Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem teszem tönkre az elektroni...

Spectre_R42 kérdése:

Nem teszem tönkre az elektronikát, ha így más autóról bebikázom?

Figyelt kérdés
Van egy 2010-es Peugeot 207-esem. Tegnap mikor be akartam indítani, kattogott, nem akart elindulni, rá kellett tölteni az aksira. Azóta kiírja a fedélzeti komputer, hogy motorhiba: javítás szükséges, a fordulatszámot jelző óra alatt pedig folyamatosan világít a motordiagnosztikai rendszeréhez tartozó lámpa. Tegnap, mivel muszáj volt, még mentem vele, de ma mikor el akartam vinni a szerelőhöz, megint nem indult be. Mostmár a fedélzeti komputer is teljesen meg van vesze, bekapcsolja a lámpát, az ablaktörlőt meg, amit lehet. Nem indul be töltéssel sem. A kérdésem az, hogy nem vágom tönkre az elektronikáját, ha egy ugyanúgy 12V-os aksiról bebikázom?

2019. aug. 1. 17:51
 1/7 anonim ***** válasza:
0%

A modern elektronikai rendszernek nem tesz jót a bikázás.

Nem megy törvényszerűen tönkre, de nem is nulla az esélye, hogy valami megbolondul a bikázástól

2019. aug. 1. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos az előző téved. Az elektronika nem lát ki a dobozából, és fogalma sincs, hogy a saját vagy egy másik akkuból jön-e az áram, netán a generátorból.

Ha az akkuban meghalt egy cella, és 12,5-13V helyett csak 10,5 V körül van a feszültsége, az viszont meghülyítheti indításkor, mert nagyon le fog esni a feszültség.

2019. aug. 1. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

" Nem indul be töltéssel sem ".

Hát úgy biztos nem fog beindulni, fel kell tölteni és úgy indítani.

A bikázástól semmi baja nem lesz, Az pont annyi neki mint egy rendes jó akkumlátor.

2019. aug. 1. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat :)

Kaphatnék még esetleg valami egyhangú javaslatot arra, hogy miként juttassam el a két utcányira lévő autószerelőhöz? Vontassam el inkább odáig? Ne kockáztassak, nehogy valami nagyobb baja legyen? Mert az a gond, hogy már abban sem vagyok biztos, hogy csak az aksinak van baja.

2019. aug. 1. 18:23
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Akkor vontasd el, de ez is egy elég veszélyes művelet. Ha nincs gyakorlata mindkettőnek, könnyen össze lehet törni. Mert ilyenkor nincs fék rásegítés a vontatottnak és jóval erőssebben kell nyomni a féket mint máskor.

Na most ha a vontató is rutin szerűen megy és normálisan satuzik egyet, a vontatott biztos beleszalad.

De egyébként a bikázást ha jól csináljátok akkor nincs ott semmi baj.

Ha ráteszitek a bika kábelt akkor járassátok kb pár percig hogy töltse a lemerült akkut és majd aztán úgy próbáljátok indítani.

2019. aug. 1. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Megoldódott, köszönöm szépen :)
2019. aug. 6. 14:22
 7/7 anonim ***** válasza:

"Nem idegenek a típustól az elektromos anomáliák. Különösen nehezen viselik ezek az autók a „bebikázást”, amiben a kereskedésekben állva hamar részük lesz, ha lemerül az akkumulátor. Eme jámbor tettel hamar másvilágra lehet küldeni a motorvezérlőt, vagy a BSI-t (Built-in systems interface). Ez az egység a különböző elektromos rendszerek összehangolt működéséért felelős. Egészen addig, amíg nem kap egy 100 amperes impulzust a bikakábel rosszul érintkező csipesze miatt. Persze nem törvényszerű, hogy tönkremegy valamelyik vezérlő a bikázástól, elég, ha minden századiknál következik be"


[link]

2019. aug. 14. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!