Amikor lassít a buszsofőr kidobja üresbe?
Én főleg vidéki, idősebb sofőrök esetében tapasztalom, hogy már jóval a kereszteződés/piros lámpa (tehát egyszóval megállás) előtt üresbe teszik, és úgy gurulnak. Nagypapámnál láttam (vidéki), habár neki is dízel autója van.
Lehet, hogy nagyon régen ezt tanították autósiskolákban, manapság viszont már inkább a motorfékkel gurulgatást, vagy a szükséges megállás előtti féketés a bevett szokás.
Tehát a lényeg: alapvetően nincs köze ahhoz, hogy dízel, vagy benzines, ez csak egyszerű szokás a többségnél.
Soha nem tanítottak olyat, hogy kiteszik üresbe. C jogsin le akartak lőni mert üresbe gurúltam, most D jogsin pörgőrúgással küldenének a földre ezért.
Az ausztriai buszbaleset ezért volt, fék lehalt ( túlmelegedett a fékbetét nem volt fékhatás) előtte meg üresbe dobta a sofőr a váltót és nem ment vissza sebességbe így nem volt motorfék sem bubu (kipufogófék) aztán meghalt egy csomó ember.
Persze sík úton miért ne? Nem ráz meg nem kell visszakapcsolni. De lejtőn.. ott nem kéne.
Ha a soffor ismeri az utvonalat es az ott kialakulo forgalmi szituaciokat akkor a megfelelően időzített gurításokkal jelentős üzemanyagot takarít meg.
A buszsofőrök tudják a dolgukat, tudják mire képes a fék, mennyit visel el, tudják melyik útszakaszokon húzathatják a buszt, hogy a kipufogóban lerakódot koxot kiégessék.
Minden tiszteletem az idős buszsoffőröké, náluk tényleg érvényesül a mondás, hogy nem az a lényeg mivel foglalkozol, hanem hogy milyen minőséggel végzed a munkát.
Az a difi csereérett, ha visít. Amúgy nem szabadna üresben gurulni, pláne utasokkal.
Az automata váltó sem kapcsol üresbe, ha lámpa előtt megáll a busz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!