Miért nem szigorítják már meg a céges autót magáncélra való használatát? Fele annyi autó lenne az utakon.
"a sok ingyenélő alkalmazott, akik haza is viszik, és még magán célra is használja az egész család."
Nos, akkor némi frissítés a tudásodban, mert már leírtuk. Csak vagy nem olvastad el, vagy nem tetszett, vagy nehézséget okozott a megértése. Szóval ha céges autót kap egy alkalmazott, akkor kaphat engedélyt arra, hogy a céges autót magáncélra is használja. Ez tekinthető egyfajta plusz juttatásnak. A cégnek olcsóbb a flottás autót fenntartani, mint az alkalmazottnak nettóban odaadni annyi plusz pénzt, amiből mégegy autót fenntart, az alkalmazottnak sokkal kevesebb macera és plusz motiváció, a világnak meg kevesebb hulladék a végén. Én elhiszem, hogy a te munkavállalói szinteden egy cégautó az egy misztikum, de próbáld megérteni, hogy ez egy plusz juttatás. Igen, abban van igazság, hogy soka cégtulaj ki is használja a rendszert, hogy a céges autó olcsóbb cégként, mint magánszemélyként, így a saját, az aszzony meg a gyerek autója is a cég nevén van. De ha nem így lenne, akkor sem lenne kevesebb autó az úton, neked a 20 éves Suziban akkor is kisebbségi komplexusod lenne.
Már miért kellene nettóban! odaadni az alkalmazottnak egy kocsi árát, ha nem viheti haza és nem is azzal intézi a nagybevásárlást meg a kirándulásait?
Nincsenek neked kissé nevetségesen nagy elvárásaid?
Ezt is meg kell cáfoljam, utsó előtti. Bizony hogy kevesebb autó lenne az utakon, ha a magán autójával kéne járkálnia hatszor meggondolná, ilyen benzinárak mellett.
Látom te is érintett vagy, az utolsó mondatod tükrözi fényes intelligenciád.
"Már miért kellene nettóban! odaadni az alkalmazottnak egy kocsi árát, ha nem viheti haza és nem is azzal intézi a nagybevásárlást meg a kirándulásait?"
Mert akkor elmegy máshová dolgozni :) Oké, én megértem azt, hogy neked az is újdonság, hogy ha valakit nem fizetnek meg rendesen (nem kap elég juttatást), akkor elmegy máshová dolgozni, ahol meg igen. Vagy ahol kap céges autót. Elhiszem, hogy a te munkavállalói szinteden ezt nem szokás.
"Ezt is meg kell cáfoljam, utsó előtti. Bizony hogy kevesebb autó lenne az utakon, ha a magán autójával kéne járkálnia hatszor meggondolná, ilyen benzinárak mellett."
A magyar (de a többi is) kényelmes nép. Ha megteheti, akkor autó van a segge alatt. Gondolom neked is. Mondjuk ha nem céges, akkor valószínűleg egy 10-15-20 éves valami, esetleg németben leselejtezett. Azaz: autó ugyanannyi lenne, csak sokkal gagyibb.
Kérdező, nem lenne kevesebb.
Aki alkalmazottként autót kap, annak nagyon nagy része azért kapja, mert a juttatásai része, az eleve nem átlag alatti bére részeként. Tehát ő akkor is autóba fog ülni, ha nem a cégest használja, mert megteheti, hogy tart fenn sajátot is. Aminek az lenne az eredménye, amit írtam. Munkából hazafelé elmegy a céges autóval a hipermarket, az gyerek iskolája/óvodája előtt, hazamegy, beül a saját autójába, majd elindul ugyanazon az útvonalon visszafelé, hogy felkeresse a fent felsorolt helyeket. Tehát csak több autó, többet futna az utakon.
Azt már nem firtatnám jobban, hogy mennyire szűklátókörű vagy, hogy a magasabb szintű szellemi munkát nem tekinted munkának...
# 29
Van ilyen mentalitás... :)))
Akik szerint csak az tekinthető munkának, amiben elfáradsz, koszos és izzadt leszel. :-D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!