Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Élményautózásnál karbantartás...

Élményautózásnál karbantartás szempontjából mire kell odafigyelni?

Figyelt kérdés

Ez pontosabban azt takarja, hogy ritkábban van használva normálisan vagy rendeltetésszerűen 2-3ezer között és van amikor kivisszük és 3-4 ezer körül pörög alapból folyamatosan a motor és 6,5-ig megyünk tehát a maximumon ki van használva, azért nem annyira mint a rally autók de hasonló módon. Viszont ez nem versenyautó, nem erre lett tervezve, szóval ilyen felhasználás mellett felmerül, hogy esetleg gyorsabban kopik minden.

Én annyit tudok, hogy ilyen igénybevétel mellett érdemes olajat gyakrabban cserélni, 10ezres intervallum mellett normál használatnál eddig mindig 9000-9500 körül már megvolt az olajcsere, most mennyire kéne ezt levinni?

Illetve mi az amire érdemes odafigyelni, gyakrabban cserélni?

Nem vadállat módjára van használva, de a motor egyértelmű hogy sokkal többet van terhelve, a hűtés és a kipufogórendszer gondolom jobban van terhelve, kipufogót azért érezni is egy-egy ilyen menet után enyhén, nagyobb sebességű kanyarbevétel tehát futómű, hátsó stabilizátor jobban terhelődik gondolom szintén.

Egy-egy ilyen út előtt olajat, hűtővizet, fékfolyadékot mindig ellenőrzöm, guminyomást mindig ellenőzöm.

Mik igényelnének fokozottabb karbantartást, mire kell jobban odafigyelni? Lehet egyáltalán egy normál autót ilyen igénybevétellel használni állandóan vagy nagyon hamar szétb*sznám vele az autót?



2020. márc. 22. 12:32
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
Ja mellesleg a jóskapista az lesz*rja, hogy mi milyen hamar megy tönkre az autóban, ha én is vennék valami régi olcsó autót rally-zni engem se érdekelne, egy olyan autónál amit viszont hosszútávon évekig jó állapotban meg akarom tartani ott már nem mindegy.
2020. márc. 22. 17:49
 12/16 anonim ***** válasza:
Ha nem titok, milyen tipus/évjárat ez a kíméletesen használt, igényesen karbantartott, és vélhetően hosszú élettartamú csodajármű? ;)
2020. márc. 22. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 A kérdező kommentje:

2001 Ford Mondeo MK3 Sedan Duratec HE DOHC 1.8 L 16V (Mazda L motor)

Nem csodaautó, nem BMW, nem versenyautó és nem is akként van használva, pont emiatt ez is nagyobb igénybevétel szerintem mint amire tervezték és az állandó ilyen használat talán megrövidítheti az életét.

Ugyanis jelenleg hibátlan és rozsdamentes de nagyon jó alapnak arra, hogy patent állapotban tartsam és összerakjam úgy ahogy nekem tetszik, optikailag már most ki van cserélve rajta pár dolog persze nem hülyegyerek módra, motorikusan egy chiptuningot talán ha van értelme de más átalakítást nem szeretnék.

Ahogy BMW-ből is jön M Power amivel versenyezni lehet, hogy ebből is van ST model V6-os 3l-es motorral, nagyobb kerékkel stb. Ez viszont nem az.

2020. márc. 22. 18:03
 14/16 A kérdező kommentje:
4500 körül adja le egyébként a max nyomatékot ha jól tudom, így igazából lehet, hogy nem is kellene 6500-ig pörgetni gyorsításoknál.
2020. márc. 22. 18:07
 15/16 anonim ***** válasza:

Olajat évente kell cserélni ha megvan a km periódus ha nincs.

((Összeszedi a nedvességet az álló motorolaj.)) "Azon se spórolj.

Futómű kapja az tuti. Azokat célszerű sűrűbben átnézni, szilenteket cserélni stb.

((Léteznek különböző keménységű szilentek))

Kevésbé probléma az hogy pörgeted a motort, mint az hogyha alapjáraton terheled a motort pl 5.ik sebességbe.

Sose kínozd hidegen a vasat!

Várd meg hogy a vízhőmérséklet beálljon +15perc normál használat mielőtt beletaposol a gázba! Így sokkal kevesebb az eséllye hogy hajtókarosra vagy hengerfejesre vágd a motort.

Vezérmű szíjjat és a hozzátartozó sallangokat érdemes átnézetni/lecserélni sűrűbben. Mert ha elszakad akkor összekeverheti a dolgokat. (fél motor kuka)

A veresenyteknikáknál sokszor burkolatot is leszerelik hogy könnyen szemügyre lehessen venni az állapotát. "bár az ilyen átalakításoknak hátránya is van, pláne normál használatkor idójárás viszomtakságai stb.


Ennyi tanácsot tudok adni ezzel kapcsolatban. Remélem segítettem azért.

2020. dec. 28. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:

Ezeket mind így is csinálom, mindig megvárom hogy bemelegedjen addig semmit soha illetve megfelelő fordulatszámtartományban használom nem kínzom. De mindegy azóta voltunk kint nem is egyszer. A motor meg az autó amugy nagyon jól birta, a kanyarokat is jól vette már azért túl sokszor nem szabad ezt ismételgetni mert egy ilyen egyszerű utcai futóművet hamar szétbaszok ezzel, ellenben a fékek a végére felmelegedtek érezni lehetett a szagát illetve a kéziféket behúzva se állt meg igazán az autó csak miután visszahültek pedig pár hónapja cserélt fékszettről van szó és nem gagyi utángyártottról.

Szóval ennyi, lehet menni de nem alkalmas az autó arra hogy rekordokat döntsön. Ha meg átalakítom versenycélra akkor már nem utcai autó lesz és a műszakin sem menne át, szóval az nem opció.

De magát a pörgetést jól bírta mondjuk 6500-ig pont azért nem pörgettem csak inkább 6000-ig de folyamatosan kb 10-12 percen keresztül 4-6 ezres fordulatszámtartományban volt folyamatosan mint kb a rally autók.

2020. dec. 29. 16:56
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!