Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson s51 típusú motorban...

Simson s51 típusú motorban hol vannak a fojtások, és hogyan kell őket kiszedni?

Figyelt kérdés

Az is jó lenne, ha le tudnátok írni, de ha linkelni is tudtok valamit az is jó.


Előre is köszönöm.


2010. júl. 23. 21:11
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
6%
kipuf
2010. júl. 23. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
Köszi.Ez rohadt hasznos volt!
2010. júl. 23. 21:26
 3/14 anonim ***** válasza:
82%

Gyárilag annyi volt a különbség az N-es (segédmotor változat), és a B-s között, hogy az N-es változaton az első lánckerék nem 16, hanem 13 fogú volt, és ezért csak 40 volt a végsebessége. Gyárilag csak 3 sebességeseket adtak ki N-esből, és egy csomó extra se került rájuk (gyújtáskapcsoló, index, stb...), minden másban megegyezett a B-ssel.

Aki N-est vett, az rögtön elkezdte házilag tuningolni, így nem hiszem, hogy ennyi idő után egy gyári állapotúra lehetne szert tenni.

2010. júl. 23. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
nekem S51E van, és engem is érdekelne a téma:D
2010. júl. 23. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
Amit épp kinéztem azon csak félig van kivéve a hengernél a fojtás.(nem tudom, hogy ezt az eladó hogy értette.)Ezért kérdezem, hogy még hol lehet.A karbiba nincs?Csak mert úgy hallottam, hogy ott is van.
2010. júl. 23. 21:51
 6/14 A kérdező kommentje:
amúgy igen.S51n ről van szó.
2010. júl. 23. 21:58
 7/14 anonim ***** válasza:
Egyik haverom megfuratta a hengert és most megy 110-el.
2010. júl. 23. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

A karburátorban lévő fojtás, az maga a Venturi cső (légtorok).

Meg lehet növelni a méretét, a teljesítmény nagyobb lesz, de magasabb fordulatszám tartományba tolódik el az optimális működés, alacsony ford.számon esetleg rángat.

Együtt kell a gázcsere mindkét oldalát kezelni ilyen esetben (karbi, kipuff)

2010. júl. 23. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
69%

22:03

persze átlépi a hangsebességet is...hogymenne már 110 et? az én szimóm tuning nélkül 130 at megy 2-esbe emelkedőn,vágod?:O

2010. júl. 23. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

Simson N-es szériában, a következő fojtáseltávolítási lehetőségek vannak:

1. Lánckerék: ahogy itt már írták, cseréld ki 16 fogasra.

2. Kipufogó: Vedd le a kipufogót a hengerről. Ahol a könyök beleér a dobba, jelöld meg valamivel. Ezután engedd ki a bilincset két 10-es kulcs segítségével és húzd ki a könyököt a kipufogóból, a könyökön ez előbb jelölt jelöléstől hátrafelé készíts még egy jelölést 4-5 cm-re. Fogj egy vasfűrészt, és itt vágd el a könyököt. (Ha a könyök nagyon kokszos, érdemes kicserélni, mert kitakarítani nem nagyon lehet, csak égetéssel, de az a króm bevonat rovására megy és el fog kezdeni rozsdásodni. A beszűkült átmérőjű könyök pedig akadályozza a kipuff gáz áramlását, teljesítményvesztéssel jár.) Vedd le a kipufogó végét, tedd félre. A kipufogó dobban (a leghosszabb részben) van egy fojtás, 8mm átmérőjű furattal. Ezt fúrd fel 14 mm-re. Fogd meg a kipufogó leghátsó részét. Ahol távozik a kipufogó gáz, annak a belső vége szögletesre van szűkítve. Fogj egy pontozót, vagy a cső elejével közel azonos átmérőjű eszközt és üsd át a négyzetesre szűkített részen, ezzel kitágítva a szűkítést.

3. Karburátor. Vedd le a karbit, nézz bele a torokba. Húzd falig a gázkart. Ha a súber alja még látszik a torokban, jelöld meg a tetejét. Szedd szét a súber szerkezetet, hogy maga a súber a kezedben legyen. Mérd meg, mekkora rész lógott bele a torokba. Ez általában 3-4 mm. Ekkora részt eltávolíthatsz a súber felső (tehát nem a jelölt!) részéből. Esztergával, fűrésszel, flexszel, amivel tudod, csak a végén egyenes legyen.

4. Henger. Ehhez le kell venni a hengert. Ha még nem csináltad, az összerakást bízd hozzáértőre, vagy tájékozódj megfelelően, mert gyűrűtörés lesz a vége. Levetted a hengert. A henger kipuff nyílása nagyobb, mit a benne lévő persely nyílása. Ezt, a perselyen lévő nyílást kell feltágítani, de nem szabad egészen annyira, mint amekkora a hengeren lévő nyílás, maradjon rajta 2-3 mm. Fontos, hogy az új furat sorjamentes legyen! Kifújatod, a hengert és a dugót bekened 2T olajjal, és mehet össze.

Sok sikert, eredményről tájékoztass. :)

2010. júl. 24. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!