a fékpedált addigra elgurult az autó 1-2 métert előre neki egy beton teknőnek.
Ma reggel ezt én is kipróbáltam a K Astra-mon (csak biztonságos keretek között) és tényleg nem működik! Muszáj ráadni a gyújtást. Ez miért van? Biztos vagyok benne hogy hasznos lenne pedig. Kollégáméknak is jól jött volna, meg másoknak is (nem először hallottam már hogy beugorva kézifékkel fogták meg a guruló autót). Illetve akkor is jól jöhet, ha mondjuk parkolás végén az ember elfelejti behúzni és csak akkor jut eszébe mikor már kivette a kulcsot.
Megkell tanulni és hozzá kell szokni hogy megállás után az az első hogy a kéziféket behúzni.
Oda kell figyelni, pont úgy mint másra , csak itt sokall jobban.
#1: Ezzel teljesen egyet is értek. Csupán érdekesnek tartom, hogy a régimódi, jól bevált megoldást felváltó új rendszer kevésbé biztonságos. Holott az elmúlt jó pár évtized a biztonság növeléséről (meg a környezetszennyezés csökkentéséről) szólt, ez az elektromos kézifék meg nagyon úgy tűnik hogy ennek ellentmond.
Amúgy meg ha már megtanulásról van szó, szerintem tök hasznos lenne ha például ez is elhangozna a KRESZ oktatáson. Én 4 éve vizsgáztam, nekünk az első 8-10 óra szerkezettannal ment el. És azóta se változtattak ezen (elvileg). Például a kuplung RÉSZLETES működése, vagy az fényszóróizzó cseréjének ismertetése helyett szerintem simán beszélhetnének erről is, mert ez hogy csak gyújtás alatt lehet behúzni nagyon nem triviális.
#2: Ez a funkció az auto-hold tudtommal. Az enyémben is van, csak egy baj van vele, hogy minden egyes induláskor aktiválni kell ezt, mert elfelejti az autó. Ha csak mondjuk 1 kilométert megy az ember autóval és nem kapcsolja be ezt mert elfelejti vagy nem kell megállnia menet közben, akkor a megálláskor már nem is fog behúzni magától.
Kérdező!
Hogy kell aktiválni ezt a funkciót? Nekem is "Innovation" felszereltségű, elektromos kézifékes K Astrám van majdnem két éve, de bevallom ezt a funkciót én nem találtam benne.
Ha behúzott kézifékkel próbálok indulni, kiold szépen. A "hill start" funkció is szépen működik. De automata behúzásról én nem tudok.
Kipróbálnám, bár rendszeresen biztos nem használnám. Engem idegesítene, hogy minden piros lámpánál behúz és kopik feleslegesen az egész mechanikája.
Néha mikor leparkolok és bezártam az autót, elbizonytalanodom, hogy behúztam-e a kézit. Ez is zavaró, hogy nem mutatja, csak akkor ha ráadom a gyújtást.
Na, már értem, miért nem találtam ezt a funkciót! A kezelési útmutató szerint az automata behúzás csak automata váltós példányoknál van: "Automatikus alkalmazás Ha a jármű automata sebességváltóval van felszerelve és be van kapcsolva az alkalmazkodó sebességtartó, akkor az elektromos rögzítőfék automatikusan működésbe lép, amikor több mint két percre megállítják a járművet. A rögzítőfék elinduláskor automatikusan kiold." Az enyém kézi váltós így nem tud ilyet.
Ahogy olvasom a kezelésit, ezt is írják: "Az elektromos rögzítőfék bármikor működtethető, még kikapcsolt gyújtásnál is."
Én valóban! Kimentem a garázsba, kipróbáltam. Nálam behúzza a kézit gyújtás nélkül is. Ahogy írtam szintén K Astra, 2018.02. havi.
Mert elektromos.
Ablakemelő sem működik gyújtás nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!