Mekkora hatásfokkal működik a kompresszor?
Még régebben egy amerikai autó esetében olvastam egy tesztet és ott emlékszem, hogy a motorra kompresszor került a cikkben viszont megemlítették, hogy maga a kompresszor meghajtása 60-70Le teljesítményt emészt fel.
De gondolom több nyerhető vele, máskülönben miért is szerelnék fel egy motorra.
Tudom van kismillió féle kompresszor ami motorokra kerül, de úgy átlagosan mit lehet mondani, milyen hatásfokkal működnek?
Mármint pl van egy 300 lovas szívómotor, rátesszük a komresszort, és lesz pl 400 lovas. Aztán fenti példából véve, akkor legyen 60Le amit igényel max teljesítmény, viszont 100 ( vagyis összesen inkább 160Le ) teljesítményt jelent a motornak, valahogy így értem a hatásfokot.
Őszintén nem tudom, de tényleg érdekes téma.
Érdemes például egy pillantást venni egyes TSI/TFSI motorra, ahol a turbót és a kompresszort egyszerre használták, az tényleg érdekes konstrukció. Ott például egy egész kicsi kompresszor van tudtommal, és az a célja, hogy megszüntesse teljesen a turbólyukat, majd nagyobb fordulaton már a turbó lép közbe. Ugyanis itt van az óriási előnye a kompresszornak, hogy semmilyen késedelme nincs, ahogy nő a fordulat, abban a pillanatban nő a töltőnyomás is, nem mint a turbónál, hogy akár másodpercek is kellenek, mire a turbólapátok felpörögnek. Ez ellensúlyozza a kompresszorok nagyon nagy energiaigényét is. Az utóbbi években azonban teljesen félretették, ennek nagy szerepe van szerintem a szigorú fogyasztási és emissziós normáknak is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!