Sokaknak mi a baja azzal, hogy a benzinmotorok átlagosan végre elérték a literenkénti 100 lóerő arány?
Nekem az a véleményem, hogy ez lenyűgöző.
Arra gondolok, hogy egy 1 literes benzinmotor simán tud 100 lóerőt.
Az enyém például másfél literes, 1,5 és 150 lóerőt tud.
Nekem messze felülmúlta az elvárásaimat.
Jó pár éve álmodni sem lehetett,hogy egy 150 lóerős benzinmotor átlagfogyasztása fél literrel 7l/100 km alatt legyen.
Szerintem egy másfél literes, 4 hengeres motornál bőven egészséges, hogy 150 lóerőt tud.
Viszont, sokaknak nem tetszik.
Pedig, vezetést tekintve, nem lehet ok a panaszra, sőt, sokkal jobb őket vezetni.Alacsonyabb fordulaton is húznak már, mint egy dízelmotor, csak nincsen az a csúnya ketyegős hang mellette.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És ha az 1.5ös autódban elmegy a turbód, akkor jársz majd 90 lóerővel, nem gondolod?
Hiába a fogyasztás, nyomaték és erő, ha hamar kinyírja őket egy sportosabban vezető ember(mint én)
Ha nem melegíted elő a blokkot, nem figyelnek a jó olajra, és télen hidegen széjjel verik akkor csak bosszúságot okoznak ezek a kis blokkos turbós autók.
1#
Én sem nagypapásan hajtom.
Ha tönkremegy a turbó, akkor kicseréltetem.
Ez benne van.
Autóra sohasem sajnáltam a pénzt.
Ez előtt egy BMW-m volt, na az tényleg vitte a pénzt.Az asszonnyal gyakran vitatkoztunk miatta.Ugyanis, ha pénzről volt szó, a Bömbi nyelte a százezreket.
Eladtam és vettem olyan autót, ami nem a prémiumszegmenésben játszadozik és a szervizköltségek emberibbek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem az a gond hogy elérték ezt az arányt, hanem az hogy hogy tették.
Lehetett és lehetne is gyártani olyan motorokat amik elmennek több mint 500ezer km-t, de a károsanyagkibocsájtást folyamatosan csökkenteni kellett és jöttek ezek a kávédarálók megküldve levegővel.
Igen, egy autóra költeni kell, csak nem mindegy hogy mennyit. Értelmesen átgondolva nem azért jársz munkába hogy a közlekedési eszközre (ami munkába visz) költsd a fizetésed.
Ha egy erős/sportos autó a cél és ki van hegyezve, akkor az rendben, ennek megvannak a költségei. Hogy kihegyezett, takarékos, környezetkímélő legyen egyszerre, az hosszútávon nem fog működni.
Szerencsére nincs nagy gond, itt vannak az elektromos autók és ezeket a gázpöfögő, elavult ócskavasakat fokozatosan kisöprögetik a közutakról, élvezkedni pedig lehet menni a versenypályákra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nincs az az isten, hogy én valaha ilyen fűnyírómotoros autót vegyek!
Maradok a több ezer köbcentis gyenge autóknál... 10 évente megy benne tönkre valami mert tartós.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ma már a turbómotorok többet is tudnak. 1.4-esek lazán tudnak 150 lóerőt, 1.6-osoknál 180-200 lóerő teljesen általános. És még van akinek ez is kevés és külön megcsipszelteti.
Amúgy ezt az általad bámulatosnak, lenyűgözőnak titulált dolgot úgy hívják, hogy turbó. Eddig sokan azt hitték, hogy ez valami ördögtől való dolog amitől menekülni kell és önigazolásként terjesztették az igét, hogy "fújj-fújj nekik aztán soha nem kéne". Persze ezt a legtöbben azok hangoztatták a legnagyobb vehemenciával, akiknek soha nem volt turbós autója.
Mostanra hogy kezd általánosan elterjedni a turbó motoros autó a benzinesek körében is, kezd egyre elfogadtabbá válni. Egyre többeknek van ilyen az autójában és kezdenek rájönni, hogy ez nem is feltétlenül olyan isten csapása és rossz dolog.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Legnagyobb baj ezzel az ok amiért tették. Szükség volt minél kisebb köbcentis motorokra, amik károsanyag normákat tudják teljesíteni. Ez volt az jogi környezet elvárása.
Ugyanakkor a fogyasztói elvárás a már megszokott 100-150 lóerős teljesítmény volt.
A kettőt összedobva eljutunk olyan erőforrásokhoz, amik papíron teljesítik mindkettőt, bizonyos körülmények között (érdemes megnézni egy teljesítmény skálát). Ugyanakkor erősen kiegyezett motorok lettek, amik a 10+ éves használatnál már kérdésesek.
Ford ecoboost motorjai erre jó példák, 20 ezer kilométer alatt szétestek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!