100-as benzin mennyire lehet káros a motornak hosszútávon?
Én eddig mindig prémium üzemanyagot tankoltam, mert voltam egy 1-2 hónapig kútkezelő és tudom mit rakunk bele és mi van benne ami az alap benzinben nincs.
100-ast nem tankoltam, hiszen az autóhoz előírt az a 95-ös, ehhez tervezték a motort, ehhez a sűrítési arányhoz van.
Viszont most sajnos szembesültem azzal, hogy a prémium üzemanyagba is beleba*zták az etanolt pluszba, most már az is E10 pedig úgy tudtam az megmarad E5, szóval most úgy néz ki muszáj lesz 100-asra váltani.
Szabad? Jobban járok vele ha inkább benyelem az E10-et hosszútávon okozta kárait vagy a 100-ast tankoljam? Ha a 100-as okoz majd kárt, akkor melyikkel járok jobban?
Ha nem okoz kárt, akkor mi fog változni attól eltekintve persze, hogy majd "k*rvára menni fog tőle az autó meg +50 lóerő".
2001-es Ford Mondeo MK3 Duratec HE DOHC 1.8 L 16V (Mazda L motor)
Sűrítési arány : 11.3
Tekintve, hogy a te motorodba 95-ös oktán az előirt és a motor arra a sűritésre van tervezve, s mivel a 100-as benzin magasabb nyomástűrésű, igy azon kivül, hogy drágább a tankolás, semmit nem fog történni.
Ellenben azt vizsgálva, hogy az [link] illetve más oldalak szerint is az összes 1992 utáni Ford alkalmas az E10 használatára, igy végképp semmi értelme nem lenne a 100-as benzinnek.
Tudod mi a kútkezelő? Más az aki lerak kútkezelő vizsgát de még az se lesz vegyészmérnök sőt, és más az aki csak úgy odamegy és csinálja. Annyi hogy beletöltögeted az emberek kocsijába helyettük az üzemanyagot, olajat beöntöd nekik, megnézed nekik a hűtőfolyadékot, lemosod a szélvédőt, rosszabb helyeken árút is töltesz, és ennyi.
Ez a kútkezelő vizsgával vagy anélkül is. Igen te öntöd be az adalékanyagot mikor meghozzák a benzint de arról semmit nem tudsz mit öntesz be. Akinek ez a szakmája és aki annyira kútkezelő hogy már nagyon ért ehhez és évek óta nyomja az tudja azt biztos amit tőlem vársz el.
Én 2 hónapig se csináltam, egy kezdő munkahely volt mert kényelmes volt és volt benne jó borravaló ennyi.
Ettől még nem lettem vegyészmérnök.
Semennyire, a nagyobb oktánszám nem árt a motornak. De ennek a motornak az E10 sem okoz gondot.
Egyébként sok helyen az E10-ben is csak 5% etanol van, a többi biokomponens ETBE (pl. Auchan 95-ös)
Szóval totálisan mindegy mit tankolsz, ha megnyugtatja a lelked, akkor tankonként bevállalod a plusz 2-3 ezer Ft-ot és prémiumot tankolsz.
Nem is amiatt aggódok, hogy az E10 a motornak ártana, hanem tudtommal a tömítéseket marja szét.
Engem csak a 100 oktán motorra pontosabban ebben a motorban égésre gyakorolt hatása érdekel.
Kerdezo a 10-es hozzaszolasidat olvasni is fájt.... Az összes baromságot felsoroltad benne,egy igaz allitas nincs benne......
Egyebkent meg semmi baja nem lesz a mondeodnak sem az E10-es benzintol sem a 100-astol....ugyhogy ezt itt be is fejezhetjuk
"Nem akarom a forgattyús mechanizmust a tervezettnél jobban terhelni azzal, hogy korábban visszalökődik a dugattyú."
kevered a szezont a fazonnal. A magas oktánszám pont hogy NEM okoz korábbi visszalökődést. Ezt amúgy kopogásos égésnek nevezik, és az alacsony oktánszámnál fordulhat elő, mert korábban robban a benzin. 100-asnál ez lehetetlen, nincs önrobbanása végpont előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!