Benzines autó helyes elindítása?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Először érdemes gáz nélkül megtanulni az elindulást. Addig gyakorolod, amíg nem megy tökéletesen. Ha ez megvan, akkor próbálhatod gázzal, itt az a lényeg, hogy ne pörögjön nagyon a motor.
Ha már így is megy, akkor megvan a mozdulat, persze stresszhelyzetben, lehet hogy nem fog sikerülni mindig, de nem baj.
Ennél többet nem nagyon tudsz oktató nélkül gyakorolni, max. a parkolásokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Tudnátok tippeket adni, kérlek? "
Gyakorolj. Hiába írják le, hogy ezt kicsit nyomd, ezt jobban, kb tizedmásodpercek kérdése az egész. Aki rutinból vezet, az pláne nem tudja, hogy mikor melyik pedál mennyire van benyomva. Nem is érdekli. Ja, és minden autó más. Ezt nem csak úgy értem, hogy az Opel Astra G és az M3-as BMW más, hanem az egyik G-s Astránál is kicsit másképp fog a kuplung mint a másik G-s Astránál.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért fulladsz le, mert túl sokat engedsz a kuplungon. Ha a kuplunggal jól bánsz, akkor gáz nélkül is el lehet indulni.
Úgy vettem észre hogy sokan megtalálják a fogáspontot, az autó megmozdul, azt hiszik hogy ezzel túl vannak a nehezén és ilyenkor hirtelen túl sokat engednek hogy menjen az autó. Egyszer próbáld ki hogy mikor már gurul az autó, hagyd egyesben, ne nyúlj semmihez és nézd meg hogy milyen sebességgel gurul. A kuplunggal az állástól minimum eddig a sebességig kell bűvészkedni, ha ez alatt a sebesség alatt túl sokat engedsz akkor lefullad(hat).
Kezdésnek engedd a kuplungot addig amíg érzed a fogáspontot, érezhető lejjebb megy a fordulat, akár meg is moccan az autó. Adj annyi gázt hogy kb 1000-1100 legyen a fordulat, engedj egy picit a kuplungon amíg elkezd elindulni az autó (nem csak kúszni) és ekkor vàrj. Amikor eléri a fent említett sebességet, akkor felengedheted a kuplungot.
Ez így időigényes, nem így kell közlekedni a városban, de így megtanulod hogy hogy tudsz elindulni. Ahogy fokozatosan jobban érzed, gyorsabban tudod engedni a kuplungot anélkül hogy a kritikus fordulatszám alá essen a motor.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#6: Ha üveghangon bőgeti a motort, akkor soha nem fogja megtanulni a kuplung helyes használatát.
Amúgy a kérdező egy szóval sem írta, hogy benzines, ráadásul a G Astrában soha nem volt egyliteres turbós motor.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mire megtanul elindulni, a 3ezres kuplungcsúsztatások miatt lehet új kuplungot rakni az autóba.
Az egy dolog hogy gyorsabban kopik, de a nagyobb fordulat miatt még meg is ég.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!