Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi számít gyakori rövid...

Mi számít gyakori rövid távnak egy Diesel autónál? Az alább leírt használat esetén gond nélkül vehetek Diesel autót?

Figyelt kérdés

Autó vásárlás előtt vagyok. Egyelőre nem tudom, hogy dieseles vagy benzines kocsit vegyek. A modell egy 2011 körül Merci C osztály lenne. Az alacsonyabb fogyasztás miatt nekem a Diesel szimpatikusabb lenne. De még nem volt dieseles autóm, és azt olvasom mindenhol hogy ha naponta többször használom rövidebb távon az nem tesz jót neki.


Az én esetemben a használatot 85 százalékban a következő séma tenné ki.


Reggel munkába 25 km , majd délután vissza 25 km. Este pedig kb 10 perc amíg elmegyek edzeni, és megint 10p amíg hazamegyek.


Így átlagos napi négyszer indítom be az autót. Ehhez hozzájön mondjuk heti 2-3 szintén rövidebb táv (10-15 perc használat) amikor bevásárolni megyek, vagy a városban valahova.



Ilyen használat mellett érdemes lehet Diesel autót venni ?



2020. márc. 2. 22:12
 1/9 anonim ***** válasza:
91%

Ilyen távra már lehet mondani, hogy érdemes....

de hogy mercit érdemes-e venni? háááát


Hiába fogyaszt kevesebbet, a szerelőnél az el is fog menni.

2020. márc. 2. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
71%

Napi 750 km-t megyek. Az elég neki, anno csak 500-at mentem oda elég volt a kis benzines.


Neked, nem tudom. Elektromos? Hybrid?

2020. márc. 2. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
25 km alatt azért már bemelegszik a motor. A gáz a tényleg rövid táv, tehát 5-10 km.
2020. márc. 2. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
80%
Ez még bőven egy átlagos szívóbenzin kategória, 1.3-1.8. Ez évi 15.000km körüli futás, dízelt 35-40.000-től érdemes üzemeltetni, 50.000+ meg már érezhetően olcsóbb. Szerintem nem érdemes. Ezt most úgy írtam nagy általánosságban, hogy egy kiforrott megbízható konstrukciót hasonlítunk össze éves szinten, ne menjünk bele hogy milyen autó milyen motorral, mert ugyanúgy lehet nagy szívás a benzines is.
2020. márc. 2. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.


Azt számoltam, ha átlagosan 22.000 km -et megyek évente. Az 5 literes fogyasztás (Diesel) esetén kb.400 ezer Ft, 7 literes fogyasztással (hasonló méretű benzines motor) kb.600 ezer Ft évente. Tehát havi szinten egy 10-15000 ft-tal beljebb vagyok, ha csak a fogyasztást nézem. Ami nem egy hatalmas összeg, de pl a kondi bérletem pont kijön belőle :P


Kérdés az, hogy a karbantartásra azért mert dieseles a kocsi el kell-e majd költenem ennyit pluszban?


A Mercedest azért nézegettem, mert a családban volt másnak is. És amikor vezettem, mentem vele nagyon tetszett a komfort, összeszerelés minősége, stb. Illetve abban a kocsiban jelenleg 320.000 km van és nem volt még vele komolyabb probléma. (2006-os C220d)


Plugin hibrid, elektromos tényleg megfelelő lenne. De lakásban lakom, és így az otthoni töltésre nincs lehetőségem ,utcai töltőket meg nincs kedvem vadászni mindig.


Illetve azt néztem , hogy 10-12 ezer euró körül már szép állapotú C merciket lehet kapni, nem a "lista aljáról" , még ha azt mondom, hogy félrerakok 500.000 Ft-ot későbbi szervízre akkor is 4 millió Ft körül megáll a projekt.


Ennyiért új autóból messze nem kapok hasonló minőségűt, használt elektromosból is csak valami kisautót tudnék venni ( plusz ott lesz még a töltés megoldásának kérdése).

2020. márc. 2. 23:41
 6/9 anonim ***** válasza:

Ez is olyan dolog, hogy van amelyik autó jobban viseli van ami kevésbé.

Skoda Octavia 1.6 CRTDI. 2011.

Beleraktam 200 ezret már nagyrészt ilyen napi 4x5-6km-ekkel persze néha voltak hosszabb távok is 100-200km-k és csak kopóalkatrészt kellet cserélni. EGR, DPF gyári.

Pedig azt mondták ilyen napi pár km-től 3 év alatt szétmegy.

2020. márc. 3. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Nem tudom mekkora motorral nézted az a Merci-t, de az 5 liter fogyasztás jó lesz 7-8 között is ilyen használat mellett...
2020. márc. 3. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Évi 25.000-re nekem benzinesem volt. Amúgy nem lesz baja a DPF-et leszámítva
2020. márc. 3. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Szerintem egy hibrid lenne ideális, az tudja egy dízel fogyasztását, viszont szívóbenzines, úgyhogy olcsóbb szervizelni. De az meg a vételárában drágább, úgyhogy nagyjából mindegy, hogy milyen autót veszel, ugyanúgy sokat kell rá költeni, csak más-más helyeken (kereskedés, benzinkút, szerviz).
2020. márc. 3. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!