Mi számít gyakori rövid távnak egy Diesel autónál? Az alább leírt használat esetén gond nélkül vehetek Diesel autót?
Autó vásárlás előtt vagyok. Egyelőre nem tudom, hogy dieseles vagy benzines kocsit vegyek. A modell egy 2011 körül Merci C osztály lenne. Az alacsonyabb fogyasztás miatt nekem a Diesel szimpatikusabb lenne. De még nem volt dieseles autóm, és azt olvasom mindenhol hogy ha naponta többször használom rövidebb távon az nem tesz jót neki.
Az én esetemben a használatot 85 százalékban a következő séma tenné ki.
Reggel munkába 25 km , majd délután vissza 25 km. Este pedig kb 10 perc amíg elmegyek edzeni, és megint 10p amíg hazamegyek.
Így átlagos napi négyszer indítom be az autót. Ehhez hozzájön mondjuk heti 2-3 szintén rövidebb táv (10-15 perc használat) amikor bevásárolni megyek, vagy a városban valahova.
Ilyen használat mellett érdemes lehet Diesel autót venni ?
Ilyen távra már lehet mondani, hogy érdemes....
de hogy mercit érdemes-e venni? háááát
Hiába fogyaszt kevesebbet, a szerelőnél az el is fog menni.
Napi 750 km-t megyek. Az elég neki, anno csak 500-at mentem oda elég volt a kis benzines.
Neked, nem tudom. Elektromos? Hybrid?
Köszönöm a válaszokat.
Azt számoltam, ha átlagosan 22.000 km -et megyek évente. Az 5 literes fogyasztás (Diesel) esetén kb.400 ezer Ft, 7 literes fogyasztással (hasonló méretű benzines motor) kb.600 ezer Ft évente. Tehát havi szinten egy 10-15000 ft-tal beljebb vagyok, ha csak a fogyasztást nézem. Ami nem egy hatalmas összeg, de pl a kondi bérletem pont kijön belőle :P
Kérdés az, hogy a karbantartásra azért mert dieseles a kocsi el kell-e majd költenem ennyit pluszban?
A Mercedest azért nézegettem, mert a családban volt másnak is. És amikor vezettem, mentem vele nagyon tetszett a komfort, összeszerelés minősége, stb. Illetve abban a kocsiban jelenleg 320.000 km van és nem volt még vele komolyabb probléma. (2006-os C220d)
Plugin hibrid, elektromos tényleg megfelelő lenne. De lakásban lakom, és így az otthoni töltésre nincs lehetőségem ,utcai töltőket meg nincs kedvem vadászni mindig.
Illetve azt néztem , hogy 10-12 ezer euró körül már szép állapotú C merciket lehet kapni, nem a "lista aljáról" , még ha azt mondom, hogy félrerakok 500.000 Ft-ot későbbi szervízre akkor is 4 millió Ft körül megáll a projekt.
Ennyiért új autóból messze nem kapok hasonló minőségűt, használt elektromosból is csak valami kisautót tudnék venni ( plusz ott lesz még a töltés megoldásának kérdése).
Ez is olyan dolog, hogy van amelyik autó jobban viseli van ami kevésbé.
Skoda Octavia 1.6 CRTDI. 2011.
Beleraktam 200 ezret már nagyrészt ilyen napi 4x5-6km-ekkel persze néha voltak hosszabb távok is 100-200km-k és csak kopóalkatrészt kellet cserélni. EGR, DPF gyári.
Pedig azt mondták ilyen napi pár km-től 3 év alatt szétmegy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!