Élményautózásnál karbantartás szempontjából mire kell odafigyelni?
Ez pontosabban azt takarja, hogy ritkábban van használva normálisan vagy rendeltetésszerűen 2-3ezer között és van amikor kivisszük és 3-4 ezer körül pörög alapból folyamatosan a motor és 6,5-ig megyünk tehát a maximumon ki van használva, azért nem annyira mint a rally autók de hasonló módon. Viszont ez nem versenyautó, nem erre lett tervezve, szóval ilyen felhasználás mellett felmerül, hogy esetleg gyorsabban kopik minden.
Én annyit tudok, hogy ilyen igénybevétel mellett érdemes olajat gyakrabban cserélni, 10ezres intervallum mellett normál használatnál eddig mindig 9000-9500 körül már megvolt az olajcsere, most mennyire kéne ezt levinni?
Illetve mi az amire érdemes odafigyelni, gyakrabban cserélni?
Nem vadállat módjára van használva, de a motor egyértelmű hogy sokkal többet van terhelve, a hűtés és a kipufogórendszer gondolom jobban van terhelve, kipufogót azért érezni is egy-egy ilyen menet után enyhén, nagyobb sebességű kanyarbevétel tehát futómű, hátsó stabilizátor jobban terhelődik gondolom szintén.
Egy-egy ilyen út előtt olajat, hűtővizet, fékfolyadékot mindig ellenőrzöm, guminyomást mindig ellenőzöm.
Mik igényelnének fokozottabb karbantartást, mire kell jobban odafigyelni? Lehet egyáltalán egy normál autót ilyen igénybevétellel használni állandóan vagy nagyon hamar szétb*sznám vele az autót?
Pedig én úgy tudtam, hogy jóval hamarabb kell cserélni az olajat ilyen igénybevételnél.
És alkalmas erre egyáltalán az autó vagy nagyon hamar tönkreteszem vele, pontosabban megrövidítem az élettartamát?
A motor ezzel nincs tehelve, akkor lenne ha kötnél egy után futót, megrakva egy 10 %-os emelkedőn sokáig.
A kipufogó meg a hűtés sincs terhelve, ezt nem is lehet érteni.
Felesleges sűrűbben cserélni az olajat is, ezzel végső sorban csak a környezetet terhelnéd . A kamionok azok terhelve vannak és 100000 a csere periódus.
"...egyértelmű, hogy sokkal többet van terhelve..."
Mihez képest? :D
Én arra gondoltam csak, hogy nem ez lenne a rendeltetésszerű használat, hogy folyamatosan 3-4ezren pörög és maxig nyomatom, nyilván ilyen használat mellett hamarabb tönkremegy benne sok minden, gyorsabban kopik, használódik, gondolom ez így logikus.
Ha egy autót átalakítanak rally autónak, ott gondolom történik pár átalakítás a bukókereten kívül és más a karbantartása is.
Ezen semmi ilyen átalakítás nincs csak karban van tartva meg legfeljébb mindenből a lehető legminőségibb kerül bele. A rally autók motorja pörög 4-6ezer körül állandóan de ott 11ezer a max.
Okoska! Attól hogy a falunapokon rajthoz álló Jóskapista behegeszt egy bukócsövet, felrak négy ormótlan nagy kereket, aztán telerakja matricával, attól még a motor ugyan az marad!
Aztán mégis minden versenyen elforgatja 7000-ig a TESCO-s olajjal. :)
Nem okoskodok csak nem akarok tönkretenni az autót amire vigyázok és karbantartom ilyen hülyeséggel ha egyébként alkalmatlan rá.
Ha egy ilyen országúti sedan 1.8-as szívóbenzin motorral minden átalakítás nélkül alkalmas arra, hogy ilyen módon legyen használva 90%-ban és ez nem igényel fokozott karbantartást, nem okozza a motor gyorsabb kopását, akkor jó én örülök a legjobban.
De szerintem nem alaptalanul feltételezem, hogy ha valamit kihasználok a maxig és jobban igénybeveszem mint egyébként átlag felhasználásnál, akkor ezek fennállhatnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!