Mik a jellegzetességei az egyes országok által gyártott autóknak?
Arra lennék kíváncsi, hogy mi az, ami jellegzetesen francia, tipikusan amerikai, mi a legkoreaibb egy autón, mitől japán a japán autó és így tovább.
Akár külső, akár belső felszereltség, technikai megoldás, minden érdekelne. Esetleg, hogy mi az, amit különösen szerettek, mi az, amit előnytelennek tartotok egy bizonyos gyártmányú gépkocsiban?
Köszönöm!
Nem vagyok nagy autószakértő, de kezdem a sort.
A franciákban általában azt kedvelik, hogy van stílusuk. CSerébe a legtöbb típus elég megbízhatatlan.
Az amerikaiak jellemzően nagyok és nehezek. Leszámítva persze az európai piacra tervezett GM-márkákat.
A koreaiakat egyáltalán nem ismerem, de nem hallottam róluk rosszakat.
A japánok többsége nagyon megbízható, de talán kissé "túl praktikus".
Az olaszokat (amit nem soroltál fel, de van hagyománya) nagyon kedvelik, mert kimondottan van stílusuk, rámennek a design-ra, de még a franciáknál is kevésbé megbízhatók.
Köszönöm!
Tudom, kimaradt az olasz, sőt lehet, hogy más is, de érdekel mindegyik.
Őszintén szólva nem sok.
- A formatervezőket és főmérnököket szinte focicsapatokhoz hasonlóan igazolják le és csereberélik az autógyártók.
- Az autók rengeteg alkatrésze beszállítóktól származik, nem az autógyártó készíti. Rengeteg márkának ugyan azok a beszállítói.
- Az autók tényleges összeszerelése sokszor olcsóbb munkaerővel rendelkező országokban zajlik, nem a márka eredeti országában. Ha esetleg mégis "otthon" rakják össze az autót, akkor is a dolgozók nagy része vendégmunkás.
- A gyártás jórészt automatizált. A gyártósori robotok pedig szintén nem a márka sajátjai. Ugyan azokkal a robotokkal több gyártó is rendelkezik.
A különbségek inkább abból adódnak, hogy a márka az autóival milyen célcsoportot és piacot céloz. Pl. említették, hogy az USA-ban imádják az indokolatlanul nagy autókat, de ez nem amerikai gyártói jellegzetesség. Az amerikai gyártók is tudnak európai piacra normális méretű autókat gyártani, és az európai meg ázsiai gyártók is tudnak nagy böhömöket csinálni célzottan amerikai piacra.
Én inkább autómárkára vonatkozó jellegzetességeket sorolnék, mert egy országban nagyon sokféle márka van, és közös pontot találni nehéz. Ezek ilyen gyártási hagyományok, amik a cég által gyártott autók nagy részére igaz.
Audi: hosszában elhegyezett orrmotor, elsőkerék-hajtás
BMW: hosszában elhegyezett orrmotor, hátsókerék-hajtás
Mercedes: rögzítőfék pedálos
Peugeot: torziós hátsó rugózás
Saab: gyújtáskapcsoló nem a kormány mellett, hanem a 2 első ülés közt
Subaru: boxer motor, négykerék-hajtás
Honda: Motor elől keresztben elhelyezve, viszont nem a bal oldalon hanem a jobbon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!