Beállás kapubejáróba hátramenetben balra. Hogyan? Egyszerűen nem megy.
B-kategóriás rutinra készülök. Az oktatómmal már vagy ezerszer csináltuk, de sosem sikerült még normálisan. Kezdek aggódni, jövőhéten vizsgázom.
Pontosan hol, mikor és hogyan kellene kormányozni?
Előre is köszönöm a válaszokat!
18/L
Én csütörtökön vizsgáztam rutinból, és ezzel a feladattal nekem is voltak gondjaim.
Úgy tolattam, hogy az ülés mellett balra néztem hátrafelé, és amikor a hozzám közelebb eső bóját már a fejtámlánál láttam, akkor kezdtem balra kanyarodni. Amikor a tükrökből látod, hogy nem fogsz nekimenni egyik bójának sem, akkor próbáld egyenesbe hozni a kocsit. Ha mégsem megy, és ferdén álltál be, akkor nyugodtan előremehetsz és korrigálhatsz, ezért még nem buktatnak meg. Remélem tudtam segíteni.
Sok sikert a vizsgához! :)
a legfontosabb alaptétel, hogy az autó mindig a hátsó tengely körül fordul. a hátsó tengely viszont jellemzően egy vonalban van a hátsó tető tartó oszloppal.
nekem így tanítottta:
1: amikor elkezdesz tolatni (nagyon lassan menj) és kb. 1.5 méterre van a kocsi hátulja a karótól, akkor egy fordulatot tekersz a kormányon. ezzel kicsit elkezd kanyarodni, de nem túl éles szögben. közben gurulsz hátra. azért jó egy fordulatot betekerni, mert jobban látod hogy mozog a kocsi, viszont nem tesz túl nagy távolságot meg a kocsi, tehát könnyedén tudsz korrigálni bármely irányba
2: amikor a hátsó ablaktartó ív nagyjából egy vonalba kerülne a karókkal, akkor teljesen betekered a kormányt. mivel mindig a hátsó tengely körül fordul a kocsi, ekkor már biztosan nem fogod kiütni a bal oldali karókat, hiszen azok körül fordulsz
3: teljesen betekert kormánnyal lassan csorogsz hátra, nézed a bal tükröt hogy ténleg elférsz-e. amikor ok, akkor átváltasz a jobb oldali tükör nézésére, és azt figyeled, hogy mikor lesz a kocsi egy vonalba a karókkal. itt a párhuzamosságot kell figeylni.
4: amikor megérkezik a párhuzamos, előte nagoyn kicsivel visszaszeded a kormányt, és hagyod begurulni az autót
a dolog nyitja, hogy nagyon lassan csináld.
tehát még1* röviden:
- 1,5m --> egy fordulat
- karókkal egy vonal előtt kicsivel teljesen betekered, bal tükör
- amikor a bal oldala tuti ok, akkor jobb oldali tükör, vársz a párhuzamosra
- megérkezik a párhuzamos, rögtön szeded vissza
- becsurogsz
esetleg kérd meg az oktatód hogy csinálja meg a ő a beállást, és ne figyelj semmi másra, csak ezekre, hogy mikor hol van a kocsiknak melyik része. esetleg kérd meg, hogy álljon is meg közben, legyen időd végiggondolni
szerintem különben ez az egyik legkönnyebb feladat. viszont ennél nagyon agyban dől el a dolog. ha agyban tudod mi a szitu, akkor kivitelezni már gyerekjáték. viszont ha a fejedben káosz van, akkor sose fog menni. esetleg matchbox-al otthon játszd el a dolgot, hogy jobban megértsd mikor hogy és miért úgy mozog a kocsi ahogy
Nekem így tanították:
Amikor elkezdesz tolatni hátra akkor a bal vállad felett nézel hátra és figyeled hogy a kocsi hátulját és a bal oldali bóját hogy a kocsi hátulja beérjen ez első bóják vonalába, amikor bért a hátulja akkor átnézel a másik oldalra a tükörbe, és amikor meglátod a 3 bóját akkor egyenesbe kell hozni a kocsit és tolatni addig hogy ne lógjon ki a kocsi eleje.
Én apám kombiját vezetem néha de kis autón tanultam és azt hogy hogyan állok be azt nem tudom úgy elmagyarázni, az érezni kell.
A bajai vagy akkor szólj és szívesen elmegyek veled gyakorolni valahova csak szerezz kocsit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!