Nem merek vezetni?
Gyakorlat teszi a mestert!
Merre laksz?
Azért azt csak kéne tudni hogy kanyarokban(körforgalom, kis utcák, keskeny egy-egy sávos utak) mennyivel célszerű menni, 20-25el biztonsággal megtudsz állni, ha kell. Nagy kanyaroknál meg annyival célszerű haladni amennyit az út minősége, és a reakciód lehetővé tesz. Az természetes hogy vénasszonyok 40-et tartják egy autóúton is, viszont annyival rosszabbak is a képességei már. Erre szabály nincs.
Anno saját autóval volt hogy a felező felé kilógott az autó, és a szembejövő már villogott, lehetőleg mindig középen haladj, a padkától, és a felezőtől legyen meg szemre az a bizonyos táv. Bár én már nem foglalkozok annyira ezzel, mert ha a padka mentén a víz szétrágta és nyomvályússá tette az út szélét, akkor kerülöm kifelé, ahogy a besüllyedt csatornafedeleket is, ha szembe nem jönnek, meg nem rendőr jön mögöttem akkor átlóg a kocsi akár a másik sávba is. Ha a közútkezelő nem képes karbantartani az utakat, és már csak akkor bontják vissza amikor eltűnt a beton egy szakaszon, ezért én is úgy haladok ahogy az autónak jobb, ha nem így tennék az én zsebemből menne ki a pénz, a javíttatásokra.
Másra nem kellene hagyatkozni, erre rájöttem anno fiatal kölyökként, családtag mondta hogy jobbról semmi, mehetek, míg kihajoltam a szélvédő felé hogy meggyőződjek a dolgokról, már nyomnom is kellett a féket, rögtön jöttek szembe, és ráadásul nekem tábla is volt.
Parkolást meg sokszor úgy csináltam hogy egyik oldalon volt csak autó, és amellé álltam, és a tükrökhöz nézem a távolságot, ami esetemben 60-70cm is lehet ha az ajtónyitást is beleszámolom.
Szia!
Én azt gondolom, hogy próbálj meg egy számodra ismert úton elindulni kocsival és gyakorolj. Az nem megoldás a problémára, hogy ül melletted valaki. Ő nála nincsenek pedálok, nincsen kormány, így beavatkozni nem tud a baj esetén sem. Ezt neked kell megoldani, a forgalmi órák adtak egy alapot, mellyel nem töröd magad össze a forgalomban, innentől tied a terep. Mindenki így kezdte, többek közt én is. Emlékszem az első utamra, hogy el se mertem engedni egyik kezemmel se a kormányt, mert amint megemeltem az egyik kezem már nem tudtam tartani az ívet. Első előzéseim kész életveszélyek voltak. Úgy belehullámzott az autó mint annak a rendje, egyszer majdnem az útról is leestem. De nem adtam fel, gyakoroltam és ma már nincsenek problémáim ezzel. Biztos vagyok benne, hogy neked se lesz csak bátorság! 😀
A kanyarok bevételét pedig a KRESZ külön pontba foglalja. Azt a kettő képet mindenképpen tanulmányozd át, mert segít. Mindjárt be is linkelem ha megtalálom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!