Gyári autó mennyire sínyli meg a sportosabb, durvább váltásokat?
Itt arra gondolok hogy 55-nél még hármasban bőven van ereje, és csak 65-nél váltom a negyediket.
Videókból látom hogy bizonyos autóknál 2-esben kihúzatják elég sokáig, hol ott már más negyedikben van ugyanannál a sebességnél.
Mennyire strapálja a motort, váltót az ilyen beteg vezetési mód? Azon kívül hogy ilyenkor pár km alatt kijárok 20-30 litert benzint, de cserébe megy mint a barom.
Ha üzemmeleg a motor akkor csak nosza rajta, hagy menjen!
Ha viszont hideg motornál csinálod ezt minden egyes nap akkor fél vagy egy évig max...
Ha arra gondolsz, hogy erőszakosan rángatod a váltókart és leugrálsz a kuplungról, akkor azt mindegyik autó megsínyli.
Az hogy 2500 helyett 3000-nél váltod el, az gyakorlatilag normál használat.
Akkor "gyilkolja erősen az alkatrészelemeket", ha a visszaváltástól a motor túllépi a maximális fordulatszámot. Ekkor akár azonnal totálkáros is lehet a motor.
Tehát például egy dieselt, ami kb. 4500-nál szabályoz le, azt simán szétkúrhatod egy ilyen váltással.
Ha te 4-es fordulatnál rakod visszafelé a sebességeket, az már nem egészséges és kifejezett balf/szságra vall.
Viszont meleg motornál, normális váltó és kuplungkezelés mellett nem lesz baja semminek egy-két dinamikus kigyorsítástól.
Nem tudom neked milyen autód van, az enyém 3-asban 4000-es fordulatnál megy kb. 80-at. Ha ilyenkor visszaraknám 2-esbe, akkor a fordulat 6000 felé ugrana, ahol már letörik a teljesítménygörbe, semmi ereje nincs. Tehát ez egy totál értelmetlen motorkínzás lenne.
Persze lehet, hogy neked valami sportosabb autód van, amit 8-9 ezerig lehet forgatni, de ezt nem hiszem, mert ha ilyened lenne, akkor nem kérdeznél ilyen marhaságokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!