Csak én unom ezt a sok elektronikát az autókban/motorokban?
Van ahova kell.
Múltkor céges autónak egy 200 lovas újabb mercit kaptam.
Kikapcsoltam kipörgésgátlót, aztán amikor autópálya felhajtón nyomtam egy nagyobb gázt és kicsapta a seggét 70-nél akkor inkább visszakapcsoltam :D
Nem lenne kedvem milliókat fizetni egy szutykos merciért...
Szóval ennek van azért értelme, erős hátsókerekes autóknál.
ABS szintén nagyon hasznos találmány, de van sok felesleges baromság is... esőérzékelő ablaktörlő, kanyarkövető fényszóró, ülésfűtés, holttérfigyelő stb..
De amúgy is, az én autómban aztán kb van kemény 3 extra ami kimerül az elektromos ablakokban, szervókormányban és az ABS-ben.. Semmi más nincs de sosem éreztem semminek a hiányát pedig aztán nem kevés kmert vezettem már le vele kirándulások közben :D
De az öreg hobbiautózás erről szól, a nyers vezetésről, nem a full full extrás "vezetésből"...
Ahogy kipörgésgátlóval is bele lehet hajtani az árokba...
Nem tilt le egy izzó kiégése miatt. De nyilván kényelmesebb, ha kiírja a computer, hogy kiégett egy izzód (és ezt is megmondja melyik) mint minden nap végigellenőrizni az összes lámpát, mert ugye megcsinálod minden nap első indulás előtt, igaz?
Tútoltad ezt egy kicsit.
Valójában az általad felsoroltak semmi olyan beavatkozást nem végeznek az autón ami gátolja az autó akár a biztonságosnál jóval dinamikusabb használatát a közutakon.
Ha ilyen adaptív tempómat szerű dolgokat mondtál volna, még azt mondom oké, van aki paraszt akar lenni és nulla követési távolságot tartani, akkor is, ha az elektronika meg akarná menteni az életét, de a felsorolt kategória szerintem teljesen oké.
Érdekelne,milyen autód van kedves kérdező.
Nekem decemberben megmentette az életemet a ráfutásgátló,amikor a cigányasszony kirongyolt a főútra,babakocsival.
Tuti meglincseltek volna a kólaszinű családtagok...
Nekem ezekkel semmi bajom nincs, ezek hasznos kütyük. Az esetek kb. 1 %-ában amikor állatkodni akarsz, akkor kikapcsolod, a többi 99%-ban meg sokkal biztonságosabban autózol.
Én az olyan megoldásokat utálom, amikor az autógyártó hülyének nézi a felhasználót. Pl. vízhőmérséklet mutató helyett csak egy kék/piros led van, kuplung nélkül nem enged indítani, nem jelzi hogy mikor regenerálja a részecskeszűrőt meg hasonlók.
"De szerintem kicsit túl van ez már tolva, hogy kiég egy izzó, és letilt a számítógép."
Majd ha életedben először kiszállsz a roncs Ladádból, akkor meglátod, hogy nem így működnek a modern autók. Nem tilt le semmi semmit.
Az a helyzet hogy amíg nem volt ennyi kacat, addig is túlélték az autózást, ezek az idiótafaktor kiszűrésére valók, viszont kétélű játék, mostanra szinte mindenki azt hiszi az agyonelektronikázott kocsijában ülve hogy tankban ül ahol MINDENTŐL megvédi az összes segédelektronika.
Én a magam részéről rosszul vagyok tőlük, nekem ne nyúljon bele abba hogy hogy vezetek. Viszont még mindig lehet venni a használtpiacon olyan autókat amiben még ABS sincsen, úgyhogy boldogság van. :)
Alapvetően abból kell kiindulni, hogy az autó, motor közúton csak egy közlekedési eszköz, és nem versenygép. Nem az a cél, hogy "tesztelje" a sofőr tudását, hanem minél inkább hülyebiztos legyen.
Mondjuk ha bele gondolomk, pár 10 éve még az ment hogy az igazi autó hátul hajt és csak a köcsögök használnak tolató radart.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!