Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Amikor lassít a buszsofőr...

Amikor lassít a buszsofőr kidobja üresbe?

Figyelt kérdés
Még régebben, amikor manuális váltós buszok voltak, akkor gyakran tapasztaltam, hogy a piros előtt alapjáratban “gurította” a sofőr a buszt. Kidobta üresbe vajon, vagy ez inkább dízel sajátossága, hogy hamar eléri az alapjáratot? Bocsi hülye kérdésért, csak érdekel.
2020. márc. 28. 23:05
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Én főleg vidéki, idősebb sofőrök esetében tapasztalom, hogy már jóval a kereszteződés/piros lámpa (tehát egyszóval megállás) előtt üresbe teszik, és úgy gurulnak. Nagypapámnál láttam (vidéki), habár neki is dízel autója van.


Lehet, hogy nagyon régen ezt tanították autósiskolákban, manapság viszont már inkább a motorfékkel gurulgatást, vagy a szükséges megállás előtti féketés a bevett szokás.


Tehát a lényeg: alapvetően nincs köze ahhoz, hogy dízel, vagy benzines, ez csak egyszerű szokás a többségnél.

2020. márc. 28. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Soha nem tanítottak olyat, hogy kiteszik üresbe. C jogsin le akartak lőni mert üresbe gurúltam, most D jogsin pörgőrúgással küldenének a földre ezért.


Az ausztriai buszbaleset ezért volt, fék lehalt ( túlmelegedett a fékbetét nem volt fékhatás) előtte meg üresbe dobta a sofőr a váltót és nem ment vissza sebességbe így nem volt motorfék sem bubu (kipufogófék) aztán meghalt egy csomó ember.


Persze sík úton miért ne? Nem ráz meg nem kell visszakapcsolni. De lejtőn.. ott nem kéne.

2020. márc. 28. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
85%

Ha a soffor ismeri az utvonalat es az ott kialakulo forgalmi szituaciokat akkor a megfelelően időzített gurításokkal jelentős üzemanyagot takarít meg.

A buszsofőrök tudják a dolgukat, tudják mire képes a fék, mennyit visel el, tudják melyik útszakaszokon húzathatják a buszt, hogy a kipufogóban lerakódot koxot kiégessék.


Minden tiszteletem az idős buszsoffőröké, náluk tényleg érvényesül a mondás, hogy nem az a lényeg mivel foglalkozol, hanem hogy milyen minőséggel végzed a munkát.

2020. márc. 29. 03:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
EZ inkább azért volt mert motorféknél visított a differenciálmű és nem szerették hallgatni.
2020. márc. 29. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
81%
#4: Üresben miért nem visít a difi?
2020. márc. 29. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Mert nyilván nem feszül akkor.
2020. márc. 29. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Az a difi csereérett, ha visít. Amúgy nem szabadna üresben gurulni, pláne utasokkal.

Az automata váltó sem kapcsol üresbe, ha lámpa előtt megáll a busz.

2020. márc. 29. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Ez valami régi kretén és veszélyes berögződés. Motorfékkel valóban lehet spórolni, mert olyankor nem fogyaszt a motor, de attól hogy üresben vagy, még megy az alapjárat.
2020. márc. 29. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
2020. márc. 29. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
#6 Egyenesfogazású a hajtása a régi ikarusoknak. Azért visít.
2020. márc. 30. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!