Suzuki GSF 600 Bandit, megéri megvenni?
Szerintem nem éri meg megvenni.
Öreg, karburátoros.. oké egy karbiszinkron nem nagy dolog, de ehhez képest 10-ből 7 helyen nem fogják tudni normálisan megcsinálni..
Van valami gumis-műanyag szívócső a karbinál, ezek elérnek, kireped, kilyukad, falsot szív.
Sok apró hülyeség ami hosszú távon idegesítő..
Szerintem hagyd ezeket, keress egy injektoros 650-es Banditot és egy csomó nyűgtől megmented magad.
én 650-es banditon jogsiztam. nem tudom ültél e már ilyenen vagy csak vágyad,de nekem nem jött be.
700-750ért van sv650,fz6 de szerintem még z750 et is találni 750ezerért ami elég popec gép.
magam is egy Z-t hajtok csak gen2-es Z1000ret,de a 750esei is ugyan olyan megbízhatók.
Mint minden használt motornál, legtöbbet az számít, milyen gazdái voltak. Ha találsz egy kevés, de gondos tulaj kezén átment (1. vagy 2. gazdás) példányt, akkor nem sok meglepetés érhet. Érdemes 2000 utáni, egyenes vázasat venni.
Egyetlen, többeknél előfordult hiba a benzincsap meghibásodása, aminek következtében rosszul záró karbinál telefolyik benzinnel a blokk. Ezt van aki úgy kezeli / előzi meg, hogy a normál állást "vakolja", és az lesz a zárt állás, és tartalékra állítva használja.
Az S-es, félidomos változatnál előfordul még a foncsor koszolódása, esetleg mattulása. Banditos közösségben erre találni megoldást, hogyan lehet szétműteni mert gyárilag össze van ragasztva azt hiszem.
Cikkekben említik még a beázó gyertyákat, de tulajoktól soha nem hallottam ilyen panaszt.
Egyébként egyszerű, megbízható típus, a legtöbb szerelőnek nem okoz gondot (a karbi sem). Tulajként sem fog nagy meglepetéseket okozni. Ez van akinek hátrány, van akinek előny.
Amit el szoktak hanyagolni, és érdemes megcsináltatni (az olaj, szűrők cseréjén, szelephézag- és vezérműlánc ellenőrzésen, karbiszinkronon kívül), az a fékfolyadék cseréje, az első telóban olajcsere (esetleg rugót is progresszívre, mert gyárilag a futómű nem egy űrtechnika).
Plusz esetleg fémfonatos fékcső, meg a hátsó rugóstag felújítása/cseréje ha nagyon elfáradt.
Ezek nem Bandit jellegzetességek, igazából bármelyik koros magyar motorra érvényes.
Amit még tudni érdemes, hogy 2000 előttiek görbe vázasak, ekkor volt egy nagyobb ráncfelvarrás, szerintem innentől érdemes venni. A következő nagyobb változás 2005-től. Először vízhűtést kapott, aztán injektort, és 650-es blokkot, meg jött az ABS. Plusz voltak design változások meg állítható ülésmagasság, ilyenek. Valahol fellelhető a teljes modelltörténet ha érdekel ilyen szinten.
Ha van rá pénz, érdemes lehet a már injektoros verziót venni, bár magával a karbival nem szokott probléma lenni - ha nem hagyod belerohadni az üzemanyagot.
Nekem 2002-es, naked 600-asom van 5 éve, szeretem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!