Az az elvetemült ötletem támadt, hogy meg akarok turbózni egy 1.4 16v opel f astrát? .
Érdekes ötlet, de nem lehetetlen.
Először is kell venned egy szabadon programozható motorvezérlőt. Aztán új kipufogó rendszert, beömlőt kell gyártatnod. Ha sikerül hftömítéssel értelmes keretek közé szorítani a sűrítési végnyomást, akkor főtengely és hajtókarok valószínűleg maradhat, viszont a más szelepemelések miatt veztengelyekből biztosan új fog kelleni. Hengerfejen lehet változtatni, de nem kötelező. A nagyobb hőtermelés miatt kelleni fog egy combosabb vízpumpa és olajpumpa. Ha sokat padlózod, kellhet olajhűtő is. A kuplung biztosan nem fogja bírni, de a váltót elég újracsapágyazni. Fékek, futómű átalakítása alapvető.
Ha magad állnál neki annyi utánajárást igényelne, hogy rámanne vagy 5 éved. és úgy is elrontod, meg 5ször fogsz valaminek nekiállni, 10szer szétszedni, stb.... Olcsóbb lesz, ha rábízod egy autóépítő műhelyre. Nekik ugyan munkadíjuk is van, de működik is amit összetesznek neked.
Rendszeres kérdés ez itt az oldalon.
Rengeteg pénz és idő kérdése. Némi szakértelem sem árt, ha saját magad akarod csinálni. Kb egyedileg kell motort és egész autót építened. Sok év és sok millió ráköltött forint után lesz egy egyedileg épített autód, amire nem lesz típusengedélyed, így közúton soha nem fogod tudni használni.
Szép, de irgalmatlanul drága hobbi.
AZ az igazság hogy aki itt kérdezi meg az ilyesmiket, az soha az életben nem fogja tudni megcsinálni.
Gondolom hogy máshová ahol értenek hozzá, oda nem viszi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!