Nekitolattam egy szabálytalanul parkoló autónak, cetlit
hagytam, végül nagyon le akarnak húzni, mit tehetek?
Figyelt kérdés
Szóval a panel előtti parkolóban mivel kevés a hely a kereszteződés szélén és közepén is szoktak parkolni amíg egy autó elfér. Nem szabályos, de mivel itt ez a szokás, nem csináltam belőle ügyet, hagytam cetlit, láttam hogy a kár sem nagy, én voltam figyelmetlen, gondoltam kifizetem a javítást. Az autó hátsó sárvédőjének fordultam neki miközben tolattam ki a parkolóból a kifelé vezető úthoz többi szabálytalanul középen álló autó között, ő volt a legvégén, este volt és fekete autója van, egyszerűen nem észleltem a tükörből, útra ráforduláskor ott állt. Sajnos nem fotóztam le semmit, ez hiba volt tudom. Megbeszéltük telefonon a dolgot, először rendesnek tűnt, utánajártunk a dolgoknak és arra jutottunk közösen hogy 50-60ezernél ennek meg kell állni, mondtam hogy kifizetem. El is vitte elmondása szerint 2-3 helyre, egyik ebből márkaszerviz volt, majd előállt hogy betétlapot szeretne, mert 150-200ezer forint a javítás. 12éves VW-ről van szó. Két tenyérnyi felületen horpadt a sárvédője, fényezés nem nagyon sérült, az én autómon nem is látszik szinte az egész, csak a lámpám repedt be. Szerintem ez teljesen irreális, mi lenne a korrekt hozzáállásom ilyenkor, mit tehetek?
Köszönöm a választ. Meg most objektíven nézve, a véleményem az, ha tényleg egész elemet cserélnek neki és még nem volt megbontva soha az autó, szerintem rosszabbul jár, mintha visszahúznák a horpadást a helyére és lefényeznék. Ha jól tudom a hátsó sárvédő elem ponthegesztéssel van rögzítve, amit a gyártósoron precízen egy gép csinált, most neki a szervizben emiatt szétbontják a hátulját és majd neki ott valami szaki odahegeszti, és sajnos a tapasztalataim szerint utána hanyagul összerakják az autót, szerintem sokkal rosszabb lesz mintha meghagyná rajta a gyárit kijavítva. Egyébként az Ő döntése, én hajlandó vagyok neki kifizetni a javítást, vagy betétlapot kitölteni, csak szeretném körüljárni a témát, hogyha már én állom a dolgot, akkor ne menjek felesleges költségekbe. Ha az én autóm lenne én tuti nem engedném az egész elem cseréjét.
2020. márc. 7. 22:23
12/20 anonim válasza:
Szerintem is le akar húzni. Az egyértelmű, hogy álló autó nem okoz balesetet és te vagy a hibás én is hagytam volna cetlit. Francnak se hiányzik hetekig aggódni, hogy mikor kopogtat a rendőrség. De irreális összeget én se fizetnék ki neki. Ha nagyon akadékoskodik akkor vagy azt mondod, hogy 60-at adsz és kész oldja meg ennyiből vagy biztosító által javíttatod.
2020. márc. 7. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
13/20 anonim válasza:
Teljesen reális ár egy hátsó sárvédő cserére. Az is normális, hogy nem akar egy kikalapált gittelt sárvédőt az autóján.
2020. márc. 8. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
14/20 anonim válasza:
De miért alkudozol vele pénzről?!
Betétlapot neki és veszekedjen a biztosítóval, majd meglátja mennyit kap az öreg autója javítására.
Pont azért nem kellett neki egyből a betétlap, mert tudja hogy úgy lópikulát sem fog kapni.
Ne fizess!
2020. márc. 8. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
15/20 anonim válasza:
Ha mondjuk kirabolsz egy olyan bankot, ahol csalnak a könyveléssel, akkor az téged mentesít a felelősség alól? Nem. Hasonló a helyzet jelen esetben is.
150-200e sajnos reális lehet, ha nem csak valami sufniban akarja nagyjából kikalapáltatni, vagy nem bontott elemet akar felrakatni. Újabban csillagászati árért dolgoznak a szervizek. És a munkadíjat nem igazítják az autó életkorához. Egy óra munka akkor is ugyan annyiba kerül ha 20 éves autón csinálják és akkor is annyi ha 20 évesen.
Pár éve hátulról belém koccantak. Az én autómnak annyi baja lett, hogy a lökhárítón egy arasznyi hosszan felrepedt a műanyag. Alig látható volt a dolog. Alatta a karosszéria, alváz még csak meg sem karcolódott. Nem nagy dolog, ugye? A biztosító cserére vette a lökhárítót. Mivel eredeti állapotában sem javított, műanyag-hegesztett lökhárítóm volt, hanem gyári hibátlan. Az új lökhárító + színre fújás + csere munkadíja kb 300.000Ft volt.
Lehet hogy látszólag nem nagy dolog egy sérülés. De szakszerűen az eredeti állapot visszaállítás bizony simán százezres nagyságrendű összeg lehet egy középkorú átlagautón is.
2020. márc. 8. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
16/20 anonim válasza:
* akkor is ugyan annyiba kerül ha 20 éves autón csinálják és akkor is annyi ha 2 évesen.
2020. márc. 8. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
17/20 anonim válasza:
így van. nekem két lökhárítócserém volt mostanában, mindkettő igazából "koccanás".
Elöl 400e hátul 600e lett a vége. Ha egy kocsival 10 órát foglalkoznak a szervizben az magában 200e Ft.
Így is szopni fog szegény károsult, mert lebontják, kiderül hogy pótszemle kell, mert az elem sarkánál még elment valami, alsó hangon 3 hét szopás, ha az alkatrészt azonnal sikerül beszerezni.
2020. márc. 8. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
18/20 A kérdező kommentje:
Értem, köszönöm mindenkinek.
2020. márc. 8. 09:26
19/20 anonim válasza:
Ha márkaszervizben 150-200ezer forint a javítás, akkor jó eséllyel nem sok mindent csinálnak, nem bontják szét a fél hátulját és nem hegesztgetik mert az nem jönne ki ennyiből, mivel a gyári kerékjárati elem csak magában 100ezer ft feletti tétel lehet, munkadíjról, fényezésről nem is beszélve.
2020. márc. 8. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
20/20 A kérdező kommentje:
Ha igazat mondasz, akkor viszont valaki hazudik :) ...de megértettem, köszönöm a választ mindenkinek, részemről téma lezárva.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!